Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Mulsen1406

Min hund

Recommended Posts

Mulsen1406

Kære alle. Jeg har noget der nager mig rigtig meget 😴

Jeg har en super skøn tæve hund TT på 2 år, som jeg knuselsker. Hun er helt igennem mors hund, når det enten kun er mig hende, eller mig, hende og min kæreste. Hun følger mig, sover op ad mig, går med på badeværelset ALT! Hun er en tryg hund, og jeg har fra dag 1 givet hende tryghed, omsorg, alt min kærlighed. Hun er en forkælet lille pige. Vi har trænet sammen, men dette var mest da hun var hvalp, da hun er en nem og rolig hund.

Men! Når min storebror kommer hjem på ferie (hver 2 eller 3 mdr), så føler jeg at hun elsker ham mest. Ikke fordi hun opfører sig overfor ham, som overfor mig. Men stadig. Det nager mig. Han fodre hende engang imellem ved bordet, og de leger en lille smule sammen. Men det er ikke sådan hun følger ham overalt, og viser ham den samme kærlighed. Jeg har mistet meget i mit liv, og jeg er så bange for at TT føler min storebror som hendes ejer.. Har nogen oplevet lignende? 😊 Eller er jeg for følsom?

Redigeret af Mulsen1406

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare mig.
For 16 timer siden, Mulsen1406 skrev:

Jeg har en super skøn tæve hund TT på 2 år, som jeg knuselsker. Hun er helt igennem mors hund, når det enten kun er mig hende, eller mig, hende og min kæreste. Hun følger mig, sover op ad mig, går med på badeværelset ALT! Hun er en tryg hund, og jeg har fra dag 1 givet hende tryghed, omsorg, alt min kærlighed. Hun er en forkælet lille pige. Vi har trænet sammen, men dette var mest da hun var hvalp, da hun er en nem og rolig hund.

Men! Når min storebror kommer hjem på ferie (hver 2 eller 3 mdr), så føler jeg at hun elsker ham mest. Ikke fordi hun opfører sig overfor ham, som overfor mig. Men stadig. Det nager mig. Han fodre hende engang imellem ved bordet, og de leger en lille smule sammen. Men det er ikke sådan hun følger ham overalt, og viser ham den samme kærlighed. Jeg har mistet meget i mit liv, og jeg er så bange for at TT føler min storebror som hendes ejer.. Har nogen oplevet lignende? 😊 Eller er jeg for følsom?

Uha, kan ikke rigtig finde ud af om du er jaloux på brorman eller hunden, men det er absolut ikke en holdbar situation du der får "lavet".

Personligt kender jeg overhovedet ikke til den følelse du beskriver. Faktisk har det kun glædet mig at den kat jeg kalder "min egen lille snut", hele julen har hilst, udforsket samt tigget kæl fra alle 16 personer i alderen 2 til 47, der har holdt jul her. Ydermere sov "min snut" selvvalgt to dage ude i en campingvogn sammen med den ældste af min og hendes familie. Lige nu har jeg "min snut" liggende på skødet sammen med den gamle kat og de fordriver tiden med at soignere hinanden. Faktisk glæder det mig kun og se de hygger sig sammen.

Du bør nok søge professionel hjælp til at komme ud over den følelse, idet den formodentlig ødelægger både dig selv og dine menneskelige relationer på sigt.

Godt nytår, hilsen Mig.

Redigeret af Bare mig.
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 2 timer siden, Bare mig. skrev:

Uha, kan ikke rigtig finde ud af om du er jaloux på brorman eller hunden, men det er absolut ikke en holdbar situation du der får "lavet".

Personligt kender jeg overhovedet ikke til den følelse du beskriver. Faktisk har det kun glædet mig at den kat jeg kalder "min egen lille snut", hele julen har hilst, udforsket samt tigget kæl fra alle 16 personer i alderen 2 til 47, der har holdt jul her. Ydermere sov "min snut" selvvalgt to dage ude i en campingvogn sammen med den ældste af min og hendes familie. Lige nu har jeg "min snut" liggende på skødet sammen med den gamle kat og de fordriver tiden med at soignere hinanden. Faktisk glæder det mig kun og se de hygger sig sammen.

Du bør nok søge professionel hjælp til at komme ud over den følelse, idet den formodentlig ødelægger både dig selv og dine menneskelige relationer på sigt.

Godt nytår, hilsen Mig.

Jeg er helt enig.

Det er jo en hund, ikke en papegøje.

Men det tyder altså ikke på, at din hund er så tryg, som du selv tror, eftersom den går med dig overalt. En tryg hund lægger sig og falder til ro/passer sig selv, når der ikke sker noget.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zorglup

Nu er der forskel på hunde, men jeg syntes generelt at hunde under 2 år og specielt hunhunde, følger en meget. De prøver helt sindsygt, at fatte/lære, hvad det er vi mennesker laver, mener og gør.
Hunde vil altid have 'ynglingsgæster'. Så tag det som et kompliment, at den har valgt et familiemedlem. ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Min bror har også en tæve.

Og kan da sige at her til jul (vi er 4 voksne), der søgte den da også opmærksomhed næsten alle andre steder end hos ham. Tror nu det er helt normalt, så tag det bare helt roligt med din vuffer.

Den her gik rundt på skiftevis mellem alle de voksne for at få opmærksomhed (altså undtagen min bror) - altså indtil hun var så udmattet af det at hun faldt i søvn. I øvrigt har hun kun 1 øje.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Spil-tøsen

Den stakkels hund, altså på mig virker det som om den har et ensomt liv, når den KUN må snakke med dig uden fare for at du blir utryg. Måske du skulle arbejde lidt på dig selv, så din hund kan snakke med andre mennesker uden at du blir helt rundt på gulvet. 

Jeg ville have spurgt om du fx syntes det var ok kun at snakke med en person hele dit liv, men det virker som om du har det fint med kun at snakke med en person hele dit liv, men hunde, vil gerne snakke med mange forskellige folk, og det gør ikke at den elsker dig mindre, den er bare interesseret i at snakke med mange forskellige folk og hunde. 

Har du det så egentlig på samme måde når din hund snakker med andre hunde, eller får den overhovedet lov til det ? 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
gumle
On 30.12.2019 at 16:39, Entrelac skrev:

Jeg er helt enig.

Det er jo en hund, ikke en papegøje.

Men det tyder altså ikke på, at din hund er så tryg, som du selv tror, eftersom den går med dig overalt. En tryg hund lægger sig og falder til ro/passer sig selv, når der ikke sker noget.

Helt enig. Min hund elsker mig og min søn, men hun ligger sig alle mulige steder,  når vi slapper af. Når vi får gæster hilser hun på alle virkelig overdrevet og glad, men efter et stykke tid tøffer hun ovenpå, hvor hun bare kan være sig selv.

T’s på mig virker du alt for knyttet til din hund, du skal huske at din hund er en hund med hundebehov, ligesom hvis du har et menneske som ven. Man ejer ikke andre mennesker eller dyr, man deler oplevelser med dem. Hvis man elsker nogen ønsker man ikke, at de kun taler er ved ens side, men at de lever et socialt liv fyldt med nærvær fra andre mennesker/dyr.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72
On ‎29‎-‎12‎-‎2019 at 21:52, Mulsen1406 skrev:

Lyder til du trænger til et par timer hos en psykolog, ment på den gode måde :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...