Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Miss_WarHorze

Allergi og Acetylsalicylsyre?

Recommended Posts

Miss_WarHorze

Hej, jeg er lidt i tvivl om jeg burde prøve igen, da jeg mener at jeg har prøvet det før, hvor der vidst ikke skete noget. :)

Sagen er den, at jeg skulle have allergi overfor Acetylsalicylsyre, hvilket min mor altid har fortalt mig, da jeg blev testet for det som helt lille og hvor den allergiske reaktion skulle være, at jeg får kløende udslet på kroppen, men jeg mener at kunne huske, at jeg for mange år siden, da jeg ca. var 12 år, fik en Treo imod hovedpine og der skete intet, men udover det, så mener jeg også, at jeg har fået Kodimagnyl, hvor der så vidt jeg husker, heller ikke skete noget.

Jeg har så købt nogle Treo, da jeg desværre tit har hovedpine og en kammerat forslog mig dem, fordi de virkede bedst for ham, men da jeg så kommer hjem, kommer jeg til at se, at de jo indeholder Acetylsalicylsyre og bliver så lidt i tvivl om jeg skal prøve alligevel, når jeg en dag får hovedpine? Jeg selv er som sådan ikke bange for at prøve, men jeg tænker, at det måske var smartest, at høre andres syn på det? :) 

Jeg håber, at i vil hjælpe mig lidt med jeres syn på dette. :) På forhånd tak :D 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DDR

rimelig dumt at tage noget man er allergisk overfor...man kan i yderste konsekvens risikere et anafylaktisk chok, og det kan man squ dø af...

PS , jeg er selv allergisk overfor acetylcalisylsyre, så jeg undgår Treo og lign.....

2 Panodli Zap kan klare det meste....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
naturlig
On 6.12.2019 at 13:09, Miss_WarHorze skrev:

Hej, jeg er lidt i tvivl om jeg burde prøve igen, da jeg mener at jeg har prøvet det før, hvor der vidst ikke skete noget. :)

Sagen er den, at jeg skulle have allergi overfor Acetylsalicylsyre, hvilket min mor altid har fortalt mig, da jeg blev testet for det som helt lille og hvor den allergiske reaktion skulle være, at jeg får kløende udslet på kroppen, men jeg mener at kunne huske, at jeg for mange år siden, da jeg ca. var 12 år, fik en Treo imod hovedpine og der skete intet, men udover det, så mener jeg også, at jeg har fået Kodimagnyl, hvor der så vidt jeg husker, heller ikke skete noget.

Jeg har så købt nogle Treo, da jeg desværre tit har hovedpine og en kammerat forslog mig dem, fordi de virkede bedst for ham, men da jeg så kommer hjem, kommer jeg til at se, at de jo indeholder Acetylsalicylsyre og bliver så lidt i tvivl om jeg skal prøve alligevel, når jeg en dag får hovedpine? Jeg selv er som sådan ikke bange for at prøve, men jeg tænker, at det måske var smartest, at høre andres syn på det? :) 

Jeg håber, at i vil hjælpe mig lidt med jeres syn på dette. :) På forhånd tak :D 

Du kan nok få det testet, om du har allergi, men du kommer nok selv til at betale testen da allergi overfor Acetylsalicylsyre vist ikke er så godtaget, og som DDR skriver skal man ikke udfordre skæbnen.

Redigeret af naturlig

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...