snoozz

Hvor meget frost tåler alkohol?

Recommended Posts

snoozz

En cognac, vodka eller snaps tåler jo fint en tur i fryseren.

Men hvad med alm øl på 4,6 %. Hvor langt ned må de sige i vejrudsigten før jeg bør tage dem ind, for at undgå frostspringer?

Skal siges de står på en altan i 2. sals højde, noget med at temperaturen i vejrudsigter er angivet i 2 meters højde, så en del højere oppe. 

Nogen der ved sådan noget?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ieet

Hej,

Øl fryser normalt omkring minus 2.3 grader.

Med venlig hilsen

Ieet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72

kommer an på hvor længe de står der, der skal ikke meget til de fryser og springer hvis det er konstant frost 24/7, men så længe det kun er om natten og de så varmer op om dagen skal der en del til

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Er der ingen der har en videnskabelig formel eller noget på, alt efter alkoholprocent i en given væske, hvor meget frost det så kan tåle uden at fryse ?

Jeg har lavet et forsøg de sidste dage med at lade blot en cola, og en øl stå ude på altanen, ingen af dem har frosset trods nattefrost.

Skal siges jeg ikke har noget termometer så kan ikke sige hvor koldt der har været netop på min altan, men henholder  mig til hvor koldt de siger det bliver i vejrudsigten. Men igen det er målt i 2 meters højde, og jeg er snarere i 7-8 meters højde fra terræn.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
On 4.12.2019 at 14:12, snoozz skrev:

Er der ingen der har en videnskabelig formel eller noget på, alt efter alkoholprocent i en given væske, hvor meget frost det så kan tåle uden at fryse ?

Jeg har lavet et forsøg de sidste dage med at lade blot en cola, og en øl stå ude på altanen, ingen af dem har frosset trods nattefrost.

Skal siges jeg ikke har noget termometer så kan ikke sige hvor koldt der har været netop på min altan, men henholder  mig til hvor koldt de siger det bliver i vejrudsigten. Men igen det er målt i 2 meters højde, og jeg er snarere i 7-8 meters højde fra terræn.

Der er altid varmere inde ved muren, og især hvis der er læ fra en altan. Så selvom vejrudsigten siger frost, så er det ikke sikkert, at der er frost på din altan.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Nej ok, men det kom jeg ikke nærmere af. Kan jeg have øl på altanen når vejrtudsigten siger 5, 8 eller 10 minusgrader?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 3 timer siden, snoozz skrev:

Nej ok, men det kom jeg ikke nærmere af. Kan jeg have øl på altanen når vejrtudsigten siger 5, 8 eller 10 minusgrader?

Det tror jeg ikke der er nogen er kan svare på. Uanset hvilken vejrudsigt man følger, så kan der altid være lokale forskelle, også alt efter hvor højt i byen man bor. En del af "min" by ligger på en bakke, og der kan være stor forskel på hvor meget det fryser alt efter om man bor højest på bakken eller om man bor nede i "hullet", og så er der det, som jeg beskrev tidligere, at der er lunest inde ved muren.

Jeg er vokset op med, at min mor lagde en gammel uld-frakke over hvis hun satte frugt eller drikkevarer på altanen om vinteren.

Men du kan jo lave et eksperiment, hvor du lader en øl stå på altan-gulvet og en anden pakket ind i en gammel uld-trøje, og det eksperiment kan du gentage ved forskellige temperaturer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Nå ja det vil jeg prøve. Have ikke tænkt på at give mine øller overtøj på ;)

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72
On ‎07‎-‎12‎-‎2019 at 10:09, snoozz skrev:

Hvis det er døgnfrost, så klart nej er det kun om natten så pak dem ind i et tæppe så skal det nok gå

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72
On ‎07‎-‎12‎-‎2019 at 10:09, snoozz skrev:

og dåesøl holder til en del mere frost end flaskeøl. en god indikator for hvornår de ikke kan tåle ret meget mere er hvis de fryser til is når du åbner dem

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind