Lucianone

Hvorfor må hunde godt besørge på gaden når mennesker ikke må?

Recommended Posts

Lucianone

Forleden var jeg ude og gå en tur, da en kvinde kom gående med sin hund. Og lige midt i det hele gad hunden sig til at skide lige midt på fortorvet. Kvinden gik bare nonchalant videre, som om intet var hændt.

Men hvordan kan det være, at folk er så overbærende overfor når hunde pisser eller skider i det offentlige rum? Fordi hvis mennesker gør det samme, vanker der jo en bøde eller man kan sågar blive anklaget for blufærdighedskrænkelse.

Burde man ikke betragte lort som lort og pis som pis - og sidestille hunde og mennesker på det punkt? Så hvis en hund besørger midt på gaden, bør ejeren kunne få en bøde, præcist som hvis ejeren selv havde besørget midt på gaden?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare mig.
Skrevet (redigeret)
For 2 timer siden, Lucianone skrev:

Forleden var jeg ude og gå en tur, da en kvinde kom gående med sin hund. Og lige midt i det hele gad hunden sig til at skide lige midt på fortorvet. Kvinden gik bare nonchalant videre, som om intet var hændt.

Men hvordan kan det være, at folk er så overbærende overfor når hunde pisser eller skider i det offentlige rum? Fordi hvis mennesker gør det samme, vanker der jo en bøde eller man kan sågar blive anklaget for blufærdighedskrænkelse.

Burde man ikke betragte lort som lort og pis som pis - og sidestille hunde og mennesker på det punkt? Så hvis en hund besørger midt på gaden, bør ejeren kunne få en bøde, præcist som hvis ejeren selv havde besørget midt på gaden?

Det står faktisk skidt til med din almene viden:  Vejlovens § 70 samt i Privatvejsloven § 66.

Begge love er faktisk gældende også for både folk og fæ's efterladenskaber !!!

Hilsen Mig.

Redigeret af Bare mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
For 9 timer siden, Bare mig. skrev:

Det står faktisk skidt til med din almene viden:  Vejlovens § 70 samt i Privatvejsloven § 66.

Begge love er faktisk gældende også for både folk og fæ's efterladenskaber !!!

Hilsen Mig.

For det første vil jeg ikke kalde en eller anden nørdet lov for almen viden.

For det andet talte jeg nu mere om folks holdninger og mentalitet end jeg talte om loven. 

Hvorfor ser folk blidere på, hvis en hund skider eller pisser på fortorvet end hvis et menneske gør det samme? Hvis en person satte sig til at skide midt i det hele midt i byen, ville mange forbipaserende med garanti kommentere det. Men stort set ingen siger noget, hvis en hund gør det samme. Hvorfor mon? Er hundelort og menneskelort ikke lige klamt?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ieet
Skrevet (redigeret)
For 17 minutter siden, Lucianone skrev:

For det andet talte jeg nu mere om folks holdninger og mentalitet end jeg talte om loven. 

Hvorfor ser folk blidere på, hvis en hund skider eller pisser på fortorvet end hvis et menneske gør det samme?

Hej Lucianone,

Forventer du virkelig at folk giver en forklaring på forskellen på hvorfor hunde må gå nøgne rundt og mennesker ikke må?

Eller hvorfor man forventer at et menneske kan gå hjem på toilettet imens en hund gør det i noget græs (og mennesket selvfølgelig overholder loven og samler op bagefter)?

Måske kan du forklare mig problemet der ligger i det, hvis jeg finder et sted foran en cafee's vinduer, hvor rigtig mange søde personer kan se mig... Her smidder jeg så tøjet. Spankulerer lidt frem og tilbage for at finde det rigtig gode sted. Så squatter jeg, så jeg kan åbne min anus og lade de lune brune klumper falde foran cykkelstativerne til nydelse af cafeen's søde gæster.

Jeg samler selvfølgelig op efter mig i en pose og smidder det ud efterfølgende. Jeg er jo ikke et svin.

Dit svar på problemet ved ovenstående vil sikkert også forklare hvorfor det ikke er et problem hvis en hund gør det.

Med venlig hilsen

Ieet

Redigeret af Ieet
  • Haha 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)
For 25 minutter siden, Ieet skrev:

Hej Lucianone,

Forventer du virkelig at folk giver en forklaring på forskellen på hvorfor hunde må gå nøgne rundt og mennesker ikke må?

Eller hvorfor man forventer at et menneske kan gå hjem på toilettet imens en hund gør det i noget græs (og mennesket selvfølgelig overholder loven og samler op bagefter)?

