Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
snoozz

Anbefal begynder-planter ?

Recommended Posts

stig6499
For 12 minutter siden, Jojojo skrev:

Så er det bare at invitere dine gæster, velbekomme. 🥀 

mange tak

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 5 timer siden, stig6499 skrev:

tak nu har købt 3 stk rød chili 9 kr  3 stk keramik potter 30 kr en pose muldjord 12 kr  2 stk hvidløg  som jeg ikke kan hvad kostede , jeg har fylt muldjord i potter , jeg går ud fra at det hele skal have den samme varme som der er i stuen  inden jeg begynder at plante dem . men vent til foråret , kan man ikke snyde frøene med stuevarmen 

Det er ikke bare varmen, det er også lyset. Så hvis du skal snyde andre end dig selv;), så skal du nok have fat i nogle specielle lamper.

Om sommeren er dagene længere end om vinteren, altså dagslys.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499
For 8 timer siden, Entrelac skrev:

Det er ikke bare varmen, det er også lyset. Så hvis du skal snyde andre end dig selv;), så skal du nok have fat i nogle specielle lamper.

Om sommeren er dagene længere end om vinteren, altså dagslys.

ok men der var forsøget hver 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499
For 26 minutter siden, stig6499 skrev:

ok men der var forsøget hver 

jeg har købt en vækstpære 79 kr plus fragt , jeg ved ikke hvornår den kommer med posten 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499
For 22 timer siden, stig6499 skrev:

tak nu har købt 3 stk rød chili 9 kr  3 stk keramik potter 30 kr en pose muldjord 12 kr  2 stk hvidløg  som jeg ikke kan hvad kostede , jeg har fylt muldjord i potter , jeg går ud fra at det hele skal have den samme varme som der er i stuen  inden jeg begynder at plante dem . men vent til foråret , kan man ikke snyde frøene med stuevarmen 

Her er det

20191229_123349.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 2 timer siden, stig6499 skrev:

Her er det

20191229_123349.jpg

Hvis jeg må. 

Det går nok med din Chili, de er varmblødsplanter og må godt bruges so almindigt sæd. 

Men de hvidløg er kolde planter lig med løg, og for de første skal de helt ned i bunden af din potter og ikke mere end en per pot, eller får du mini hvidløg.

Hvidløg SKAL startes langsomt, altså de første 3 uge ned på gulvet hvor det er mørkt og køligt, here efter må de langsomt komme up, men aldrig i vindues karmen hvor det bliver meget varmt når solen skinner.

Personligt vil jeg også behandle mine peberfrugt/chilli på den måde for at få mere end bare et grønt skud uden noget som helt, fordi de skal jo blomstre, og her er det et spørgsmål om lys, og når de nu kommer op om få uger er lyset ikke stærk nok til at sætte frugter på de planter  og ingen insekter til at bestøve din chili frugter.

Prøv dig frem og nyd processen, det er mest vigtige. 🤡

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 9 timer siden, stig6499 skrev:

jeg har købt en vækstpære 79 kr plus fragt , jeg ved ikke hvornår den kommer med posten 

Bare for at gøre det besværligt 😌 en vækstpære skal kombineres med luftfugtighed og temperatur før den virker. Et meget enkelt regle er at man kopierer samme vækst betingelser som det oprindelige land hvor de er dyrket.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499
For 50 minutter siden, Jojojo skrev:

Hvis jeg må. 

Det går nok med din Chili, de er varmblødsplanter og må godt bruges so almindigt sæd. 

Men de hvidløg er kolde planter lig med løg, og for de første skal de helt ned i bunden af din potter og ikke mere end en per pot, eller får du mini hvidløg.

Hvidløg SKAL startes langsomt, altså de første 3 uge ned på gulvet hvor det er mørkt og køligt, here efter må de langsomt komme up, men aldrig i vindues karmen hvor det bliver meget varmt når solen skinner.

Personligt vil jeg også behandle mine peberfrugt/chilli på den måde for at få mere end bare et grønt skud uden noget som helt, fordi de skal jo blomstre, og her er det et spørgsmål om lys, og når de nu kommer op om få uger er lyset ikke stærk nok til at sætte frugter på de planter  og ingen insekter til at bestøve din chili frugter.

Prøv dig frem og nyd processen, det er mest vigtige. 🤡

ok mange tak , jeg er ny på det her område , det er først nu jeg får begynder grønne fingre 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499
For 45 minutter siden, Jojojo skrev:

Bare for at gøre det besværligt 😌 en vækstpære skal kombineres med luftfugtighed og temperatur før den virker. Et meget enkelt regle er at man kopierer samme vækst betingelser som det oprindelige land hvor de er dyrket.

ok

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499

for resten min lyng plante , den købte jeg i efteråret , det er den længst levende plante jeg har haft , jeg glemmer at vande dem , men den er stadigvæk i live 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...