Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
snoozz

Tod du barsel ?

Recommended Posts

snoozz

Nå du som mand fik barn, tog tog så barsel?

Eller tog og tog, var det en overhovedet en overvejelse?

Eller skulle kvinden bare gå hjemme mest fordi at manden tjenste flest penge på job, i forhold til hvis manden tidligere gik op job og manden blev hjemme?

Der skal to til tango !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MP66

Det var obligatorisk på det sted, jeg arbejdede dengang, så ja.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
tapdance

Jeg tog 4 mdr. delvis barsel, som jeg delte med min kone, så vi havde hhv. 2½ og 2½ dage hver i den periode.  Jeg er selvstændig, og 100% barsel var/er derfor ikke en reel mulighed.  

Som en lille sidekommentar til barselsspørgsmålet, så er regeringens plan om at genoplive barselsfonden for selvstændige grundlæggende defekt, da den beror sig på en forestilling om at man i praksis kan holde fri fra virksomheden, som selvstændig, hvilket er en misforståelse baseret på manglende forståelse (eller interesse) for området.  Umuligheden heri bunder i nødvendigheden af at arbejdet udføres, langt mere end det bunder i størrelsene på barselsdagpengene.  Og en barselsfond kommer ikke til at ændre på det simple faktum, at der er MEGET arbejde, der skal laves som selvstændig, og at den arbejdsmængde er svært forenelig med at have et nyfødt barn, der kræver meget og konstant omsorg.  Så barselsfond eller ej, så vil det næppe få flere unge kvinder til at springe ud som selvstændige, før de har fået de børn, de mener de skal have.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Det tror jeg du har ret i. Selvstændig virksomhed og babyer er næsten uforenelige, medmindre man virkelig har 4 bedstemødre som kan træde til til enhver tid. Og det har de færreste jo.

Jeg tog selv 3 mdr. Men det var nu mest for at få lidt fred fra jobcenteret. Ingen af os have nemlig job på det tidspunkt alligevel.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...