Jump to content
Velkommen til DinDebat
Lucianone

Nogle store okkulte spørgsmål til dindebat-panelet

Recommended Posts

modpol
On 10.1.2020 at 23:15, Lucianone skrev:

Jeg prøver skam da bare at forstå kvinder og deres (sære) tankegang. Jeg har aldrig helt forstået dem...

Well, nogle føler sig da krænkede. Ellers ville de ikke himle sådan op.

Det er sært, at kvinder sjældent uopfordret tilbyder sex til mænd. Man skulle tro, at alle kvinder enten var aseksuelle eller lesbiske, siden de sjældent lægger op til noget erotisk.

Så jeg vi måske hjælpe dig lidt til at forstår kvinder bedre.

Når kvinder sjældent tilbyder sex direkte til mænd så er det fordi at kvinder et er langsommere til at blive tændt, generelt tænder på at det er manden som tager initiativ og for en stor dels vedkommende foretrækker en følelsmæssige forbindelse før sex.

Der er altid undtagelser, nogle kvinder er seksuelle som mænd og tager for sig af retterne og tilbyder sex direkte til de meste attraktive mænd. Men det store flertal vil aldrig gøre det og tænder altså på at en mand viser initiativ og af egen fri veje udvælger netop dem, fremfor pingen ved siden af.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
On 10.1.2020 at 23:49, Wizcarlo skrev:

Hvor har du fra at de himler sådan op?

Jeg har personligt kun kendt til et tilfælde, hvor en kvinde jeg kender der modtog dick-picks. Hun himlede hverken op eller blev krænket. Hun tog sig bare til hovedet.

Hvorfor skulle kvinder lægge op til noget erotisk? Hvis de gør det, er det som regel noget med betaling.

Sjovt at du liker dit egen indlæg og hvis du vil se kvinder himle op om den slags, så kan du bare google det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber
For 4 timer siden, modpol skrev:

Det er din personlig subjektive mening, det har du bare ikke noget belæg for at sige er det generelle billede.

Jeg er I øvrigt uenig, bortset fra at makeup kan gøre en forskel og at mænd ikke bruger makeup og derfor har vanskeligere ved at skjule sit udseende end kvinder med makeup har.

Jeg har aldrig sagt, at det skulle været et generelt billede, men en konstatering, som jeg har set. Det handler ikke kun om makeup, men også udstråling. Hvis man som mand ikke ligner en filmstjerne, nytter det heller ikke at stå foran spejlet på badeværelsen i en gammel t-shirt og se ud som om at man opgiver det hele og med nul glimt i øjet. Hvordan man bærer og præsenterer sig selv, betyder jo meget. Ellers må man få nogle til at hjælpe sig.
Jeg siger så omvendt heller ikke, at der skal gå Putin i det, så man viser billeder, hvor man wrester i bar overkrop med brune bjørne eller står på toppen af Mount Everest uden ilt. Men der må gerne være et eller andet, der vækker lidt intersse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 6 minutter siden, homofaber skrev:

Jeg har aldrig sagt, at det skulle været et generelt billede, men en konstatering, som jeg har set. Det handler ikke kun om makeup, men også udstråling. Hvis man som mand ikke ligner en filmstjerne, nytter det heller ikke at stå foran spejlet på badeværelsen i en gammel t-shirt og se ud som om at man opgiver det hele og med nul glimt i øjet. Hvordan man bærer og præsenterer sig selv, betyder jo meget. Ellers må man få nogle til at hjælpe sig.
Jeg siger så omvendt heller ikke, at der skal gå Putin i det, så man viser billeder, hvor man wrester i bar overkrop med brune bjørne eller står på toppen af Mount Everest uden ilt. Men der må gerne være et eller andet, der vækker lidt intersse.

Nu tror jeg at pointen fra OP var at tage to sammenlignelig mennesker og se forskellen. En kvinden som ikke liger filmstjerne og som står foran spejlet på badeværelset i en gammel t-shirt har stadig bedre fangst en manden.

Det er almindelig udbud og efterspørgsel, eftersom mænd er mindre kredsende og mere villige til løse seksuelle forhold, jamen så har kvinder flere bud og kan derfor i større grad vælge og dermed overscore.

Det er nok også årsagen til at mange kvinder får den der, alle de gode mænd er tage opfattelsen, fordi de på dating markeder ikke længere har nogen fordel og skal møde de rigtige odds - dvs. at mænd og kvinder står ligge og har nogenlunde de samme "højere" krav til hinanden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber
For 5 minutter siden, modpol skrev:

Nu tror jeg at pointen fra OP var at tage to sammenlignelig mennesker og se forskellen. En kvinden som ikke liger filmstjerne og som står foran spejlet på badeværelset i en gammel t-shirt har stadig bedre fangst en manden.

Det er almindelig udbud og efterspørgsel, eftersom mænd er mindre kredsende og mere villige til løse seksuelle forhold, jamen så har kvinder flere bud og kan derfor i større grad vælge og dermed overscore.

Det er nok også årsagen til at mange kvinder får den der, alle de gode mænd er tage opfattelsen, fordi de på dating markeder ikke længere har nogen fordel og skal møde de rigtige odds - dvs. at mænd og kvinder står ligge og har nogenlunde de samme "højere" krav til hinanden.

Jeg er ikke uenig, men at manden skal arbejde hårdere for at tiltrække en kvinde er jo ikke en undskyldig for ikke at oppe sig og gøre noget mere ud af det. I det mindste prøve. 

Men jeg vil stadig påstå, at hvis en mand har så store problemer med at score, så er det ikke bare et spørgsmål om, at kvinder får flere tilbud, men også om nogle personlige ting og som vedkommende måske ikke selv kan se eller er klar over. Jeg vil endda også gå så langt som til at sige, at der er altså også kvinder, der prioriterer mandens personlighed højere end udseendet. Kvinder er jo ikke ens. Og det er mænd jo heller ikke.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
Skrevet (redigeret)
For 21 timer siden, homofaber skrev:

Jeg er ikke uenig, men at manden skal arbejde hårdere for at tiltrække en kvinde er jo ikke en undskyldig for ikke at oppe sig og gøre noget mere ud af det. I det mindste prøve. 

Men jeg vil stadig påstå, at hvis en mand har så store problemer med at score, så er det ikke bare et spørgsmål om, at kvinder får flere tilbud, men også om nogle personlige ting og som vedkommende måske ikke selv kan se eller er klar over. Jeg vil endda også gå så langt som til at sige, at der er altså også kvinder, der prioriterer mandens personlighed højere end udseendet. Kvinder er jo ikke ens. Og det er mænd jo heller ikke.

Fuldstændigt korrekt. Jeg har ingen kæreste, men ser flere og ofte lang yngre piger end mig selv. Det er klart at hvis jeg var fed og ikke gjorde en indsat for at fange deres interesse og bibeholde dem, jamen så var de der ikke.

Piger kan være vidunderlige, men de kræver en indsats og det synes jeg også er fair, hvorfor skulle de ellers vælge at være sammen med os hvis de ikke fik noget ud af det. Det positive er at piger på en måde også er nemme, hvis man kender pigen godt nok til at vide hvad der rammer hende positivt rent følelsesmæssigt så er det faktisk ret nemt.

Eks. en pige som jeg var sammen med i går og som jeg har set igennem snart 3 år nu, hun plejer at besøge mig ved at låne sin fars bil. Nu er den bil så gået i stykke og faderen er ved at skulle finde ud af hvad han gør, jamen så tilbyder jeg selvfølge og hente og bring hende i stedet for at hun skal tage det offentlige. Igen fordi de små opmærksomheder og ting som gøre det nemmer, behageligerer og sjover for dem er det som giver point.

Så ja det kræver en indsats, men mest af alt kræver det en indstilling til at have pigen følelser i fokus og støtte op på en positivt og opbyggende måde.

Egoisme er nøglen til fiasko med piger.

Redigeret af modpol

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)

Alt sammen rigtigt. Men igen er det manglen på ligestilling, jeg kommenterer på....

Hvis en fyr på 40-45 år skal score unge piger, skal han gøre en helvedes masse ud af sig selv. Han skal være slank, trænet, have bil og kunne bringe tøsen i bil (som Modpol beskriver). Han skal gerne have lidt penge og en vis status o.s.v.

Men hvis en kvinde på 40-45 år skal score unge drenge, behøver hun knapt lette røven. Hun kan være 166 cm. høj og veje 120 kg. Hun kan være kontanthjælpsmodtager, som ikke har bil og som knapt har kondi til at cykle mere end 5 km. Alt, hun behøver gøre, er at logge på en datingschat eller app og skrive MILF SØGER UNG FYR. Og hun vil med nemhed få flere tilbud indenfor kort tid af fyre lige fra 15 til 30 år. Jeg blev selv stalket af hende 

