Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
ElskerFolieBalloner

er Jeg den eneste her i landet som bruger lysstofrør armature

Recommended Posts

ElskerFolieBalloner

er jeg den eneste i Danmark som ikke gider små lys og hellere vil lyse min stue op med lysstofrør? Jeg bruger gamle armature fra 70erne da jeg gerne vil have de skal være firkantet med sort ramme rundt om. dem jeg har stammer nok fra en nedlagt skole men jeg fik sat nye lysstofrør i dem i 2012 de lange på 150 cm. Jeg syns de giver en bedre belysning end de små lamper folk i Danmark ofte bruger også har lysstofrør en lang leve tid. ja måske dyre i drift end LED men jeg vil hellere have de gamle lysstofrør armature i mit hjem. Jeg kender en fra Israel og der nede er det normalt med lysstofrør i hjemmet. Jeg fatter ikke hvorfor mange folk i Danmark vil have så små lamper som dårligt nok kan lyse op om vinteren og man syns det er hyggeligt. Jeg er ikke vild med de nye armature som er tilsalg nu om da de er afrundet og for meget designer Jeg er slet ikke til designer lys og møber. har skolemøbler fra 70erne, 80erne og et TV bord der matcher. mit hjem er ikke en skole men møblerne og lysarmaturene fra 70erne 80erne syns jeg er pænere end designer møbler. er ikke så vild med afrundinger og ovale designer ting.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
naturlig
For 1 time siden, ElskerFolieBalloner skrev:

er jeg den eneste i Danmark som ikke gider små lys og hellere vil lyse min stue op med lysstofrør? Jeg bruger gamle armature fra 70erne da jeg gerne vil have de skal være firkantet med sort ramme rundt om. dem jeg har stammer nok fra en nedlagt skole men jeg fik sat nye lysstofrør i dem i 2012 de lange på 150 cm. Jeg syns de giver en bedre belysning end de små lamper folk i Danmark ofte bruger også har lysstofrør en lang leve tid. ja måske dyre i drift end LED men jeg vil hellere have de gamle lysstofrør armature i mit hjem. Jeg kender en fra Israel og der nede er det normalt med lysstofrør i hjemmet. Jeg fatter ikke hvorfor mange folk i Danmark vil have så små lamper som dårligt nok kan lyse op om vinteren og man syns det er hyggeligt. Jeg er ikke vild med de nye armature som er tilsalg nu om da de er afrundet og for meget designer Jeg er slet ikke til designer lys og møber. har skolemøbler fra 70erne, 80erne og et TV bord der matcher. mit hjem er ikke en skole men møblerne og lysarmaturene fra 70erne 80erne syns jeg er pænere end designer møbler. er ikke så vild med afrundinger og ovale designer ting.

Jeg mener ikke lysstofrør er så dyre i drift hvis man bare lader dem stå tændt, men de bruger vist en masse strøm når de skal tændes så vidt jeg husker.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
me.
For 2 timer siden, naturlig skrev:

men de bruger vist en masse strøm når de skal tændes så vidt jeg husker.

Når man tænder dem er det det samme som en times forbrug.🙂

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Det kommer meget an på hvor man skal bruge lyset.

Fx i fabrikshaller er de meget anvendte. Mange har dem under ovenskabene i køkkenet. Lige så på værksteder.

Jeg havde selv et par hængende i mit PC-værksted.

Men det har jeg ikke mere, så nu må jeg bakse med min PC på gulvet i dagslys ;/

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare mig.
For 18 timer siden, naturlig skrev:

Jeg mener ikke lysstofrør er så dyre i drift hvis man bare lader dem stå tændt, men de bruger vist en masse strøm når de skal tændes så vidt jeg husker.

For 15 timer siden, me. skrev:

Når man tænder dem er det det samme som en times forbrug.🙂

Så husker de to M/K'er meget forkert, da en tænding af et lysstofrør ikke øger strømforbruget mere end man overhovedet ikke kan observere det på strømregningen. Derimod vil hver tænding af et lysstofrør forkorter rørets brændetid med 3-6 timer alt efter rørets opbygning, er der en gammel huskeregel der siger.

Led lysstofrør er i øvrigt endnu mere strømbesparende end lysstofrør og koster ingenting i anskaffelse nu om dage.  😉

Hilsen Mig.

Redigeret af Bare mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ElskerFolieBalloner
For 5 timer siden, Bare mig. skrev:

Så husker de to M/K'er meget forkert, da en tænding af et lysstofrør ikke øger strømforbruget mere end man overhovedet ikke kan observere det på strømregningen. Derimod vil hver tænding af et lysstofrør forkorter rørets brændetid med 3-6 timer, alt efter rørets opbygning, er der en gammel huskeregel der siger.

Led lysstofrør er i øvrigt endnu mere strømbesparende end lysstofrør og koster ingenting i anskaffelse nu om dage.  😉

Hilsen Mig.

Led lysstofrør virker ikke med 40+ år gammele lysarmature som har originale Spole.

109_4016.JPG

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare mig.
For 3 timer siden, ElskerFolieBalloner skrev:

Led lysstofrør virker ikke med 40+ år gammele lysarmature som har originale Spole.

109_4016.JPG

Ja det er rigtigt at LED lysstofrør ikke virker i et gammeldags lysstofarmatur uden der bliver lavet en en lille ombygning på armaturet. Jeg nævnte bare hvordan verdenen hænger sammen for de to forbrugsfikserede M/K'er for at undgå de spreder mere misinformation rundt i verdenen.

God forjul ønskes herfra. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ElskerFolieBalloner
For 5 timer siden, Bare mig. skrev:

Ja det er rigtigt at LED lysstofrør ikke virker i et gammeldags lysstofarmatur uden der bliver lavet en en lille ombygning på armaturet. Jeg nævnte bare hvordan verdenen hænger sammen for de to forbrugsfikserede M/K'er for at undgå de spreder mere misinformation rundt i verdenen.

God forjul ønskes herfra. 

da jeg købte 3 stk lysstofarmature i 2012 af en gammel mand som havde dem fra en nedlagt skole sad der original ledning i dem som var af stof så jeg fik en eletrikker til at trakke nye ledninger i dem og jeg skiftet alle lysstofrør og startere og det har virket lige siden 2012 uden problemer men er lige flyttet i år og så sprøg eletrikker mig hvorfor jeg ikke skifter til moderne lysstofarmature og LED så må jeg jo forklare eletrikker at jeg ikke kan lide den måde de nye lysstofarmature ser ud på og at de gamle stadig virker fint. Jeg tror når man tænder og slukker dem for meget at man ødelægge leve tiden på ens lysstofrør.

god jul

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ElskerFolieBalloner
For 19 timer siden, snoozz skrev:

Det kommer meget an på hvor man skal bruge lyset.

Fx i fabrikshaller er de meget anvendte. Mange har dem under ovenskabene i køkkenet. Lige så på værksteder.

Jeg havde selv et par hængende i mit PC-værksted.

Men det har jeg ikke mere, så nu må jeg bakse med min PC på gulvet i dagslys ;/

Jeg bruger dem i min stue og køkken

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499

jeg har lysstofrør i køkken , dem har jeg haft lige siden jeg flyttede ind i min lejlighed , det er ca 12 år siden og jeg har ikke skiftet dem ud siden jeg flyttede ind , jeg har abselut ingen forstan på lysstofrør , jeg har led i resten af lejligheden 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...