Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
snoozz

Kan man få savet sine ben af ?

Recommended Posts

snoozz

Kræver seføli en forklaring, for hvem skulle ønske det ?

Sagen er at jeg har haft problemer med mine fødder og ben hele livet.

Helt fra fødslen. Før klumpfødder, som dog blev opereret. Men det har altid forhindret mig i sport som kræver at man løber. altså var kun målmand i forbold i skolen, gik til bordtennis og Skak, ting der ikke kræve at løbe.

Jeg lærte dog at "leve med det" - at visse ting kan jeg bare ikke.

Nu er jeg dog 38 år, og det bliver kun værre. Jeg bor på 2. sal og har svært ved komme op af trapperne. Især hvis jeg har fx købmandsvarer eller andre ting med.

Så TLDR er:

Hvis jeg nu fik savet benene af, kan man så i en aldet af 38 år får tildelt en handicapvenlig bolig af kommunen?

Jeg har desværre ikke 2 mio kr så jeg bare kunne få bygget en selv.

Jeg har ikke noget at bruge mine ben til alligevel. Jeg ligger på sofaen 99% af tiden, og de føles som 2 100 kg klumper at slæbe rundt på til ingen verdens nytte.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 4 timer siden, snoozz skrev:

Helt fra fødslen. Før klumpfødder, som dog blev opereret. Men det har altid forhindret mig i sport som kræver at man løber. altså var kun målmand i forbold i skolen, gik til bordtennis og Skak, ting der ikke kræve at løbe.

Nu er jeg dog 38 år, og det bliver kun værre. Jeg bor på 2. sal og har svært ved komme op af trapperne. Især hvis jeg har fx købmandsvarer eller andre ting med.

Så TLDR er:

Hvis jeg nu fik savet benene af, kan man så i en aldet af 38 år får tildelt en handicapvenlig bolig af kommunen?

Jeg har ikke noget at bruge mine ben til alligevel. Jeg ligger på sofaen 99% af tiden, og de føles som 2 100 kg klumper at slæbe rundt på til ingen verdens nytte.

Så vidt jeg ved ryger du, så jeg får en mistanke om, at det også kan handle om åreforkalkning (tror jeg nok det hedder), det er plak der sætter sig indvendig i årerne og hæmmer blodomløbet. Dette gør bl.a., at man ikke kan gå ret langt.

De sidste par år min bror levede var jeg jævnligt med ham på hospitalet for at få tjekket blodomløbet i hans ene ben, det der ikke allerede var blevet opereret, og hvis ikke det var p.g.a. sagens alvor var det lidt sjovt, at sidde og følge med i ultralydsundersøgelsen, og se på skærmen hvor forsnævringerne var. Jeg kunne følge med i hvordan det langsomt blev værre, og undrede mig over hvorfor de ikke satte gang i en op af det næste ben. De besluttede så, at han skulle have en ballonudvidelse, men den kunne de ikke gennemføre fordi åren var klasket sammen, de sendte ham så til OUH for at behandle med noget der skulle lukke åren op. Dette mislykkedes, og de kunne ikke gøre mere for ham. Min bror havde skiftet smøgerne ud med nicotinplaster, men overlægens ord var "Drop alt med nicotin hvis du vil beholde dine ben”.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna

Du kan også tage dig sammen og lægge dit liv om i stedet for. Så bliver benene formentlig også bedre.

Det bliver ikke bedre før du selv gør noget for det. 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
passiv
For 6 timer siden, snoozz skrev:

Så TLDR er:

Som jeg før har skrevet stopper hospital indlæggelser nok ikke endnu for den kære snoozz.

Benene bliver ikke sat af, før der går koldbrand i dem. Jeg skulle hilse og sige, at dem der har prøvet dette, ønsker det ikke for deres værste fjender.

Kvit øller og cigaretter og køb noget bedre mad.

• Elsker 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 11 timer siden, snoozz skrev:

Så TLDR er:

Jamen kære Snooz, hvordan vil du så bære din øldåser ind fra terrassen, og hvem vil slæbe dine smøger hen til dig.