Jeg kender et konkret eksempel. Da jeg boede i Kbh., boede der i mit nabolag en ret grim kvinde på 35-36 år. Hun var gift og havde en dreng på 5-6 år. Men hun var manden utro med en del unge mænd. De yngste var teenagere. De ældste i 30´erne. Så hun var også lidt en milf. Hun var overvægtig og på dagpenge og havde altså i intet job. Køn var hun heller ikke. Ikke desto mindre var hun en legende i kvarteret, fordi alle vidste, at hun væltede i unge mænd. Jeg blev selv stalket af hende i en periode (vi var næsten naboer) og måtte få hemmeligt telefonnummer på grund af hende. Hun var meget kynisk og jagtede ihærdigt en masse mænd. Selv unge skoledrenge på 16 år jagtede hun. Totalt psykopat. Og alligevel havde hun masser af mænd. En mand, der opfører sig sådan, slipper ikke afsted med det. Men en kvinde gør!

En 40-45 årig overvægtig mand på bistand, som ikke ejer bil og ikke har job o.s.v., vil være totalt chanceløs. Ingen chance for unge piger.

Kan I ikke se, at det er uligheden mellem kønnene, jeg fokuserer på? Det er da ikke retfærdigt, at manden skal gøre en stor indsats for at få piger, når kvinder ikke behøver gøre en skid for at få drenge. Selv hvis hun opfører sig som en dum tøjte og stalker folk, vil hun typisk slippe afsted med det. Fordi hun er jo bare en liderlig og velmenende milf, så hende kan folk ikke have noget imod!

For at nuancere det lidt, er det klart, at der også er forskel på homoseksuelle og heteroseksuelle mænd. Homoseksuelle mænd har det nemmere end heteroseksuelle. Fordi udbuddet af villige homo- og biseksuelle fyre er langt højere end udbuddet af villige heteroseksuelle kvinder.

Redigeret af Lucianone

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 1 time siden, Lucianone skrev:

Alt sammen rigtigt. Men igen er det manglen på ligestilling, jeg kommenterer på....

Hvis en fyr på 40-45 år skal score unge piger, skal han gøre en helvedes masse ud af sig selv. Han skal være slank, trænet, have bil og kunne bringe tøsen i bil (som Modpol beskriver). Han skal gerne have lidt penge og en vis status o.s.v.

Men hvis en kvinde på 40-45 år skal score unge drenge, behøver hun knapt lette røven. Hun kan være 166 cm. høj og veje 120 kg. Hun kan være kontanthjælpsmodtager, som ikke har bil og som knapt har kondi til at cykle mere end 5 km. Alt, hun behøver gøre, er at logge på en datingschat eller app og skrive MILF SØGER UNG FYR. Og hun vil med nemhed få flere tilbud indenfor kort tid af fyre lige fra 15 til 30 år. Jeg blev selv stalket af hende 

Jeg kender et konkret eksempel. Da jeg boede i Kbh., boede der i mit nabolag en ret grim kvinde på 35-36 år. Hun var gift og havde en dreng på 5-6 år. Men hun var manden utro med en del unge mænd. De yngste var teenagere. De ældste i 30´erne. Så hun var også lidt en milf. Hun var overvægtig og på dagpenge og havde altså i intet job. Køn var hun heller ikke. Ikke desto mindre var hun en legende i kvarteret, fordi alle vidste, at hun væltede i unge mænd. Jeg blev selv stalket af hende i en periode (vi var næsten naboer) og måtte få hemmeligt telefonnummer på grund af hende. Hun var meget kynisk og jagtede ihærdigt en masse mænd. Selv unge skoledrenge på 16 år jagtede hun. Totalt psykopat. Og alligevel havde hun masser af mænd. En mand, der opfører sig sådan, slipper ikke afsted med det. Men en kvinde gør!

En 40-45 årig overvægtig mand på bistand, som ikke ejer bil og ikke har job o.s.v., vil være totalt chanceløs. Ingen chance for unge piger.

Kan I ikke se, at det er uligheden mellem kønnene, jeg fokuserer på? Det er da ikke retfærdigt, at manden skal gøre en stor indsats for at få piger, når kvinder ikke behøver gøre en skid for at få drenge. Selv hvis hun opfører sig som en dum tøjte og stalker folk, vil hun typisk slippe afsted med det. Fordi hun er jo bare en liderlig og velmenende milf, så hende kan folk ikke have noget imod!

For at nuancere det lidt, er det klart, at der også er forskel på homoseksuelle og heteroseksuelle mænd. Homoseksuelle mænd har det nemmere end heteroseksuelle. Fordi udbuddet af villige homo- og biseksuelle fyre er langt højere end udbuddet af villige heteroseksuelle kvinder.

