Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Leonidas

Er jøder grådige?

Recommended Posts

Leonidas

https://russia-insider.com/en/polands-ruling-elite-want-hand-over-30-residential-property-holocaust-survivors/ri27962

Før 2. Verdenskrig havde Polen en enorm stor jødisk befolkning, over 30% af jorden var ejet af dem. I dag er der næsten ingen jøder tilbage. Det artiklen fortæller, har jeg ikke læst i andre medier, men historien er så interessant, at den bør debatteres. USA har lavet den lov, som skal give holocaustoverlevere deres ejendomme tilbage. Jødiske lobbyorganisationer har igennem tiden, tilranet sig enorme værdier, særligt fra Tyskland, men mange almindelige jøder uden det store netværk, har ikke fået gavn af disse penge, derom kan jødiske Norman Finkelstein fortælle i hans bog 'Holocaustindustrien'. 

"Under S447, any Polish-Jew or descendent of said Polish Jew can lay claim to property to property deemed heirless and sold after the war, thus all land that can be claimed to have been owned by Jews before 1939 will be transferred to the global Jewish diaspora. If this law is put into practice, approximately 30% of Warsaw homeowners will be forced to pay "rent" to random Jews claiming to be Holocaust survivors or their descendants in New York City and Tel Aviv. "

At en sådan lov er kommet igennem i USA, viser unægtelig at jødiske organisationer er effektive lobbyister især i USA. 

Russia-Insider er dog på listen over medier, som er mindre troværdige, men loven er dog en realitet. Så debatten bør handle om der findes bedre artikler om problematikken og det der relaterer til dette emne?

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk

Den hører vist ind under min "Konspirationsteori" tråd :) Det lyder da lidt som en opdigtet historie, og når man ser på de kommentarer som følger, så ja, utroværdig kilde, nok ikke særlig meget værd for os andre.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Leonidas
1 time siden, DenBruneMunk skrev:

Den hører vist ind under min "Konspirationsteori" tråd :) Det lyder da lidt som en opdigtet historie, og når man ser på de kommentarer som følger, så ja, utroværdig kilde, nok ikke særlig meget værd for os andre.

Du er med på at der er lavet en lov?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 20 minutter siden, Leonidas skrev:

Du er med på at der er lavet en lov?

I Polen?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 3 timer siden, DenBruneMunk skrev:

Nej det er det ikke konspirationsteori, og det er heller ikke en opdigtet historie, jeg kan fortælle en hel del til "Holocaustindustrien", det bliver bare ikke i aften, det er jeg for træt til, men jeg skal vende tilbage til temaet - det bliver sikkert i morgen.

Da spørgsmålet til temaet Er jøder grådige? er på et danske forum, tør jeg godt besvare det med ja - på et tysk forum turde jeg ikke, da mit ja ville stå under straf modsat til et nej.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 6 timer siden, Leonidas skrev:

USA har lavet den lov, som skal give holocaustoverlevere deres ejendomme tilbage.

Den lov har vi haft i årtier i Tyskland, den gælder ikke kun ejendomme, den gælder også al kunst, antkviteter, smykker mm, der blev frataget jøderne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk

Jeg har så bare misforstået det :)   Jeg forstår noget med jøder i Polen som tog til andre lande og så vil USA i forbindelse med nogen andre giver Jødiske polakkere noget tilbage.. Den røg nok ned i "at skimme" mere end at læse , sorry.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Leonidas
1 time siden, dewey skrev:

Nej det er det ikke konspirationsteori, og det er heller ikke en opdigtet historie, jeg kan fortælle en hel del til "Holocaustindustrien", det bliver bare ikke i aften, det er jeg for træt til, men jeg skal vende tilbage til temaet - det bliver sikkert i morgen.

Da spørgsmålet til temaet Er jøder grådige? er på et danske forum, tør jeg godt besvare det med ja - på et tysk forum turde jeg ikke, da mit ja ville stå under straf modsat til et nej.

Min overskrift er polemisk, og det er naturligvis clickbait ;) . De få jøder jeg kender er ganske almindelige mådeholdende, hvilket dog ikke gælder som et udfyldende svar på spørgsmålet. Læser man Finkelstein, så er de pågældende jødiske organisationer magtgriske og grådige, han blander så Israel ind i balladen, men det er hans sag.

@DenBruneMunk loven er vedtaget i USA, hvilket jeg har linket til. Russian Insider overdriver uden tvivl, derfor kunne det være interessant og høre andre kilder, men de lader vente på sig.     

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 11 timer siden, Leonidas skrev:

Min overskrift er polemisk, og det er naturligvis clickbait

Men ikke desto mindre sandfærdig.

• Vred 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
78stonewobble
For 42 minutter siden, dewey skrev:

Men ikke desto mindre sandfærdig.

Hvilken statistisk signifikant undersøgelse af jøders grådighed sammenlignet med andre baserer du det på? 

• Elsker 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...