Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Forsvarsadvokat

Vil Trump i krig?

Recommended Posts

Jojojo
For 3 timer siden, 78stonewobble skrev:

Jeg hørte ellers et strategi forslag fra en x-iraner forleden… Trump skulle have bombet begravelsen og den 1 mio. tilstedeværende… Så havde man nok ramt de værste I landet og resten var frie. 

Jeg syntes det var lidt at overdrive, men logisk var det da. 

Undtil the tables are turned.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna
For 10 timer siden, Agil skrev:

Det er underligt at være nære allierede med Saudi Arabien, og udkæmpe Mohammed bin Salman kampe.

- som om det er bedre.

Så du synes det er underligt at man hjælper sine allierede 😂

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 9 timer siden, dna skrev:

Kan du være så venligt at hjælpe mig med en forklaring hvorfor Saudi A er en allierede fra Danmark.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna
For 17 minutter siden, Jojojo skrev:

Kan du være så venligt at hjælpe mig med en forklaring hvorfor Saudi A er en allierede fra Danmark.

Nej, det kan jeg ikke. Agil og jeg skriver om USA og Saudi Arabien. Ikke Danmark. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
Skrevet (redigeret)

Jeg var bange for at du ville nævne de meget venskabelige bånd imellem kronprins Frederik og prinses Mary med den berygtede kronprins af Saudi Arabien.

Men ud over dette beklager jeg ikke at være opmærksomt nok. 😫🚣‍♂️

Redigeret af Jojojo

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe

Trump ejer blandt andet giganthoteller i Dubai, Israel og Indonesien. Desuden ejer han to store internationale golfklubber i Dubai. Så han har jo store økonomiske interesser i området, selvom han også ejer et hav af hoteller, golfklubber og ejendomme i både USA og mange andre lande.

Kilde: https://en.wikipedia.org/wiki/The_Trump_Organization

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 2 minutter siden, Erpe skrev:

Trump ejer blandt andet giganthoteller i Dubai, Israel og Indonesien. Desuden ejer han to store internationale golfklubber i Dubai. Så han har jo store økonomiske interesser i området, selvom han også ejer et hav af hoteller, golfklubber og ejendomme i både USA og mange andre lande.

Kilde: https://en.wikipedia.org/wiki/The_Trump_Organization

Det er korrekt, Trump har store personlige finansielle interesser i Saudi Arabien som Israel og de samme gør hans svigersøn Jared Kushner.

Han får også støre klø i de store aviser for at have solgt USA militær til Saudi efter offentliggørelse at de overførte 1 milliard dollar til en ikke navngivet bank for ekstra tropper.

Link kan findes og leveres 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Agil
On 11.1.2020 at 20:13, dna skrev:

Ja det synes jeg er underligt - fordi Saudi Arabien producerer flest terrorister, forfølger kristne, pisker utro kvinder og f.eks, myrdede en kritisk journalist som Khashoggi.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe
For 11 timer siden, Agil skrev:

Ja det synes jeg er underligt - fordi Saudi Arabien producerer flest terrorister, forfølger kristne, pisker utro kvinder og f.eks, myrdede en kritisk journalist som Khashoggi.

Hvilket jo netop beviser, hvor speciel en præsident Trump er. Han har store økonomiske interesser i Israel og Dubai via sit firma. Derfor ønsker han venskab med Saudiarabien, hvilket forhindrer ham i overhovedet at kritisere mordet på Khashoggi. Nok især på grund af sit store hotel i Dubai og sine to store internationale golfklubber i Dubai.

Khashoggi var amerikansk journalist, og når ikke engang USA’s præsident vil kritisere Saudiarabien for mordet, så er det jo også svært for USA’s allierede at gøre det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna
For 19 timer siden, Agil skrev:

USA og Saudi Arabien har været venner i årtier, og Saudi Arabien har i al den tid pisket kvinder, forfulgt kristne osv. Trump har, som det er blevet nævnt, økonomiske interesser i Mellemøsten, her iblandt Saudi Arabien og det er absolut en mulighed at det forhindrer ham i at stoppe alliancen eller på anden måde at være kritisk, men USA og Saudi Arabien har også været allierede under Obama, Bush, Clinton osv.

Du (og jeg) køber garanteret også tøj, elektronik og alt muligt andet fra Kina, Bangladesh osv selv om vi udmærket VED at de arbejder under kummerlige forhold i sweatshops.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...