Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Vivii

Mænd der fravælger deres børn

Recommended Posts

Vivii

Hej derude. Jeg er nysgerrig på hvorfor nogen mænd fravælger at have kontakt med deres børn. Jeg tænker ikke på fædre med stærke sociale problemer, eller mænd som vælger at trække sig fra opslidende sager om samvær. I begge disse tilfælde tænker jeg, at det giver sig selv hvorfor de vælger som de gør. Det jeg er nysgerrig på er hvorfor nogen ressourcestærke mænd på trods af velvillighed fra morens side helt fravælger at se deres børn, nogen gange allerede mens moren stadig er gravid. Hvad er det der gør at disse mænd tager et sådant valg, velvidende at det vil gå ud over barnet en dag når det er gammelt nok? Håber på nogle gode oplysende svar :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 9 timer siden, Vivii skrev:

Hej derude. Jeg er nysgerrig på hvorfor nogen mænd fravælger at have kontakt med deres børn. Jeg tænker ikke på fædre med stærke sociale problemer, eller mænd som vælger at trække sig fra opslidende sager om samvær. I begge disse tilfælde tænker jeg, at det giver sig selv hvorfor de vælger som de gør. Det jeg er nysgerrig på er hvorfor nogen ressourcestærke mænd på trods af velvillighed fra morens side helt fravælger at se deres børn, nogen gange allerede mens moren stadig er gravid. Hvad er det der gør at disse mænd tager et sådant valg, velvidende at det vil gå ud over barnet en dag når det er gammelt nok? Håber på nogle gode oplysende svar :)

Hvorfor gør nogle kvinder?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Spil-tøsen

Fordi nogle mænd ikke gider have børn, og at deres dengang kærester så bare er blevet gravid for "så kan det være han ikke forlader mig" Mange kvinder er nogle bitches på det område og blir bare gravid fordi de syntes det er på tide, mens manden har det fint uden børn, og så får de valget enten vær i barnets liv eller la vær, men du skal betale til barnet er 18 år... btw så syntes jeg det kunne være ok hvis mænd kunne lave en "abort" så selvom kvinden blev gravid og ville have barnet, så slap manden for at skulle have noget med barnet at gøre, slap for at skulle betale for en byrde han ikke selv har bedt om. Dette skulle dog forbi en dommer, så det ikke bare er ugennemtænkte sager. 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
naturlig
For 48 minutter siden, Spil-tøsen skrev:

jeg det kunne være ok hvis mænd kunne lave en "abort" så selvom kvinden blev gravid og ville have barnet, så slap manden for at skulle have noget med barnet at gøre, slap for at skulle betale for en byrde han ikke selv har bedt om. Dette skulle dog forbi en dommer, så det ikke bare er ugennemtænkte sager. 

Abort er aldrig ok, man kan tage en fortrydelsespille, men ingen har ret til at tage et liv, man kan holde dilleren i bukserne hvis det er, for p-piller og kondomer er aldrig 100% sikre, vildt du mener penge har større værdi end et levende lille menneske foster. 

Redigeret af naturlig
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Hej.

Tror ikke der er noget bestemt svar på det.

Hvis vi udlukker de ting du selv siger, faren er narkoman eller alkoholiker, men der er flere mulige årsager til at man ikke har men børn at gøre /ønske om det.

Fx hvis man er Paranoid/skizofren.

Eller er dement, der er masser af muligheder.

Eller også er faren bare, uenig i at hun blev gravid, og dybest set slet ikke ønsker at det barn eksisterer !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz
For 29 minutter siden, naturlig skrev:

Abort er aldrig ok, man kan tage en fortrydelsespille, men ingen har ret til at tage et liv, man kan holde dilleren i bukserne hvis det er, for p-piller og kondomer er aldrig 100% sikre, vildt du mener penge har større værdi end et levende lille menneske foster. 

Jeg har nu været "sammen" med en del kvinder, hvor "vi kan få en abort i morgen hvis det skulle ske" var helt normalt. Jeg siger ikke at det er ok, men det stoppede mig nu ikke fra at have sex med dem.

Vil du tage debatten videre, hvad så med de piger som SIGER at de faktisk tager P-.piller, men ikke gør reelt? Så bliver de gravide, og får børn, og man hænger på 18 års børnepenge? Skulle DE ikke sagsøges, ok ikke andet så for dokumentfalsk? Når de påstår at de skam er på P-piller, så alt er fint, men hun i virkeligheden bare vil score børnepenge ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Iøvrigt "FRavælger mænd IKKE deres børn".

Det er en stor løgn.

I 99% af tilfældende er moren den der fravælger faren.

Altså  hun slår fx op, eller flytter til en anden del af landet som gør det fysisk umuligt i praksis.

Der er også mødre som ganske enkelt har døren lukket, eller fupper - ja du kan komme og når man så kommer er der ingen på adresen,

Sådan kan man forhale alting i årevis - som kvinde !!!

DEt sammme ville ikke ske med en mand med et barn - især hvis det er et PIGEbarn !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
passiv
For 24 minutter siden, snoozz skrev:

Iøvrigt "FRavælger mænd IKKE deres børn".

Det er en stor løgn

DEt sammme ville ikke ske med en mand med et barn - især hvis det er et PIGEbarn !

Jeg kender adskillige  fædre der har fravalgt deres børn, også når det er piger.

Når forhold/ægteskab går forbi vil de starte et nyt liv, De tror det er nemmer at starte et nyt forhold uden børn.

Jeg kender også til fædre der rejser til den anden ende af ladet, de mener så det er for dyrt at se børnene.

Ønsker mænd ikke børn, kan de bare bruge prævention.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 45 minutter siden, snoozz skrev:

Vil du tage debatten videre, hvad så med de piger som SIGER at de faktisk tager P-.piller, men ikke gør reelt? Så bliver de gravide, og får børn, og man hænger på 18 års børnepenge? Skulle DE ikke sagsøges, ok ikke andet så for dokumentfalsk? Når de påstår at de skam er på P-piller, så alt er fint, men hun i virkeligheden bare vil score børnepenge ?

Problemet er, at manden ikke kan bevise, at kvinden har fortalt, at hun bruger p-piller, eller på anden måde ikke kan få børn.

Vil en mand være helt sikker, så skal han se efter "det lille kryds" i navlen.;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
naturlig
For 1 time siden, snoozz skrev:

hvad så med de piger som SIGER at de faktisk tager P-.piller, men ikke gør reelt? Så bliver de gravide, og får børn, og man hænger på 18 års børnepenge? Skulle DE ikke sagsøges, ok ikke andet så for dokumentfalsk? Når de påstår at de skam er på P-piller, så alt er fint, men hun i virkeligheden bare vil score børnepenge ?

Der burde burde være en lov der gjorde de kunne straffes for bedrag, men et foster skal jo ikke lade livet fordi moren er en so, det kan vi vel blive enige om. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...