Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Lucianone

Japan og tidszoner

Recommended Posts

Lucianone

I øjeblikket er der VM i kvindehåndbold, som afvikles i Japan. Jeg må indrømme, at jeg kun har set lidt af det, fordi jeg synes at standarden er lidt for sløj til at det kan hidse mig op. Når man ved, at det danske kvindelandshold ikke har fået medaljer i mange, mange år efterhånden - og når de ikke engang kan slå et japansk drengehold (som de tabte til før VM), ja, så har jeg svært ved at mobilisere den vilde begejstring for det dersens VM. Jeg så dog det meste af kampen mod Frankrig, kun fordi den var afgørende og fordi jeg var lidt tvangsindlagt til det af familie. Men selvom Danmark vandt (og tillykke med det!), bekræftede kampen mig i, at niveauet er ret lavt i kvindehåndbold. Den ene tekniske fejl og den ene kæmpe afbrænder efter den anden. Og hvor herrerne skyder med 200 km. i timen og hagler det ene flotte mål ind efter det andet, så ser vi tit vattede tyndbenede afslutninger fra kvinderne, som målvogterskerne (eller målkvinderne!) redder uden de store anstrengelser.

Men til sagen: det undrer mig, at man både spiller kl. 12.30 dansk tid og så senere også kl. 20.30 dansk tid. Det kan jeg altså ikke få til at passe sammen med tidszonerne. Efter hvad jeg har kunnet finde frem til, er Japan ni timer foran Danmark. D.v.s. at når klokken er 12.30 dansk tid, må den være 21.30 japansk tid. Det er da lidt sent at spille håndbold, er det ikke? Fordi så er kampen først færdig ca. kl. 23!

Men helt uforståeligt bliver det for mig, når jeg så i går aftes sad og kom til at zappe forbi Norge-Holland, som blev spilllet DIREKTE kl. 20.30 dansk tid. HALLO, kl. 20.30 dansk tid må altså svare til ca. kl. 5.30 japansk tid - altså om morgenen!

Kan I få det til at passe, at man ved VM spiller både kl. 12.30 og kl. 20.30 dansk tid, når VM foregår i Japan?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 6 timer siden, Lucianone skrev:

D.v.s. at når klokken er 12.30 dansk tid, må den være 21.30 japansk tid. Det er da lidt sent at spille håndbold, er det ikke? Fordi så er kampen først færdig ca. kl. 23!

Det er lige præcis hvad klokken er og det har også været nævnt i sporten, at kvinderne er rigtig trætte når der også er en kamp dagen efter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...