Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Vivii

Mænd der fravælger deres børn

Recommended Posts

naturlig
For 2 timer siden, passiv skrev:

Jeg kender adskillige  fædre der har fravalgt deres børn, også når det er piger.

Når forhold/ægteskab går forbi vil de starte et nyt liv, De tror det er nemmer at starte et nyt forhold uden børn.

Jeg kender også til fædre der rejser til den anden ende af ladet, de mener så det er for dyrt at se børnene.

Ønsker mænd ikke børn, kan de bare bruge prævention.

Jeg flyttede fra mit barns mor, jeg har gået gennem ild og vand, for mit barn, og det som bogstaveligt talt, og jeg ville gøre det de næste 1000år hvis det var, jeg forstår simpelhen ikke hvordan man kan sætte ens egen behov først, børnenes behov kommer ALTID først, lige meget hvor skidt man har det med moren, så må man sluge en masse kameler, og når barnet bliver voksent, ser det jo også hvem der var der, og hvem der måske udnyttede barnet til at grave penge til sig selv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
passiv
For 7 timer siden, snoozz skrev:

Jeg har nu været "sammen" med en del kvinder, hvor "vi kan få en abort i morgen hvis det skulle ske" var helt normalt. Jeg siger ikke at det er ok, men det stoppede mig nu ikke fra at have sex med dem.

Vil du tage debatten videre, hvad så med de piger som SIGER at de faktisk tager P-.piller, men ikke gør reelt? Så bliver de gravide, og får børn, og man hænger på 18 års børnepenge? Skulle DE ikke sagsøges, ok ikke andet så for dokumentfalsk? Når de påstår at de skam er på P-piller, så alt er fint, men hun i virkeligheden bare vil score børnepenge ?

Spiller du med i lotteriet må du forvente at få gevinst.

Vil du være helt sikker i at du ikke vil have børn, helt dillerne i dine egne bukser.

Det er ikke 18 år kun til moderens underhold, ved du overhovedet hvad det koster at have et barn om året?

Hvis du ikke har haft samkvem med dit barn, kan det være at du har opført dig som en lort.

Ellers må du betragte dette som en forlystelses afgift.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Jeg mente nu heller ikke at barnet skulle aflives, eller moren tvunget til en abort.

Bare at hun så må forsømme barnet for sin egen regning, og ikke for min.

Men nogle kvinder vil have børn for enhver pris. Uanset om de så skal prosituere sig selv for at blive gravid.

Redigeret af snoozz
  • Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Spil-tøsen
For 11 timer siden, snoozz skrev:

Jeg mente nu heller ikke at barnet skulle aflives, eller moren tvunget til en abort.

Bare at hun så må forsømme barnet for sin egen regning, og ikke for min.

Men nogle kvinder vil have børn for enhver pris. Uanset om de så skal prosituere sig selv for at blive gravid.

Nemlig, og det er der jeg mener at mænd skal have lov til at få en abort... i overført betydning, for alle ved forhåbentligt at mænd ikke KAN få en abort, for den sags skyld blive gravide... endnu. Men at kvindens der nu er blevet mor, selv skal betale for sit valg, hvor mænd, der bare stoler på en kvinde, ikke skal straffes. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
biine79

Hvornår er det at det er blevet forbudt for mænd at de selv tager ansvar, for ikke "komme til" at gøre en kvinde gravid ? 
Det er ganske enkelt og der er da flere muligheder.

1 : Hold pikken i bukserne 

2: Nøjes med oral og anal sex

3 : kondomer og sæddræbende creme

4 : Få snittet strengene 

5: find en Kvinde er steriliseret.

6: find selv flere 

Nøjagtigt som kvinder har mænd flere muligheder, det kræver bare der bliver tænkt over dem inden og ikke først når det er for sent .

Ikke som min fyr der efter vi havde været sammen i 2 mdr pludselig siger "øhh du tager da p-piller ikke "  Han var kridhvid i kraniet da jeg sagde nej. 

Havde han været helt sikker på han ikke ville lave et barn på mig så skulle han nok have spurt lang tid inden, og ikke når det reelt set var forsent, heldigt for ham så har jeg fået snittet strengene, så ingen risiko her.

