Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
snoozz

Så skal der hamstres smøger til den helt store guldmedalje !

Recommended Posts

snoozz

Fra 1. April 2020, kommer en pakke cigaretter til at koste 55 kr pr pakke.

Så fra nu af vil jeg købe en hel karton hver eneste gang jeg går ind i en butik. Sikke mange penge jeg kommer til at spare !

Er du vimmer de ramme socialt skævt. For middel og overklassen er 10-15 kr ekstra pr pakke jo pisse-ligemeget.

Men det er det dælme ikke for den enlige mor på kontanthjælp !

Jeg tror heller ikke på at intentionen bag holder vand. At det skulle få især unge til slet ikke at begynde at ryge, eller få dem der allerede gør til at stoppe.

Unge brænder let 500 kr af på en bytur, og så betyder 10-15 kr kun en halv kebab, eller en øl.

Næh dem det rammer er som altid de socialt udsatte som har røget i måske 20 eller 40 år.

Det handler kun om at skovle penge i kassen, hvilket de så rigeligt allerede gør med de nuværende priser.

Når jeg engang løber tør for det lager jeg får opbygget inden april, så vil jeg søge kontakter i Polen...!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
passiv

Hvor meget overskud tror du staten har, på grund af cigaret afgiften på de cigaretter du har købt?

Dine hospitalsophold har kostet mange tusinde kroner, på grund af STORT forbrug ag cigaretter og øl.

Med hensyn til billig mad kan du senilt købe 500 gr fars og forme bøffer eller krebinetter og lægge fryse dem i fryseren.

Udskåret kød kan pakkes om til enkelt stykker, som kan tages ud af fryseren, alt efter hvad man skal bruge den pågældende dag.

Men du er er mere til færdiglavet mad som er meget dyre, så du rigtig kan beklage dig. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Jeg har ingen anelse om hvad 3 mdr med strålebehandling koster.

Men jeg har røget i 30 år, så mon ikke det kan dække det og mere til.

MHT til mad:

Naturligvis kan man godt pakke kød i fryseren så det passer en i enkeltportioner. Men skal du også købe alle de andre ting enkeltvis, hvoraf meget bliver for gammelt eller glemt i bunden af fryseren, fx en pose gulerødder, så tror jeg faktisk ikke det er ret meget billigere end en færdigret til 10 kr, hvor alle ingredienser ligesom allerede er der, og i passende mængder, så intet går til spilde.

Bevares jeg har enkelte gange lavet mig en chili con carne af 500 gram kød, og frosset 3 portioner.

Hjemmelavet mad smager jo bedre, men det er en helt anden side af sagen.

Så er der også det aspekt med at man som single ikke rigtigt gider stå i køkkenet når det bare er mad til en selv, så er en rugbrødsmad eller en færdigret til mikroen eller en frostpizza meget nemmere ;)

Vil dog lige til  mit eget forsvar sige at jeg næsten aldrig bruger penge på junkfood. Måske 1 gang om året, hvis jeg tilfældigt kommer forbi en McD, eller jeg bare får en uimodståelig trang til kebab ;)

Mit madbudget er max 500 kr pr måned, og jeg sulter ikke ;)

Måske fordi jeg spiser gratis på førnævnte sygehuse ;)

Det er i øvrigt ret "tankevækkende" at se hvor meget forskelsbehandling der er på sygehusende, alt efter om man er direktør i et eller andet firma, eller alm kontanthjælpsmodtager.

Jeg lå engang på stue med sådan en direktør-type, og er du vimmer han blev forkælet i hoved og røv, med fx mad fra lokale restauranter, dobbelt lægebesøg, ja der virkede næsten som om jeg slet ikke eksisterede i lokalet.

Ok de kunne da lige stramme sig an til at tømme min pis-kolbe da jeg ikke kunne gå, og hente mig en gammel sandwich.

