Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Entrelac

Microbølge-ovn, effekt?

Recommended Posts

Entrelac

Af brugsanvisningen til min microbølge-ovn fremgår det, at  den har en "Nominel indgangseffekt (mikrobølge)" på 1050 W, og den har en "Nominel udgangseffekt (mikrobølge)" på 700 W.

Længere omme i brugsanvisningen, om effektnievauer, står der så, hvor mange % de forskellige tal-muligheder på displayet betyder.

Men, er den maximale effekt (altså 100%) så 1050 W eller 700W?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Laver du julemiddag i mikroovnen?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 10 timer siden, Entrelac skrev:

Af brugsanvisningen til min microbølge-ovn fremgår det, at  den har en "Nominel indgangseffekt (mikrobølge)" på 1050 W, og den har en "Nominel udgangseffekt (mikrobølge)" på 700 W.

Længere omme i brugsanvisningen, om effektnievauer, står der så, hvor mange % de forskellige tal-muligheder på displayet betyder.

Men, er den maximale effekt (altså 100%) så 1050 W eller 700W?

Det betyder at netto effekten, eller styrken på din Microbølge oven er 700W og når den kører på fuld blus forbruger den 1050W

Fint, og du bliver glad for den, alt godt til dig i juletiden og en glædeligt nytår herfra. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 45 minutter siden, Jojojo skrev:

Det betyder at netto effekten, eller styrken på din Microbølge oven er 700W og når den kører på fuld blus forbruger den 1050W

Fint, og du bliver glad for den, alt godt til dig i juletiden og en glædeligt nytår herfra. 

Også god jul og godt nytår til dig.🎄🎉

Tak for dit svar.

Det overrasker mig bare lidt, at effekten ikke er højere. For nogle år siden havde jeg en anden microbølgeovn, hvor jeg er ret sikker på, at effekten var på 1000 eller 1200 W, den microbølgeovn jeg har nu har jeg arvet efter min bror, men det var mig selv der var i byen og købe den for ham, og den var dyrere end den anden jeg havde, og den er nyere.

Det ser ud til, at være den her, og der står jo også, at den har en effekt på 700 W:blush:: https://www.kelkoo.dk/p-mikroovne-146201/knau-omf20enin0tw1-19826031

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 11 timer siden, Entrelac skrev:

Også god jul og godt nytår til dig.🎄🎉

Tak for dit svar.

Det overrasker mig bare lidt, at effekten ikke er højere. For nogle år siden havde jeg en anden microbølgeovn, hvor jeg er ret sikker på, at effekten var på 1000 eller 1200 W, den microbølgeovn jeg har nu har jeg arvet efter min bror, men det var mig selv der var i byen og købe den for ham, og den var dyrere end den anden jeg havde, og den er nyere.

Det ser ud til, at være den her, og der står jo også, at den har en effekt på 700 W:blush:: https://www.kelkoo.dk/p-mikroovne-146201/knau-omf20enin0tw1-19826031

Hej igen, de fleste ovn taber ca 20% in effekt hvor det er højere in din.

Det positive med din køb er dog at selveste ovn er bedre isolerede, og det er sund for dig, de ældre type micro bølge ovn var dårligt isolerede

ps. hvis din ovn har varm luft eller grill, er effekten nok højere ved brug.

Fortsæt godt Jul og Nytår🎄🎇

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 3 timer siden, Jojojo skrev:

Hej igen, de fleste ovn taber ca 20% in effekt hvor det er højere in din.

Det positive med din køb er dog at selveste ovn er bedre isolerede, og det er sund for dig, de ældre type micro bølge ovn var dårligt isolerede

ps. hvis din ovn har varm luft eller grill, er effekten nok højere ved brug.

Fortsæt godt Jul og Nytår🎄🎇

Jeg mener ikke den har hverken varm luft eller grill, men det må jeg se når jeg en dag får læst brugsanvisningen ordentligt.

Denne microbølgeovn købte jeg for min bror, og det blev denne fordi den var nem at betjene når han skulle varme færdig mad.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jens Dam Pedersen

Skide være med det. Du kan lave en rapand i den på 7min på max. både med og uden plasticpose på! Og hvis du klapper rødkålen ind også SÅ snakker vi effektivitet: “Jeg forventer effektivitet og derfor har jeg valgt L’Vital skumbalsam til mit hår.”.

vh. Jenser’

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
1 time siden, Jens Dam Pedersen skrev:

Skide være med det. Du kan lave en rapand i den på 7min på max. både med og uden plasticpose på! Og hvis du klapper rødkålen ind også SÅ snakker vi effektivitet: “Jeg forventer effektivitet og derfor har jeg valgt L’Vital skumbalsam til mit hår.”.

vh. Jenser’

🎣

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...