Jeg har til gengæld ingen respekt for "mænd" der bagefter sætter sig ned og tuder over de har haft pikken for langt fremme og nu ikke vil tage konsekvensen af det, har dog klart en massiv respekt for dem der virkelig tager sig af deres afkom uanset hvordan de er blevet sat i verden om det er bevidst valg eller en "upser" fordi det ikke lige var gennemtænkt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
1 time siden, biine79 skrev:

Hvornår er det at det er blevet forbudt for mænd at de selv tager ansvar, for ikke "komme til" at gøre en kvinde gravid ? 

Nøjagtigt som kvinder har mænd flere muligheder, det kræver bare der bliver tænkt over dem inden og ikke først når det er for sent .

Ikke som min fyr der efter vi havde været sammen i 2 mdr pludselig siger "øhh du tager da p-piller ikke "  Han var kridhvid i kraniet da jeg sagde nej. 

Havde han været helt sikker på han ikke ville lave et barn på mig så skulle han nok have spurt lang tid inden, og ikke når det reelt set var forsent, heldigt for ham så har jeg fået snittet strengene, så ingen risiko her.

Jeg har til gengæld ingen respekt for "mænd" der bagefter sætter sig ned og tuder over de har haft pikken for langt fremme og nu ikke vil tage konsekvensen af det, har dog klart en massiv respekt for dem der virkelig tager sig af deres afkom uanset hvordan de er blevet sat i verden om det er bevidst valg eller en "upser" fordi det ikke lige var gennemtænkt.

Det går jo begge veje. Den der ensporet fokusering er jo nærmest en provokation. 

Personligt ser jeg gerne juridisk abort op til 9. uge som en fair mulighed for mænd.

Vi får nok aldrig udjævnet ret og rimeligt imellem kønnet, men vi bør arbejde på at få så meget ligevægt som muligt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
biine79
For 50 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Det går jo begge veje. Den der ensporet fokusering er jo nærmest en provokation. 

Personligt ser jeg gerne juridisk abort op til 9. uge som en fair mulighed for mænd.

Vi får nok aldrig udjævnet ret og rimeligt imellem kønnet, men vi bør arbejde på at få så meget ligevægt som muligt.

Ja selvfølgelig er det da en provokation, men jeg bliver nu også voldsomt provokeret af at der bliver antydet at største delen af kvinderne vælger at snyde for at få et barn, samtidig med at en del af mændene gerne vil fralægge sig alt ansvar.  Når der rent faktisk også er mulighed for at de kan forhindre at blive en del af en uønsket graviditet. Så ville det være så meget mere logisk at starte med at tage del i ansvaret allerede der  bla. ved at gøre hvad man hver især kan for at undgå at det sker. 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
naturlig
For 3 timer siden, biine79 skrev:

WHAT kan men ikke blive gravid af analsex 😜

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kajkajdetermig
On 21.12.2019 at 08:46, snoozz skrev:

Hej.

Tror ikke der er noget bestemt svar på det.

Hvis vi udlukker de ting du selv siger, faren er narkoman eller alkoholiker, men der er flere mulige årsager til at man ikke har men børn at gøre /ønske om det.

Fx hvis man er Paranoid/skizofren.

Eller er dement, der er masser af muligheder.

Eller også er faren bare, uenig i at hun blev gravid, og dybest set slet ikke ønsker at det barn eksisterer !

Hvad så hvis det var et en gangs knald, til en julefrokost, og virkeligheden var a walk of shame, hjem.

Jeg tror faktisk at der kommer flere og flere kvinder som bevidst dyrker sex udelukkende for at slippe for selv at betale for fertilitetsbehandling. Og så har systemet valgt at manden er tvunget sponsor for et uønsket barn de næste 20 år. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kajkajdetermig
For 23 timer siden, ThomasSneum skrev:

Hvis du ikke vil have børn, så kan en mand også blive steriliseret. Du skal bare ikke fortælle det til hende før i skal mødes i retten😆

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...