Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
DenBruneMunk

Er jeg ikke til at forstå og vrøvler jeg????

Recommended Posts

DenBruneMunk

Nå,
Sjovt emne, og jo det handler om mig personligt. På DOT net debatten er jeg flere gange blev svaret i sætninger, som "jeg forstår ikke hvad du skriver" , "du vrøvler"  .. 
Oftest, så afslutter de personer så også debatten og argumenter med det svar. 

For det første så finder jeg det mere fornærmende end andet, og så burde det være normalt at man på tekst kan trække citater ud og bede om uddybning, eller få det forklaret på en anden måde. Til møder har jeg mødt sådanne folk som beder om en uddybning , aldrig en udelukkelse eller kold skulder fordi de ikke forstår.

Jeg svarer så ofte at det er en mærkelig adfærd at slutte ens argumenter på, når man citeres for ens svar og folk bare kalder det vrøvl eller uforståeligt, og ikke gider mere. Det skal lige nævnes, at jeg vil ikke spørge dybere ind til deres svar og hvorfor mere, for de viser ofte de ikke gider og bliver rimelig negative hvis svar fortsætter og så hjælper det ikke at spørge til hvad er uforståeligt.

Et er jeg helt sikkert kan skrive for hurtigt og snuble over nogle ord, hvis jeg ikke fanger dem men generelt mener jeg ikke det er værre end at der måske skal et punktum ind, eller folk kan bede om andet svar osv...

Jeg mener personligt at vi er forskellige, nogle kan forklare sig med fremmedord, nogle kan skrive sig ud igennem debatten med lange kommentarer og indsigt i emnet, andre bruger korte og forenklet svar, for de gider bare ikke, eller de ikke har mere at sige.  Hvis holdninger og meninger skal afsluttes i en , forstår ikke hvad du skriver, er det så god skik??

Sådan spurgt ligeud, uden mærkelige kommentarer og til dem som er aktive her som kender mine svar og nok også min skrivemåde. Er den helt gal? :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 15 minutter siden, DenBruneMunk skrev:

Sådan spurgt ligeud, uden mærkelige kommentarer og til dem som er aktive her som kender mine svar og nok også min skrivemåde. Er den helt gal? :)

NEJ - tværtimod.

(hvem er DOT net debatten?)

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 49 minutter siden, DenBruneMunk skrev:

Nå,
Sjovt emne, og jo det handler om mig personligt. På DOT net debatten er jeg flere gange blev svaret i sætninger, som "jeg forstår ikke hvad du skriver" , "du vrøvler"  .. 
Oftest, så afslutter de personer så også debatten og argumenter med det svar. 

For det første så finder jeg det mere fornærmende end andet, og så burde det være normalt at man på tekst kan trække citater ud og bede om uddybning, eller få det forklaret på en anden måde. Til møder har jeg mødt sådanne folk som beder om en uddybning , aldrig en udelukkelse eller kold skulder fordi de ikke forstår.

Jeg svarer så ofte at det er en mærkelig adfærd at slutte ens argumenter på, når man citeres for ens svar og folk bare kalder det vrøvl eller uforståeligt, og ikke gider mere. Det skal lige nævnes, at jeg vil ikke spørge dybere ind til deres svar og hvorfor mere, for de viser ofte de ikke gider og bliver rimelig negative hvis svar fortsætter og så hjælper det ikke at spørge til hvad er uforståeligt.

Et er jeg helt sikkert kan skrive for hurtigt og snuble over nogle ord, hvis jeg ikke fanger dem men generelt mener jeg ikke det er værre end at der måske skal et punktum ind, eller folk kan bede om andet svar osv...

Jeg mener personligt at vi er forskellige, nogle kan forklare sig med fremmedord, nogle kan skrive sig ud igennem debatten med lange kommentarer og indsigt i emnet, andre bruger korte og forenklet svar, for de gider bare ikke, eller de ikke har mere at sige.  Hvis holdninger og meninger skal afsluttes i en , forstår ikke hvad du skriver, er det så god skik??

Hva' 

🤭

• Haha 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zorglup
For 1 time siden, DenBruneMunk skrev:

Sådan spurgt ligeud, uden mærkelige kommentarer og til dem som er aktive her som kender mine svar og nok også min skrivemåde. Er den helt gal?

Nix. Du udtrykker dig normalvis klart og tydeligt. ;)

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 1 time siden, dewey skrev:

(hvem er DOT net debatten?)

:) debatten DOT net

Måske findes det andet også, who knows..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac

Jeg kan ikke mindes, at have haft problemer med dine skriverier.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Spil-tøsen

Altså den debatside er desværre befængt med folk der går efter personen, og ikke efter debatten, jeg selv blev smidt ud derfra permanent fordi jeg formastede mig til at citere et show. 

Så jeg tror ikke du skal tage det så tungt, selv jeg kan forstå hvad du skriver, det tager bare lidt tid for mig at læse det igennem. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 3 minutter siden, Spil-tøsen skrev:

Altså den debatside er desværre befængt med folk der går efter personen, og ikke efter debatten, jeg selv blev smidt ud derfra permanent fordi jeg formastede mig til at citere et show. 

Så jeg tror ikke du skal tage det så tungt, selv jeg kan forstå hvad du skriver, det tager bare lidt tid for mig at læse det igennem. 

Tak, jeg erkender blankt, jeg ikke gør mig umage for at formulere mig kortfattet. Så ender det ofte i lidt komplicerede forklaringer. Fremmedordbogen fik jeg aldrig læst helt igennem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone

At blive angrebet på dot-net-debatten er vel at betragte som et kompliment? Fordi hvis man er imod flertallet af feminister derovre, så er man næppe helt galt på den...😜

• Synes godt om 1
  • Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 15 minutter siden, Lucianone skrev:

At blive angrebet på dot-net-debatten er vel at betragte som et kompliment? Fordi hvis man er imod flertallet af feminister derovre, så er man næppe helt galt på den...😜

Well,
Jeg færdes jo der til daglig, og mener der er masser af fornuftige individer og forskellige debatter man kan indgå i, samtidig med de mere hjerneløse emner om mad til aften og gymnastik til DR morgentv osv..  Der skal så være plads til dem alle, og jeg erkender jo jeg hopper i nogle emner , for at udtrykke bekymring eller bare observationer.
(Mad interesserer mig ikke, og ved godt andre synes det er inspiration :) )

At der så sidder nogle personer som giver op, fordi de ikke kan debattere eller de mener deres holdning måske ikke helt kan føres i mål i en debat, eller finde flere argumenter. At beskylde mig for at vrøvle, ikke forstå ikke indlæg osv.. er lidt en taber attitude , i stedet for at imødegå og bede om uddybelse af det problematiske i teksten.

Det er jo ikke en mundtlig eksamen, hvor man forvirres og ikke tør spørge. Man kan læse igen og igen, og spørge uden man bliver mødt med dumsmarte bemærkninger (håber jeg).
Klart , der er dem som fagligt ikke vil gå ned på deres faglighed og jorder spørgeren, så giver modtager jo op, fordi man ikke tør spørge mere.

En forklarede:  Det er budbringers ansvar at videregive information korrekt.
Den virker så begge veje, og man spørger vel når man er i tvivl :) Hvor forkert er det?
Der findes ikke dumme spørgsmål kun dumme svar.

Redigeret af DenBruneMunk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...