Redigeret af snoozz

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
passiv

En døgn i en hospitalsseng koster mellem 6.000 og 15.000 kr. alt efter hvilken afdeling du er på.

Så er der også alle de andre besøg med transport mellem hospitalerne og diverse prøver.

Og det er nok ikke slut endnu med indlæggelser.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Virkelig? Mener du ikke pr måned ?

Men ok mange sygehuse ligge jo ret centralt i byerne, så huslejen er nok ret høj.

Egenligt "pleje" og "behandling" fik jeg nok ca 30 min pr døgn. 20 min i strålekanonen, og 10 min til udlevering af piller, skift af sengetøj og den slags.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 7 timer siden, snoozz skrev:

Fra 1. April 2020, kommer en pakke cigaretter til at koste 55 kr pr pakke.

Så fra nu af vil jeg købe en hel karton hver eneste gang jeg går ind i en butik. Sikke mange penge jeg kommer til at spare !

Sådan Snooz, du kommer virkeligt til at ramme systemet hårdt. 😂

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna
For 12 timer siden, snoozz skrev:

Jeg har ingen anelse om hvad 3 mdr med strålebehandling koster.

Rygernes udgifter dækkes på INGEN måde af afgifterne på cigaretter. En pakke cigaretter skal koste mere end 200 kr. hvis udgifterne skal dækkes.

Personligt så jeg gerne at cigaretpriserne steg yderligere. En mulighed vil også være at cigaretter skal købes på apoteket, måske endda ligefrem med recept.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
passiv
For 8 timer siden, snoozz skrev:

Virkelig? Mener du ikke pr måned ?

Men ok mange sygehuse ligge jo ret centralt i byerne, så huslejen er nok ret høj.

Egenligt "pleje" og "behandling" fik jeg nok ca 30 min pr døgn. 20 min i strålekanonen, og 10 min til udlevering af piller, skift af sengetøj og den slags.

Det er ikke huslejen der tynger budgettet men indholdet.

Hvad tror du ikke en strålekanon koster og de specielle masker der er konstrueret til hver enkelt patient, for ikke at ramme unødvendige organer med den strålegift.

Højt fagligt personale indenfor de forskellige afdelinger. 

Så de 6.000 til 15.000 kr. rigtig nok per dag.

Du burde slet ikke komme til mere behandling som du misrygter din person.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 13 timer siden, snoozz skrev:

Det er ikke et spørgsmål i et velfærdssamfund, om man ryger 3 eller 30 år, og får lungekræft eller andre bivirkninger, som oftest dog sker i en sen alder, så er problemet og omkostninger jo delt imellem os alle, som bidrager og betaler.

For 13 timer siden, snoozz skrev:

Det er i øvrigt ret "tankevækkende" at se hvor meget forskelsbehandling der er på sygehusende, alt efter om man er direktør i et eller andet firma, eller alm kontanthjælpsmodtager.

Der er ikke forskel, udover hvis du måske selv har valgt et privathospital fremfor noget offentlig, så kan man sikkert betale sig til en masse ekstras, sådan er jo det jo på hoteller og fly og andre steder, intet nyt i hvordan private kan betale sig til luksus.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz
For 2 timer siden, passiv skrev:

Det er ikke huslejen der tynger budgettet men indholdet.

Hvad tror du ikke en strålekanon koster og de specielle masker der er konstrueret til hver enkelt patient, for ikke at ramme unødvendige organer med den strålegift.

Højt fagligt personale indenfor de forskellige afdelinger. 

Så de 6.000 til 15.000 kr. rigtig nok per dag.

Du burde slet ikke komme til mere behandling som du misrygter din person.

Jeg sige ikke at dine tal ikke passer. Det lyder bare som om at man som patient bor på et luksus-hotel hvilket langt fra er tilfældet. Men som patient får man altså ikke at vide "nu går du ind til en behandling om koster samfundet XX antal kroner....".

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...