Måske kan du forklare mig problemet der ligger i det, hvis jeg finder et sted foran en cafee's vinduer, hvor rigtig mange søde personer kan se mig... Her smidder jeg så tøjet. Spankulerer lidt frem og tilbage for at finde det rigtig gode sted. Så squatter jeg, så jeg kan åbne min anus og lade de lune brune klumper falde foran cykkelstativerne til nydelse af cafeen's søde gæster.

Jeg samler selvfølgelig op efter mig i en pose og smidder det ud efterfølgende. Jeg er jo ikke et svin.

Dit svar på problemet ved ovenstående vil sikkert også forklare hvorfor det ikke er et problem hvis en hund gør det.

Med venlig hilsen

Ieet

Jeg kan jo godt lide at stille frække spørgsmål og prikke lidt til samfundets normer og indgroede forestillinger. Derfor kan jeg godt finde på at stille provokerende spørgsmål...

Men hvis vi nu prøver at se helt objektivt på det, så er det da lige så klamt, når en hund skider som når et menneske gør det. Er det ikke?

Du har naturligvis ret i, at det i virkelighedens verden og kontekst ville vække langt mere forargelse, hvis du og jeg opførte os sådan, end når en hund gør det. Det betvivler jeg da skam ikke og din beskrivelse af en sådan handling var nu meget morsom. Den skal du da skam have.

MEN jeg stiller stadig spørgsmålet, om det egentlig er rationelt, at vi gør den forskel på mennesker og dyr? Hvorfor skal det anses som farligt og unaturligt at se et nøgent menneske, når ALLE andre dyrearter på kloden konstant går nøgne rundt? Efter min mening, bør vi stille spørgsmålet, om vi mennesker ikke har fjernet os fra vor oprindelige natur - fordi vi er blevet åh, så civiliserede og borgerlige....

Redigeret af Lucianone

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499

jeg bor i en forstad til Århus ved siden af en park , her er folk flinke til at tage en pose med til hundens lort når hunden skider og det er længe siden jeg har set en hundelort i Århus , men lort er nået lort uanset hvem der skider 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Det handler om evolution.

Langt de fleste dyrearter har "tøj på" fra naturens hånd, i form af pels eller fjer. Ved godt nogle klamme fyre kan ligne en gorilla nøgne, men det er dog de færreste der kan holde varmen nøgne, især på denne årstid, hvorimod dette ikke er et problem for de fleste dyr.

Om en hundelort er lige så klam som en menneskelort? Hmm det kan være svært at se forskel. Dog har jeg engang i min sportsklub oplevet at nogen havde lagt en lort på toilettet i omklædningsrummet der var tyk som en ølflaske. Denne kunne ikke skylles ud, men måtte fiskes op manuelt (ikke af mig), men skolens pedel.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499

jeg har for resten stor erfaring med undulat lort , mine undulater flyver frit omkring i min lejlighed men opholder sig mest i vindueskarmen hvor jeg har lagt gamle ugeblade i vindueskarmen som de kan skide på , når der er kommet til pads meget lort på ugebladene skifter jeg ugebladene ud 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 16 timer siden, Lucianone skrev:

Jeg tror faktisk kun det er den enkelte sk*dende hunds ejer, der ser overbærende på det, de fleste andre mennesker  synes det er møghamrende klamt, incl. alle de hundeejere der samler op efter deres hund hver eneste gang den efterlader sig noget, der kan samles op.

Selvom det sjældent ligger så man kan træde i det, så synes jeg også det er klamt når mænd stiller sig med ryggen til andre mennesker og ikke lægger skjul på, at de lader vandet.

Om det er mennesker der forretter deres nødtørft offentligt eller om det er en hundeejer der ikke samler sin hunds efterladenskaber op så mener jeg, at begge dele er ulovligt og kan straffes, men jeg tvivler på, at politiet kommer springende hvis man melder det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare mig.
For 6 timer siden, Lucianone skrev:

For det første vil jeg ikke kalde en eller anden nørdet lov for almen viden.

Hvorfor ser folk blidere på, hvis en hund skider eller pisser på fortorvet end hvis et menneske gør det samme? Hvis en person satte sig til at skide midt i det hele midt i byen, ville mange forbipaserende med garanti kommentere det. Men stort set ingen siger noget, hvis en hund gør det samme. Hvorfor mon? Er hundelort og menneskelort ikke lige klamt?

Folk som dig har det vist svært med virkeligheden. Du kan jo så prøve og sætte dig ned på hug med bukselinningen bag hælene, næste gang du ser en betjent og rette din nødtørft. Så kan du læse dig frem til om jeg er helt galt på den med hensyn til hvilken love du overtræder.

Hilsen Mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind