Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Forsvarsadvokat

Iran har svaret med et missilangreb!

Recommended Posts

Forsvarsadvokat

https://www.dr.dk/nyheder/indland/militaerbase-med-danske-soldater-ramt-af-iranske-missiler-meldes-i-god-behold

"Militærbase med danske soldater ramt af iranske missiler - meldes i god behold

To militærbaser i Irak, der huser internationale soldater, er blevet ramt af missiler."

Ingen danskere skulle være kommet til skade eller døde ved angrebet!

Vil Trump nu svarer igen mod Iran, eller var det så det man forventede, og konflikten kan nedtrappes igen?

Mit bud er, at hvis der er døde amerikanske soldater ved det Iranske angreb, så vil USA svare igen mod Iran!

Din mening?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare mig.

Når der åbenbart ingen dræbte eller sårede er på baserne, må man formode at Iranerne missede målene. Jeg kan læse mig til andre steder at Iranerne selv postulere de har dræbt 80 personer ved angrebene. 

Tja, nu har Trump og USA vist de kan tynde ud i Irans top og det Iranske "diktatur" har fået fortalt deres befolkning at de også kan noget med deres militære isenkram.

Hvad så ?  Nu har begge parter fået vist de kan "noget" over for deres respektive befolkninger og jeg tvivler på at Iranerne er så dumme at de gør mere fysisk ud af den sag. Lige nu er der status quo igen mellem de to parter.

Hilsen Mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ieet
For 2 timer siden, Forsvarsadvokat skrev:

Vil Trump nu svarer igen mod Iran, eller var det så det man forventede, og konflikten kan nedtrappes igen?

Hej Forsvarsadvokat,

Det var det mildeste angreb der nærmest kunne komme fra Iransk side. Deres stats TV rapporterer 80 amerikanere døde...

... og det resulterer i at USA-hadet kan fortsætte internt i Iran. Den iranske regering kan fortsætte i deres "storhed" imod den store amerikanske fjende. Og USA har ramt en terrorist uden nogen væsentlige omkostninger.

Så vi havner verden tilbage hvor den startede... Iran får en ny person som vil fortsætte hvor den tidligere slap med at forsyne med våben til Hizbollah som vil bruge dem til terror angreb. Krigen imod Shia og Sunni fortsætter og olie kazilionerne fortsætter med at rulle fra Iran & Saudi Arabien ustoppet.

Det er lige før man håber at Danmark trækker sig ud af området og USA så vælger at Irans USA had, stats løgne og terror finansiering ikke skal fortsætte. Men det ville være en katastrofe for så mange mennesker...

... og hvis du er bare lidt ra... nationalistisk interesse fokuseret - vil det også resultere en enorme flygtningestrømme imod Europa. Det undgås (sammen med de mange tab af liv og andre krigs katastrofer) med nuværende status.

Med venlig hilsen

Ieet

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe

Situationen er uhyre kompliceret. Ikke mindst, når vi nu ved, hvorfor den myrdede general og politiker nu var i Bagdad for at forhandle fred mellem shiamuslimer og sunnimuslimer. Se https://www.independent.co.uk/voices/qassem-soleimani-death-iran-baghdad-middle-east-iraq-saudi-arabia-a9272901.html?utm_source=taboola&utm_medium=Feed

Han repræsentere Iran, og meningen var, at den irakiske regering skulle viderebringe et forslag fra Saudiarabien. Men Trump ødelagde jo det hele med mordet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 21 minutter siden, Erpe skrev:

Situationen er uhyre kompliceret. Ikke mindst, når vi nu ved, hvorfor den myrdede general og politiker nu var i Bagdad for at forhandle fred mellem shiamuslimer og sunnimuslimer. Se https://www.independent.co.uk/voices/qassem-soleimani-death-iran-baghdad-middle-east-iraq-saudi-arabia-a9272901.html?utm_source=taboola&utm_medium=Feed

Han repræsentere Iran, og meningen var, at den irakiske regering skulle viderebringe et forslag fra Saudiarabien. Men Trump ødelagde jo det hele med mordet.

Jeg tilslutter mig den betragtning at sagen er meget kompliceret, og indtil videre har jeg ikke i et eneste media kunne læse mig til fornuften i de hele. 

Eneste forklaring som giver mening med at Iran udråbte at der er 80 døde under angrebet er at det vil berolige Iranere derhjemme og forhindre at befolkningen ophidser sig endnu mere og forårsage en ny stampede.

Men jeg tror at Iran kommer med flere angreb. 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber
For 35 minutter siden, Erpe skrev:

Men det er ikke engang helt klarhed, om den irakiske regering var klar over, hvad der skulle ske. Som der står i artiklen blev Soleimani måske bevidst lokket i en fælde af USA og at det hele med, at Soleimani skulle mægle, bare var en undskyldinig for at få ham frem, så de kunne ramme ham.

Der er masser af teorier i Irak. En af dem er at den irakiske regering var klar over, hvad der skulle ske og brugte det som undskylding for at få lave en aftale om, at USA skulle forlade Irak og få et "trofæ". På den måde ville den irakiske præmierminister fremstå kompetent og stærk overfor Iran og ikke være USA's underdog.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna

Jeg synes egentlig ikke at sagen virker voldsom kompliceret. Amerikanerne dræbte Soleimani efter gentagne angreb. Iran gør gengæld, primært af indenrigspolitiske årsager for at vise befolkningen at man er handlekraftig mod de onde amerikanere. De gør gengæld på mildest mulige måde ved enten at advare de baser, de angreb på forhånd så folkene kunne nå i sikkerhed inden eller ved at ramme ved siden af med vilje.

Iran ved godt at hvis de rent faktisk havde dræbt de 80 amerikanere som de påstod, så ville der flyve en sværm af droner og krydsermissiler ind over landet nu. Iran er ret magtfuld i hele regionen (ikke bare i Iran, men også i flere af de andre lande, heriblandt Irak) og det ønsker de ikke at sætte overstyr.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Forsvarsadvokat
1 time siden, dna skrev:

Jeg synes egentlig ikke at sagen virker voldsom kompliceret. Amerikanerne dræbte Soleimani efter gentagne angreb. Iran gør gengæld, primært af indenrigspolitiske årsager for at vise befolkningen at man er handlekraftig mod de onde amerikanere. De gør gengæld på mildest mulige måde ved enten at advare de baser, de angreb på forhånd så folkene kunne nå i sikkerhed inden eller ved at ramme ved siden af med vilje.

Iran ved godt at hvis de rent faktisk havde dræbt de 80 amerikanere som de påstod, så ville der flyve en sværm af droner og krydsermissiler ind over landet nu. Iran er ret magtfuld i hele regionen (ikke bare i Iran, men også i flere af de andre lande, heriblandt Irak) og det ønsker de ikke at sætte overstyr.

Ja, alt tyder på at soldaterne fra Irak og de vestlige landes soldater blev advaret i god tid af Iran før missilerne ramte!

Irans 80 dræbte amerikanerne til deres befolkning, er kun for at dysse gemytterne ned igen.

Bomberne ramte kun i nærheden af de lejre og lavede nogle huller i jorden, og ingen omkom ved det.

Irans præstestyre har magten over medierne som formidles til befolkningen, så befolkningen får ikke sandheden at vide! 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe
For 20 timer siden, homofaber skrev:

Men det er ikke engang helt klarhed, om den irakiske regering var klar over, hvad der skulle ske. Som der står i artiklen blev Soleimani måske bevidst lokket i en fælde af USA og at det hele med, at Soleimani skulle mægle, bare var en undskyldinig for at få ham frem, så de kunne ramme ham.

Der er masser af teorier i Irak. En af dem er at den irakiske regering var klar over, hvad der skulle ske og brugte det som undskylding for at få lave en aftale om, at USA skulle forlade Irak og få et "trofæ". På den måde ville den irakiske præmierminister fremstå kompetent og stærk overfor Iran og ikke være USA's underdog.

Jeg tror ikke på, at den irakiske regering anede noget om angrebet. Derimod har jeg en stærk mistanke om, at det var den saudiarabiske kongefamilie, der udnyttede sit venskab med Trump til at bede ham om at lave attentatet. Hvilket jo så bare viser, at Saudiarabien kun førte fredsforhandlinger på skrømt. Men mordet var 100% den saudiarabiske regerings (og især kronprinsens) stil.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72
On ‎08‎-‎01‎-‎2020 at 10:23, Forsvarsadvokat skrev:

https://www.dr.dk/nyheder/indland/militaerbase-med-danske-soldater-ramt-af-iranske-missiler-meldes-i-god-behold

"Militærbase med danske soldater ramt af iranske missiler - meldes i god behold

To militærbaser i Irak, der huser internationale soldater, er blevet ramt af missiler."

Ingen danskere skulle være kommet til skade eller døde ved angrebet!

Mit bud er, at hvis der er døde amerikanske soldater ved det Iranske angreb, så vil USA svare igen mod Iran!

Din mening?

Tror ikke der sker mere.

Iran er tvunget til at gøre et eller andet, hvis de bare lader stå til taber de ansigt i den Iranske befolkning, sikkert også derfor de advarede om at det ville ske 6 timer før

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...