Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Lucianone

Hvorfor må hunde godt besørge på gaden når mennesker ikke må?

Recommended Posts

FrkFauna

Fordi mange hunde desværre har nogen dovne ejere som ikke gider tage lorten op og smide det i en skraldespand. Det er ikke lovligt at lade en hunds efterladenskaber ligge, men da der ikke findes en lov som henviser direkte til det. Bliver der derfor henvist til Vej og Færdselsloven, og i følge de to er det ikke lovligt at efterlade hverken affald eller hundelorte på fortorve eller vejarealer. 

Du kan blive straffet med bøde efter Vejlovens § 70 og Privatvejslovens § 98. Men der er også stor sandsynelighed for at politiet IKKE kommer, de har jo kun ressourcer til ting de selv mener er vigtige! 

Men det er noget forbandet svineri:evil:

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
naturlig
On 3.12.2019 at 00:32, Lucianone skrev:

Forleden var jeg ude og gå en tur, da en kvinde kom gående med sin hund. Og lige midt i det hele gad hunden sig til at skide lige midt på fortorvet. Kvinden gik bare nonchalant videre, som om intet var hændt.

Men hvordan kan det være, at folk er så overbærende overfor når hunde pisser eller skider i det offentlige rum? Fordi hvis mennesker gør det samme, vanker der jo en bøde eller man kan sågar blive anklaget for blufærdighedskrænkelse.

Burde man ikke betragte lort som lort og pis som pis - og sidestille hunde og mennesker på det punkt? Så hvis en hund besørger midt på gaden, bør ejeren kunne få en bøde, præcist som hvis ejeren selv havde besørget midt på gaden?

Jeg så engang en fuld grønlender kvinde sætte sig i skidestilling på fortorvet, og give sig til at tisse,  hun lignede en der tænkte i just don't care

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
On 7.12.2019 at 04:13, stig6499 skrev:

dinoerne levede for 66 millioner år siden , så en lort skal nok ligge omkring 66 millioner år for at forstene 

Jeg tror at nogen har fjernet hundelorten inden da :)

• Vred 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 14 timer siden, FrkFauna skrev:

Fordi mange hunde desværre har nogen dovne ejere som ikke gider tage lorten op og smide det i en skraldespand. Det er ikke lovligt at lade en hunds efterladenskaber ligge, men da der ikke findes en lov som henviser direkte til det. Bliver der derfor henvist til Vej og Færdselsloven, og i følge de to er det ikke lovligt at efterlade hverken affald eller hundelorte på fortorve eller vejarealer. 

Du kan blive straffet med bøde efter Vejlovens § 70 og Privatvejslovens § 98. Men der er også stor sandsynelighed for at politiet IKKE kommer, de har jo kun ressourcer til ting de selv mener er vigtige! 

Men det er noget forbandet svineri:evil:

Det er ikke en politisag og der skal være beviser for hvem som har efterladt lorten, eks. i form af vidner eller video optagelser.

I princippet kan man også bruge DNA, men staten betaler ikke så hvis man vil lave DNA prøve en en hundelort på ens græsplæne for at finde ejeren, så har man for meget tid og for mange penge :)

• Vred 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guru-Master
For 1 minut siden, modpol skrev:

Og at skriver sur smile på alt hvad jeg har sagt, i aggression afslører et sygt sind.

I lige måde ;)

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
Lige nu, Guru-Master skrev:

Det sgu tydeligt det er dig som ikke ved hvad du taler om .. der er faktisk en lov på området .. og nu var der heller ikke tale om græsplæne .. læs hvad der bliver skrevet før du spiller smart 🙄

Det er ikke lovligt at lade sin hundelorte på fortovet. Men der er IKKE nogen lov der konkret henviser til hundelorte, derfor er det kun vejloven du kan finde anvende i. Du kan kun politianmelde sager som der er offentlig påtale for, dvs. i praksis sige overtrædelser af straffeloven. Eftersom det ikke er en straffelovs overtrædelse, så er det ikke en politisag.

Det er tydelig at du ikke ved hvad det handler om, selvom du forsøger at få det til at se ud som om du gøre og at gentager påstande gør det ikke korrekt.

Men du er velkommen til at dokumenter din påstand.

• Vred 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 6 minutter siden, Guru-Master skrev:

I lige måde ;)

Ok det er endnu en trolde profil, fair nok, my bad.....debatten er afsluttet.

• Vred 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
FrkFauna
For 8 timer siden, modpol skrev:

Det er ikke en politisag og der skal være beviser for hvem som har efterladt lorten, eks. i form af vidner eller video optagelser.

I princippet kan man også bruge DNA, men staten betaler ikke så hvis man vil lave DNA prøve en en hundelort på ens græsplæne for at finde ejeren, så har man for meget tid og for mange penge :)

Jeg har ikke nævnt noget om at det er en politisag, men jeg har derimod henvist til vejloven og privatvejsloven som begge lyder at man kan straffes med bøde, om man så vil spilde sin tid på at melde det til politiet må være ens egen sag, man får dog næppe noget ud af det. 

Men uanset hvad, så er det noget forbandet svineri, har du en hund så er det sgu ens pligt at tage de efterladenskaber med sig.

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Lol jeg ville seriøst få mig et andet job, hvis jeg var politimand, og jeg blev kaldt ud til en efterladt hundelort.

Hvad skulle man gøre ved det? Samle den op og bortskaffe den? Eller sende den til DNA-test og håber på at ejeren kan spores via hunderegisteret, og så sagsøge denne om en bøde på 500 kr ?

Må sgu være et træls job, for så lidt i forhold til tid der skal bruges.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
SyngeLærken

Så skal vi vist til og finde kammertonen, og behandle hinanden pænt.

Kan i ikke, så er der advarsler i tidlig julegaver.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...