Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Lucianone

Hvorfor må hunde godt besørge på gaden når mennesker ikke må?

Recommended Posts

FrkFauna
For 2 timer siden, snoozz skrev:

Lol jeg ville seriøst få mig et andet job, hvis jeg var politimand, og jeg blev kaldt ud til en efterladt hundelort.

Hvad skulle man gøre ved det? Samle den op og bortskaffe den? Eller sende den til DNA-test og håber på at ejeren kan spores via hunderegisteret, og så sagsøge denne om en bøde på 500 kr ?

Må sgu være et træls job, for så lidt i forhold til tid der skal bruges.

Tja.. uagtet hvor tåbeligt det lyder, så er der sikkert nogen som kontakter politiet i den slags situationer. Men som jeg skrev tidligere, så får de ikke meget ud af det da politiet næppe gider møde op. De gider jo dårligt komme til et indbrud, så giver det lidt sig selv hvor meget du skal regne med dem. 

En DNA-test ville heller ikke være brugbar, da det ville kræve at hunden i forevejen var testet eller at de lå inde med blodprøver af den pågældende hund, førend man ville kunne sporer den (man ville som minium skulle have fat i en dyrlæge), tvivler nu også på at hunderegisteret ville beskæftige sig med den slags ligegyldigheder, som en efterladt lort, jo er! :rulle: (selvom det er ulækkert)

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 15 timer siden, FrkFauna skrev:

Jeg har ikke nævnt noget om at det er en politisag, men jeg har derimod henvist til vejloven og privatvejsloven som begge lyder at man kan straffes med bøde, om man så vil spilde sin tid på at melde det til politiet må være ens egen sag, man får dog næppe noget ud af det. 

Men uanset hvad, så er det noget forbandet svineri, har du en hund så er det sgu ens pligt at tage de efterladenskaber med sig.

Du er citeret hvor du taler om politiet kommer ud eller ej, så jo det har du.

Pointen er som med alt andet bevisbyrden, kan du bevise det så kan der udstedes bøder ellers ikke.

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 13 timer siden, snoozz skrev:

Lol jeg ville seriøst få mig et andet job, hvis jeg var politimand, og jeg blev kaldt ud til en efterladt hundelort.

Hvad skulle man gøre ved det? Samle den op og bortskaffe den? Eller sende den til DNA-test og håber på at ejeren kan spores via hunderegisteret, og så sagsøge denne om en bøde på 500 kr ?

Må sgu være et træls job, for så lidt i forhold til tid der skal bruges.

Politiet kan give en møde hvis de selv ser det ske, fordi de så selv er vidner ellers skal det bevise foran en domme. Og det er ikke noget politiet kan efterforske, det er derfor jeg sagde at det ikke er en politi sag.

Det er civilt anliggende som man selv må skaffe beviser for, eks. ved at filme i ens baghave hvis det er der man ofte finder hundelorte (og ja det sker faktisk og det er lovligt at opstille kamera overvågning for at fange den slags, men der er stadig regler for overvågningen).

Jeg mener det kost i omegnen af 7000 for en få DNA og så skal du jo også have den skyldigs DNA for at det er brugbart. Så det er ikke sådan lige :)

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 10 timer siden, FrkFauna skrev:

Tja.. uagtet hvor tåbeligt det lyder, så er der sikkert nogen som kontakter politiet i den slags situationer. Men som jeg skrev tidligere, så får de ikke meget ud af det da politiet næppe gider møde op. De gider jo dårligt komme til et indbrud, så giver det lidt sig selv hvor meget du skal regne med dem. 

En DNA-test ville heller ikke være brugbar, da det ville kræve at hunden i forevejen var testet eller at de lå inde med blodprøver af den pågældende hund, førend man ville kunne sporer den (man ville som minium skulle have fat i en dyrlæge), tvivler nu også på at hunderegisteret ville beskæftige sig med den slags ligegyldigheder, som en efterladt lort, jo er! :rulle: (selvom det er ulækkert)

Og igen insinuerer du at politiet skal kommer ud ved anmeldelse, men som jeg sagde så er det ikke en politisag idet at der ikke er offentlig påtale. Det handler derfor ikke om politiet vil kommer ud, men at de ikke skal komme ud og bruger tid på den slags.

Du skal i retten og vinde for at retten kan idømme en bøde, men det er uden politiets indblanding og beviserne skal du selv have.

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guru-Master
For 2 timer siden, modpol skrev:

Og igen insinuerer du at politiet skal kommer ud ved anmeldelse, men som jeg sagde så er det ikke en politisag idet at der ikke er offentlig påtale. Det handler derfor ikke om politiet vil kommer ud, men at de ikke skal komme ud og bruger tid på den slags.

Du skal i retten og vinde for at retten kan idømme en bøde, men det er uden politiets indblanding og beviserne skal du selv have.

Stop dog med dit flueknepperi og lær at læs

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guru-Master
For 22 timer siden, modpol skrev:

Og du ved åbenbart ikke hvad du taler om, men prøve at fortage en politianmelde om at der hun hundelort på din græsplæne og se hvad der sker, før du taler og afslører din uvidenhed.

Der har aldrig været tale om at en hund sked på en græsplæne det er noget du har drejet det over på .. der var tale om hundelorte på offentlige vej/steder .. hold dig til det drejer sig om og stop med og dreje det over i noget som ikke er korrekt

desuden er du ikke politiet så du kan ikke udtale dig om hvad de skal og må 

Redigeret af Guru-Master

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guru-Master
For 23 timer siden, modpol skrev:

Ok det er endnu en trolde profil, fair nok, my bad.....debatten er afsluttet.

Afsluttede du ikke debatten fordi du ikke får ret og spiller mavesur? .. så hold dig til det du skriver og stop! 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bamseline-Mavepine
For 10 timer siden, modpol skrev:

Sjovt som du er påståelig, er det virkelig SÅ vigtigt for dit ego og få ret? Den eneste der i denne debat der insinuere og kommer med påstande er sådan set dig ;) 

Inden du ryger op i det røde felt så var det måske en ide du lige undersøgte tingene, faktisk er FrkFauna ikke forkert på den, der har været situationer hvor politiet faktisk blev tilkaldt, jeg kan endda nævne en hendelse her i mit område, så uanset hvordan du ser på det ændre det ikke på at politiet har været involveret. Desuden vil du kunne finde artikler om det. Så mon ikke du lige skal vare din mund! 

Fortsat god dag, og husk der er ingen grund til at blive personlig eller ubehagelig i debatten.

Redigeret af Bamseline-Mavepine

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 14 timer siden, Bamseline-Mavepine skrev:

Sjovt som du er påståelig, er det virkelig SÅ vigtigt for dit ego og få ret? Den eneste der i denne debat der insinuere og kommer med påstande er sådan set dig ;) 

Inden du ryger op i det røde felt så var det måske en ide du lige undersøgte tingene, faktisk er FrkFauna ikke forkert på den, der har været situationer hvor politiet faktisk blev tilkaldt, jeg kan endda nævne en hendelse her i mit område, så uanset hvordan du ser på det ændre det ikke på at politiet har været involveret. Desuden vil du kunne finde artikler om det. Så mon ikke du lige skal vare din mund! 

Fortsat god dag, og husk der er ingen grund til at blive personlig eller ubehagelig i debatten.

Det ænder ikke på at det ikke er en politisag og ikke har offentlig påtale, så politiet oprettede ikke en sag på det uanset hvad der fik dem lokke ud til "gerningsstedet". Fordi det kan de ikke, den offentlig anklagemyndighed vil afvises sagen på stedet fordi de ikke kan tage den i rette da det er et civilt anliggende.

Det er også faktuelt at det er påståeligt at hævde at det er sager for politiet, fordi det er det beviseligt ikke.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol

Afsluttede

For 20 timer siden, Guru-Master skrev:

Afsluttede du ikke debatten fordi du ikke får ret og spiller mavesur? .. så hold dig til det du skriver og stop! 

Jeg afslutter kommunikation med dig, fordi jeg har mistet respekten for dig grundet den måde du skriver på, derfor er yderligere debat med dig uønsket uanset emne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...