Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
naturlig

En Hr Paludan som giver Huxi tørt på

Recommended Posts

naturlig

Her ses Rasmus Paludans store evne til at debatere

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
For 14 minutter siden, naturlig skrev:

Her ses Rasmus Paludans store evne til at debatere

Jeg kan på mange måder godt lide Paludan som samfundsrevser og provokatør.

Men her er han hyklerisk. Der er da ikke mange danske politikere, der i dén grad udnytter unge mennesker i sin propaganda som Paludan gør det. Bare se hans Youtube-videoer. De fleste, der optræder i hans videoer, er jo 13-14 årige teenagere...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
naturlig
For 35 minutter siden, Lucianone skrev:

Jeg kan på mange måder godt lide Paludan som samfundsrevser og provokatør.

Men her er han hyklerisk. Der er da ikke mange danske politikere, der i dén grad udnytter unge mennesker i sin propaganda som Paludan gør det. Bare se hans Youtube-videoer. De fleste, der optræder i hans videoer, er jo 13-14 årige teenagere...

Jeg kan godt følge din pointe, men her er pointen hvordan Rasmus dominere samtalen :) men mange af de teenagere der er med i Paludans videoer er jo ude i det offentlige rum, og der er jo undoms afdelinger i de fleste partier,  Paludan tager jo ikke teenagere med ind i det private rum, og udspørge dem, uden han har et samtykke, så jeg mener faktisk Paludan er i sin ret her.

Redigeret af naturlig

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
For 23 minutter siden, naturlig skrev:

Jeg kan godt følge din pointe, men her er pointen hvordan Rasmus dominere samtalen :) 

Jo jo, det er rigtigt. Paludan er ret god til at debattere og har ordet i sin magt.

Og Huxi er ikke så nem at udkonkurrere, for han er også relativt velformuleret og snakker som et vandfald.

Jeg vil i øvrigt rose Huxi for at gå  med på debatten og ikke lade sig hidse op. Jeg synes han klarer sig okay. Selvom han rigtigt nok er ret meget i defensiven hele tiden. Han kunne dog have været lidt smartere og være gået til modangreb, da Paludan var inde på, at han mente, at Huxi udnytter en mindreårig. For gør Paludan ikke også det, når han i sine videoer står og propaganderer foran 13-14 årige skoledrenge?

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
naturlig
For 3 minutter siden, Lucianone skrev:

Jo jo, det er rigtigt. Paludan er ret god til at debattere og har ordet i sin magt.

Og Huxi er ikke så nem at udkonkurrere, for han er også relativt velformuleret og snakker som et vandfald.

Jeg vil i øvrigt rose Huxi for at gå  med på debatten og ikke lade sig hidse op. Jeg synes han klarer sig okay. Selvom han rigtigt nok er ret meget i defensiven hele tiden. Han kunne dog have været lidt smartere og være gået til modangreb, da Paludan var inde på, at han mente, at Huxi udnytter en mindreårig. For gør Paludan ikke også det, når han i sine videoer står og propaganderer foran 13-14 årige skoledrenge?

mange af de teenagere der er med i Paludans videoer er jo ude i det offentlige rum, og hvis de står og skaber sig der, må det være for egen regning, og der er jo undoms afdelinger i de fleste partier,  Paludan tager jo ikke teenagere med ind i det private rum, og udspørge dem, uden han har et samtykke, så jeg mener faktisk Paludan er i sin ret her.

Redigeret af naturlig

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
For 5 minutter siden, naturlig skrev:

mange af de teenagere der er med i Paludans videoer er jo ude i det offentlige rum, og hvis de står og skaber sig der, må det være for egen regning, og der er jo undoms afdelinger i de fleste partier,  Paludan tager jo ikke teenagere med ind i det private rum, og udspørge dem, uden han har et samtykke, så jeg mener faktisk Paludan er i sin ret her.

Én ting er jura - og den har Paludan som regel styr på.

En anden ting er moral. Jeg ser ikke den store moralske forskel på at interviewe en person under 18 år i private omgivelser og så gøre det offentligt. Moralen er at Paludan i høj grad bruger unge under 18 i sine politiske videoer. Derfor synes jeg det er lidt fjollet, at han er så forarget, når Huxi så gør det samme (bare i private omgivelser).

Man kan måske sammenligne det lidt med sex med unge under 18. Hvis du giver pigen eller fyren penge, er det ulovligt. Men giver du ham eller hende en middag og dyrker sex, så er det ikke ulovligt. Men moralsk er der vel ingen større forskel.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk

Efter 5 minutter så blev jeg godt nok træt af Rasmus.  Et er hans jura er på plads men så gik samtalen derefter ud på at angribe og nedgøre og mere latterliggøre personen, og ja Rasmus snakker meget og overdøver modparten men ikke på nogen pæn måde, og så falder dialogen jo til jorden.

Iscenesat og ikke en politiker værdig, når man skal huske Rasmus vil stille op igen.

thumbs-down.png

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
naturlig
For 1 time siden, Lucianone skrev:

Én ting er jura - og den har Paludan som regel styr på.

En anden ting er moral. Jeg ser ikke den store moralske forskel på at interviewe en person under 18 år i private omgivelser og så gøre det offentligt. Moralen er at Paludan i høj grad bruger unge under 18 i sine politiske videoer. Derfor synes jeg det er lidt fjollet, at han er så forarget, når Huxi så gør det samme (bare i private omgivelser).

Man kan måske sammenligne det lidt med sex med unge under 18. Hvis du giver pigen eller fyren penge, er det ulovligt. Men giver du ham eller hende en middag og dyrker sex, så er det ikke ulovligt. Men moralsk er der vel ingen større forskel.

Under private omgivelse kan den unge føle sig mere presset, hvor i mod er det ude i det offentlige rum, når Paluden er ude og demonstrere kan den unge jo bare gå, de unge kommer til ham.  

Redigeret af naturlig

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
naturlig

Men det var en meget ærlig debat for begge parter, det synes jeg er en god ting, ærlighed ser man ikke så tit i politik, og jeg mener Paludan er en af de få i politik der siger det han mener, altså ingen skjult agenda.

Redigeret af naturlig

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
For 40 minutter siden, naturlig skrev:

Men det var en meget ærlig debat for begge parter, det synes jeg er en god ting, ærlighed ser man ikke så tit i politik, og jeg mener Paludan er en af de få i politik der siger det han mener, altså ingen skjult agenda.

Rasmus Paludan er en lidt speciel person. Han har både sine gode og mindre gode sider.

Men overordnet set kan jeg godt lide hans provokationer og hans mod, fordi han tør, hvor andre tier. Og tør tage fat på nogle tabuemner, som andre ikke tør eller vil italesætte. F.eks. syntes jeg, at det var fedt, at under Gay Priden var han den eneste, som turde gå gennem Nørrebro med et regnbueflag. Selve Priden gik udenom Nørrebro, fordi de ikke turde. Så man kan sige meget om Paludan. Men nosser, det har han altså!

Nogle gange kammer han så lidt over og bliver lidt for meget. Men det er jo omvendt den ret fandenivoldske og meget standhaftige personlighed, som gør, at han tør stille sig op og sige sandheden foran 100 vrede unge muslimske mænd. 

Jeg synes også, at det var en befriende ærlig diskussion mellem Paludan og Huxi. Det er tydeligt, at de er uenige. Men de var da i stand til at holde en interessant dialog i ca. en time. Uden at være ved at komme op at slås. Huxi kan man være uenig med. Men i det mindste forholdt han sig fredeligt og lod sig ikke provokere.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...