Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Vivii

Mænd der fravælger deres børn

Recommended Posts

ThomasSneum
1 time siden, Kajkajdetermig skrev:

Hvis du ikke vil have børn, så kan en mand også blive steriliseret. Du skal bare ikke fortælle det til hende før i skal mødes i retten😆

Hehe..

Lidt i den grove ende her.

God jul..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe
On 22.12.2019 at 12:12, ThomasSneum skrev:

Det går jo begge veje. Den der ensporet fokusering er jo nærmest en provokation. 

Personligt ser jeg gerne juridisk abort op til 9. uge som en fair mulighed for mænd.

Vi får nok aldrig udjævnet ret og rimeligt imellem kønnet, men vi bør arbejde på at få så meget ligevægt som muligt.

Det eneste, vi stadig mangler, er jo p-piller til mænd. Måske kommer de?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Seeckt

Fri sex er en hellig ko for de fleste, men det ændrer intet ved, at den bl.a. har skabt en krævementalitet. Det er ikke så længe siden at folk var helt klare over, at hvis man skal have masser af sex så betyder det også masser af chancer for at lave et barn, og det barn skal forsørges. At man(d) så mener at løsningen må være at kvinder spiser hormoner uden 100% præventionssikkerhed, kvinder skal få foretaget en abort, kvinder skal sågar kunne tvinges til abort for mandens skyld, eller i det mindste tvinges til en mega praktisk juridisk abort for mandens skyld, og i øvrigt er det jo kvinderne der ikke har rent mel i posen - hold nu op, der er altså nogen som burde prøve at høre på sig selv. 

Jeg konstaterer bare, at vi åbenbart ikke har fordøjet det kulturskifte som hedder "barnagtig forventning om konsekvensløs sex med dårligt udvalgte partnere".

Pro tip: mænd kan steriliseres og få det lavet om igen. Hvad med at være steril fra 16 til 32 år, så kan man lege bavian så meget man vil og få lappet røret igen når man har mødt den ene kvinde som er mere en en sperm bucket?

Redigeret af Seeckt
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 44 minutter siden, Seeckt skrev:

Fri sex er en hellig ko for de fleste, men det ændrer intet ved, at den bl.a. har skabt en krævementalitet. Det er ikke så længe siden at folk var helt klare over, at hvis man skal have masser af sex så betyder det også masser af chancer for at lave et barn, og det barn skal forsørges. At man(d) så mener at løsningen må være at kvinder spiser hormoner uden 100% præventionssikkerhed, kvinder skal få foretaget en abort, kvinder skal sågar kunne tvinges til abort for mandens skyld, eller i det mindste tvinges til en mega praktisk juridisk abort for mandens skyld, og i øvrigt er det jo kvinderne der ikke har rent mel i posen - hold nu op, der er altså nogen som burde prøve at høre på sig selv. 

Jeg konstaterer bare, at vi åbenbart ikke har fordøjet det kulturskifte som hedder "barnagtig forventning om konsekvensløs sex med dårligt udvalgte partnere".

Pro tip: mænd kan steriliseres og få det lavet om igen. Hvad med at være steril fra 16 til 32 år, så kan man lege bavian så meget man vil og få lappet røret igen når man har mødt den ene kvinde som er mere en en sperm bucket?

Jeg har ikke hørt nogen vil tvinge kvinder til noget. Jeg har kun hørt at man vil give manden yderligere juridiske rettigheder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
gumle
Skrevet (redigeret)
On 22.12.2019 at 07:30, Spil-tøsen skrev:

Nemlig, og det er der jeg mener at mænd skal have lov til at få en abort... i overført betydning, for alle ved forhåbentligt at mænd ikke KAN få en abort, for den sags skyld blive gravide... endnu. Men at kvindens der nu er blevet mor, selv skal betale for sit valg, hvor mænd, der bare stoler på en kvinde, ikke skal straffes. 

Mænd der bare stoler på kvinden..... uhm du fralægger da virkelig dig selv alt ansvar. Kondomet er opfundet, eller få en midlertidig lukning, du har selv valg som vanskeliggør og næsten umuliggør en graviditet. Disse valg fravælger du jo selv, og det kan have konsekvenser.

Redigeret af gumle

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
gumle
Skrevet (redigeret)
On 22.12.2019 at 12:12, ThomasSneum skrev:

Det går jo begge veje. Den der ensporet fokusering er jo nærmest en provokation. 

Personligt ser jeg gerne juridisk abort op til 9. uge som en fair mulighed for mænd.

Vi får nok aldrig udjævnet ret og rimeligt imellem kønnet, men vi bør arbejde på at få så meget ligevægt som muligt.

Jeg er helt enig med dig i, at der skal være ligevægt mellem kønnene, men hvordan vil du bevise at modparten blev gravid med vilje ? Ud fra dit opslag kan jeg ikke rigtig læse, om du mener at mænd bare skal slippe for konsekvenserne ved ubeskyttet sex? Abort er trods alt en handling, der kan forårsage sterilitet hos en kvinde og et fysisk indgreb, hvor der ikke rigtig er nogle konsekvenser for manden ? Skal manden så betale kompensation for de sygedage kvinden får pga aborten eller kompensation, hvis aborten forårsager sterilitet hos kvinden ?

Redigeret af gumle

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
passiv
Skrevet (redigeret)

Mænd HAR trods alt et valg: Dilleren i egne bukserne eller gummi på.

Redigeret af passiv

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
gumle

Omkring selve emnet hvorfor nogle forældre fravælger deres børn.

Nogle mennesker ønsker ikke børn, nogle mennesker kan ikke elske, nogle mennesker er narcissister osv.

Forældre der fravælger deres børn, ønsker dem jo ikke, også har børnene det bedre uden dem. At være uønsket er den værste følelse i verden og kan skade et barns udvikling.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
gumle
On 21.12.2019 at 12:02, naturlig skrev:

Jeg flyttede fra mit barns mor, jeg har gået gennem ild og vand, for mit barn, og det som bogstaveligt talt, og jeg ville gøre det de næste 1000år hvis det var, jeg forstår simpelhen ikke hvordan man kan sætte ens egen behov først, børnenes behov kommer ALTID først, lige meget hvor skidt man har det med moren, så må man sluge en masse kameler, og når barnet bliver voksent, ser det jo også hvem der var der, og hvem der måske udnyttede barnet til at grave penge til sig selv.

Jeg forstår dit indlæg, og følte med dig lige indtil du nævner det med pengene. Puha jeg hører alt alt for mange mænd hvor det eneste fokus, er de skide penge. Havde du sluttet den af med, at så kan barnet se, at jeg har kæmpet for det, ville jeg have følt med dig hele vejen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kajkajdetermig
On 23.12.2019 at 17:29, Erpe skrev:

Det eneste, vi stadig mangler, er jo p-piller til mænd. Måske kommer de?

De er da kommet.

Det er bare hende der skal holde den mellem knæene, nå brunsten melder sig😋

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...