Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
snoozz

Anbefal begynder-planter ?

Recommended Posts

snoozz

Hej og god bagjul !

Her efter nytår vil jeg i større grad til at lave mine (spiselige) planter selv. Men da jeg ikke har adgang til en have (har dog en altan) så ville jeg høre hvilke som er nemme at passe som "begynder".

Har allerede købt purløg, men den ser allerede lidt kedelig ud, selvom den får vand.

Jeg tænker radiser, men der er nok mange flere "små grøntsager", evt bær? Kan man fx have en jordbærplante bare i en kasse jord eller noget?

Og er der noget jeg gør forkert med vandet? Altså skal man tilsætte gødning eller et eller andet, så de ikke bare dør alle de planter ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DDR

En mand med din historie skal holde sig til plastik planter .... Just saying...

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
1 time siden, snoozz skrev:

Hej og god bagjul !

Her efter nytår vil jeg i større grad til at lave mine (spiselige) planter selv. Men da jeg ikke har adgang til en have (har dog en altan) så ville jeg høre hvilke som er nemme at passe som "begynder".

Har allerede købt purløg, men den ser allerede lidt kedelig ud, selvom den får vand.

Jeg tænker radiser, men der er nok mange flere "små grøntsager", evt bær? Kan man fx have en jordbærplante bare i en kasse jord eller noget?

Og er der noget jeg gør forkert med vandet? Altså skal man tilsætte gødning eller et eller andet, så de ikke bare dør alle de planter ?

Start med småt, de purløg du købte duer ikke med mindre de vil sætte dig ind i formerings teknikker, Er du virkeligt seriøst kan du prøve dig frem med en hydro teknik pose, du kan starte med jordbær stiklinger om en par måneder og prøv dig frem.

Vil du virkeligt noget så er internettet din ven og læs dig frem til hydro kultur i eget hus. Godt fornøjelse og godt nytår til dig. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber

Du kan sikkert dyrke karse i støvet i vindueskarmen.

• Wow 1
  • Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499

hvis man køber chili i supermarkedet , hvis man tager frøene ud af chilien og propper dem i en potte kan man så få dem til at gro

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
1 time siden, stig6499 skrev:

hvis man køber chili i supermarkedet , hvis man tager frøene ud af chilien og propper dem i en potte kan man så få dem til at gro

Det vil jeg tro, ligesom man kan med tomater. Men vent til foråret.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499

tak nu har købt 3 stk rød chili 9 kr  3 stk keramik potter 30 kr en pose muldjord 12 kr  2 stk hvidløg  som jeg ikke kan hvad kostede , jeg har fylt muldjord i potter , jeg går ud fra at det hele skal have den samme varme som der er i stuen  inden jeg begynder at plante dem . men vent til foråret , kan man ikke snyde frøene med stuevarmen 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare mig.
For 21 timer siden, snoozz skrev:

Du har sikkert overvandet dine purløg eller glemt og stille dem i et sydvendt vindue. Purløg er faktisk næsten umulige og slå ihjel, selv her om vinteren.  

Måske du burde øve dig i at holde dem i live inden du forsøger med noget der er svære ?

Hilsen Mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499
For 3 timer siden, stig6499 skrev:

tak nu har købt 3 stk rød chili 9 kr  3 stk keramik potter 30 kr en pose muldjord 12 kr  2 stk hvidløg  som jeg ikke kan hvad kostede , jeg har fylt muldjord i potter , jeg går ud fra at det hele skal have den samme varme som der er i stuen  inden jeg begynder at plante dem . men vent til foråret , kan man ikke snyde frøene med stuevarmen 

jeg har fået plantet og sået hvidløg og chili , jeg har læst at chili har 10 til 30 dages spiretid og der skal helst være omkring 22 grader varmt 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 27 minutter siden, stig6499 skrev:

jeg har fået plantet og sået hvidløg og chili , jeg har læst at chili har 10 til 30 dages spiretid og der skal helst være omkring 22 grader varmt 

Så er det bare at invitere dine gæster, velbekomme. 🥀 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...