Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Torsten Bonfils

Lakridsis med chili og havsalt.

Recommended Posts

Torsten Bonfils

Er jeg den eneste som synes at der er gået lidt for meget mode i visse fødevareingredienser? Johan Bülow havde for nogle år siden stor succes med at kombinere lakrids med chokolade, og dette skal jeg indrømme er en overraskende god kombination. Men dette afstedkom at lige pludselig skulle der bare tilsættes lakrids til alt: Is med lakrids, P-tærter med lakrids, Yankee-barer med lakrids, flødeboller med lakrids, osv.

Så kom Chili-Klaus med sine videoer. Så gik der mode i at der skulle chili i alt: Øl med chili, is med chili, chokolade med chili, osv.

Nu er det så havsalt der er den nye dille. Hvad i alverden er der specielt ved at saltet er udvundet af havvand? Kemisk set er det næsten identisk med almindelig bordsalt, og blindtests viser at ingen kan smage forskel. Alligevel skal vi have chips med havsalt, lakridspiber med havsalt, brød med havsalt. Sågar har Carte d'Or lavet en is med karamel og havsalt. 🤮 Hvordan kan nogen dog få den idé at salt i en is skulle få den til at smage bedre?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
notjustanybody

tjah nogen fik jo ideen og opdagede at det faktisk smager godt, men hvorfor ikke bare lade være med at smage det man ikke tror er godt, og lade andre spise hvad vi lyster, den bedste øl jeg nogensinde har smagt er sjovt nok ghost fra Midtfyns bryghus som chili claus har lagt navn til, og lindt chokolade med chili er fantastisk, og hvis du tror salt bare er salt så tager du fejl, men prøv at smage Thises økosmør med sydesalt og fortæl mig så om der kan være forskel på smagen alene på grund af det salt der bruges. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...