Jo alle ved godt at der er uligheden mellem kønnede på den måde og vi har gentagende gange sagt hvorfor og hvorfor det er uden betydning.

Verden er hård og uretfærdig og det kan man ikke rigtigt ændre på.

Du kan lige så godt sige at det er fordi mange mænd er for deparate og ikke kræsende nok angående valg af sexpartner som kvinderne i stand til at have den fordel. Det er bare fordi der er en ubalance imellem kønnendes ønsker om løse seksuelle forhold, ikke andet. Og det er jo bare personlig valg og så konsekvenserne af det.

Det som jeg ser som ligestilling er helt andre ting, eks. at kvinder ikke skal yde det sammen til optagelsprøven på politiskolen. At kvinder får mere hjælp fra staten på en række punkter, kvindecentre, primærforældre myndiged,  manglende værnepligt osv.. Her mangler der ligestilling, her bliver mænd diskrimineret.

Ligestilling handler om at have lige rettigheder og muligheder og det mangler vi i dag, det handler IKKE om at omnå lige resultater (hvilket er det som feministerne er fortaler for, altså for diskrimination for at kunne opnår lige resultater) fordi det er en forfærdelig tanke og holdning.

Det du taler om er på niveau med at feminister der brokker sig over at kvinder stadig lever mere i hjemme end mæende gør, who cares, hvis kvinderne synes manden laver for lidt så kan de jo bare sige at hans skal oppe sig eller skride. Det er ikke et politisk spørgsmål som skal diskuteres i medierne eller på Christiansborg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)
For 8 minutter siden, Ieet skrev:

Hej Lucianone,

Det er heller ikke rimeligt at mænd som gruppe bare ikke gider forpligtige sig i et forhold og kun vil gå i seng med flest muligt.

Som vi alle har skrevet flere gange er det bare ikke et ligestillings problem. Ligesom det du skriver...

Ligestilling handler om at have lige rettigheder og muligheder og det mangler vi i dag, det handler IKKE om at opnå lige resultater.

Med venlig hilsen

Ieet

Daws Ieet,

jeg var lige ved at læse denne tråd, da du svarede, så jeg svarer hurtigt tilbage:

Jeg er med på, hvad du mener.

Men min pointe er, at mænd og kvinder netop IKKE har lige muligheder på datingsmarkedet, uagtet hvordan resultaterne er. For ja der er mænd, der er i højere kurs end andre mænd, som scorer okay. 

Men når en dreng fødes, ved han allerede, at medmindre han bliver millioner, får et højtlønnet topjob, får en kæmpestor pik eller træner sig til at blive meget veltrænet, så vil han som voksen få meget sværere ved at få et velfungerende liv end sin søster, som - alene fordi hun er født med et hul mellem benene - er i langt højere kurs på datingsmarkedet. Søsteren vil alt andet lige få mange flere muligheder for at få et tilfredsstillende erotisk liv som voksen. Også selvom hun bliver førtidspensionist, spiser sig tyk og fed og ikke gider gøre en skid ud af sig selv og sit liv. Men fordi hun har et hul forneden, vil hun altid have en fin værdi på datingmarkedet. 

Så derfor mener jeg, at drenge fra naturens hånd fødes med dårligere muligheder end piger på DET område. Ja, så er der andre områder, hvor drenge har det nemmere. De kan bedre blive fodboldstjerner og tjene millioner, hvis de er gode til fodbold. Det kan pigerne så omvendt også klage over, at DET er uretfærdigt ;)

Så det er præcist det samme princip, som når feministerne klager over, at piger fødes med dårligere muligheder for at få et vellønnet topjob. Jeg kan ikke se forskel i de to former for indbygget diskrimination/social diskriminering.

Konkret eksempel: Jeg har masser af fætre og kusiner. Det er faktisk interessant, at alle mine kusiner har fyr på. Men kun halvdelen af mine fætre har en dame på. Det siger lidt om, at det er nemmere for kvinder at finde en partner end det er for en mand.

Redigeret af Lucianone

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 41 minutter siden, Lucianone skrev:

Så det er præcist det samme princip, som når feministerne klager over, at piger fødes med dårligere muligheder for at få et vellønnet topjob. Jeg kan ikke se forskel i de to former for indbygget diskrimination/social diskriminering.

Nemlig, det du klager over er lige som dumt som det feministerne klager over.

Social diskriminering er folks egen fri vilje så det er ikke et samfundsanliggende. Samfund bestemmer ikke hvordan jeg træffer mine personlig valg og derfor heller ikke hvordan andre træffer deres personlige valg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...