I dine vildeste drømme kan du ikke forstille dig hvordan det ville være at undvære dine to ben, jeg var selv tæt på her i vinteren om at miste den ene og du ved ikke hvor taknemmeligt jeg er at gå lange gåture på to ben, selvom den ene ikke fungerer ret godt.

Går det ikke ondt, så går det ikke godt, det er snart forår, op på hesten igen med dig. 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 8 timer siden, passiv skrev:

Som jeg før har skrevet stopper hospital indlæggelser nok ikke endnu for den kære snoozz.

Benene bliver ikke sat af, før der går koldbrand i dem. Jeg skulle hilse og sige, at dem der har prøvet dette, ønsker det ikke for deres værste fjender.

Kvit øller og cigaretter og køb noget bedre mad.

Og så er det ofte efter "salami-metoden".

For 3 timer siden, Jojojo skrev:

Jamen kære Snooz, hvordan vil du så bære din øldåser ind fra terrassen, og hvem vil slæbe dine smøger hen til dig.

I dine vildeste drømme kan du ikke forstille dig hvordan det ville være at undvære dine to ben, jeg var selv tæt på her i vinteren om at miste den ene og du ved ikke hvor taknemmeligt jeg er at gå lange gåture på to ben, selvom den ene ikke fungerer ret godt.

Går det ikke ondt, så går det ikke godt, det er snart forår, op på hesten igen med dig. 

Præcis, mange mænd (og sikkert også kvinder) er knækket på det grundlag.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vandpytten
For 15 timer siden, snoozz skrev:

Det lyder som en glimrende plan - og slet ikke umuligt. 👍

Og som en ekstra bonus, så kan du jo efterfølgende sælge alle dine sko via DBA, Gul & Gratis eller lignende.

Alt efter HVOR meget fodtøj du ligger inde med, så kunne der måske blive til en stang smøger og en ramme Slots Pils..

:banan:

• Haha 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac

Jeg har ofte haft problemer med mine små tæer (lilletåen på begge fødder), de krummer utroligt meget og "kravler" ind under den næste tå, så jeg er nødt til, at holde neglene på disse to tæer helt korte da de ellers genere den næste tå.

Især da jeg var ung var jeg meget irriteret over dette problem, bl.a. fordi der var meget fodtøj jeg ikke kunne gå i.

Min mor fortalte, at min farfar havde fået de samme to tæer fjernet p.g.a. gener der lignede mine, og dengang var det blevet gjort hos lægen, i lokalbedøvelse og med en knibtang. Min faster havde også fået disse to tæer fjernet, dog på hospitalet. Så jeg troede det ville være en simpel sag, at overbevise min læge om, at jeg skulle have de to tæer fjernet. Men jeg blev klogere.

Lægen forklarede mig, at man ikke bare lige fjernede tæer, næææh, de ville starte med, at skære op og file lidt af knoglen og lukke igen, og hvis dette viste sig ikke, at være nok, så kunne de gøre det igen, og igen.

Jeg valgte, at leve med mine tæer som de er,og hidtil er det sådan set gået meget godt når bare jeg holder mig fra meget smalle sko.

Så jeg ville da gerne være en flue på væggen når/hvis snoozz beder sin læge om, at få begge ben amputeret.:fløjt::fløjt::fløjt:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vandpytten
For 10 timer siden, Entrelac skrev:

Jeg valgte, at leve med mine tæer som de er...

Det er i hvert fald nogle superflotte sokker på dit profilbillede! 👍

Jeg har mange par strikkede sokker i skuffen - men de er mest 'strivrede', med sjove mønstre som kommer ud af, at garnet skifter farve efterhånden som hun strikker deruda' 🙂

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 1 time siden, Vandpytten skrev:

Det er i hvert fald nogle superflotte sokker på dit profilbillede! 👍

Jeg har mange par strikkede sokker i skuffen - men de er mest 'strivrede', med sjove mønstre som kommer ud af, at garnet skifter farve efterhånden som hun strikker deruda' 🙂

Mit profilbillede er taget fra nettet;), og viser et strik-mønster, der hedder entrelac.;)

Mine hjemmestrikkede strømper er også stribede, alt efter farveskiftet i garnet, og de er strikket på maskine.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...