Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Forsvarsadvokat

Er debatten gået kold?

Recommended Posts

Erpe
Skrevet (redigeret)
For 28 minutter siden, Forsvarsadvokat skrev:

Jeg mener dog at kunne huske at de mente at TV2 Blog ikke var tidssvarende længere, og derfor trak de stikket!

Man må dog nok indrømme at FB vandt slaget om kunderne, da ca. 3,5 millioner danskere er på FB i dag! :D

Ja, FB vandt hos os, og Twitter vandt amerikanerne.🙂

Hvorfor der er denne forskel på os og amerikanerne har dog altid undret mig?

En anden forskel er desuden, at amerikanske forummer normalt ikke tillader politiske diskussioner overhovedet.

Redigeret af Erpe

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
For 18 timer siden, Ieet skrev:

Hej Forsvarsadvokat,

Så endnu et forum uden brugere...

Det er desværre mit indtryk at dit biddrag til debatten ofte er at citere en artikel og så bare spørge "Din mening?"

For mig er der ikke meget debat i det.

Med venlig hilsen

Ieet

At åbne en masse tråde og emner mener jeg nu også er en måde at bidrage til debatten på. Jeg synes tit, at de emner, Forsvarsadvokaten åbner, er interessante nok.

Men det er rigtigt, at han måske kunne komme med sin egen uforbeholdne mening noget oftere. Nogle gange kommer han med sin mening mellem linjerne, men det er sjældent, at han siger direkte, hvad han mener. Men han har dog flere gange udtalt sig kritisk om muslimer og også omkring moderationen herinde. Så lidt meninger har han da. Han har også flere gange givet udtryk for, at han da skam mener, at jorden er flad.:savl:

Personligt savner jeg et okkult og spirituelt forum. Der var engang sådan et her i landet, men det lukkede ned. Der var der mange gode diskussioner om alt det spirituelle og okkulte. F.eks. reinkarnation,  meningen med livet, okkulte symboler, hemmelige loger, alternativ behandling, medicinalindustrien, satanisme, religion og andre spændende emner. Det er den slags emner, jeg brænder mest for. Men der er ikke mange herinde eller på andre "almindelige" debatfora, der interesserer sig for den slags. Der vil folk heller diskutere trivielle hverdagsting og politik samt især muslimer, muslimer og atter muslimer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
For 3 timer siden, Forsvarsadvokat skrev:

Jeg mener dog at kunne huske at de mente at TV2 Blog ikke var tidssvarende længere, og derfor trak de stikket!

Man må dog nok indrømme at FB vandt slaget om kunderne, da ca. 3,5 millioner danskere er på FB i dag! :D

Ja desværre vandt "Nationen 2" alias FB slaget.

Men de får ALDRIG skovlen under mig 💪

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
For 2 timer siden, Lucianone skrev:

Personligt savner jeg et okkult og spirituelt forum. Der var engang sådan et her i landet, men det lukkede ned. Der var der mange gode diskussioner om alt det spirituelle og okkulte. F.eks. reinkarnation,  meningen med livet, okkulte symboler, hemmelige loger, alternativ behandling, medicinalindustrien, satanisme, religion og andre spændende emner. Det er den slags emner, jeg brænder mest for. Men der er ikke mange herinde eller på andre "almindelige" debatfora, der interesserer sig for den slags. Der vil folk heller diskutere trivielle hverdagsting og politik samt især muslimer, muslimer og atter muslimer.

Altså jeg gider godt at debattere religion - men mest for at udrydde det 😎

Og de andre ikke eksisterende nisse-ting kan gå samme vej 😱

Og helt enig @Lucianone, der kan vist ikke tilføres "muslim" debatten noget som helst nyt. Alle muslim basherme kan for min skyld skrubbe ud på marken og råbe deres gylle til mågerne 😂

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Forsvarsadvokat
For 22 timer siden, Ieet skrev:

Hej Forsvarsadvokat,

Så endnu et forum uden brugere...

Det er desværre mit indtryk at dit biddrag til debatten ofte er at citere en artikel og så bare spørge "Din mening?"

For mig er der ikke meget debat i det.

Med venlig hilsen

Ieet

Nej det er så ikke rigtigt, da jeg også kommer med min mening om emnet, og så gerne vil høre andres mening om det! :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Forsvarsadvokat
For 3 timer siden, Lucianone skrev:

At åbne en masse tråde og emner mener jeg nu også er en måde at bidrage til debatten på. Jeg synes tit, at de emner, Forsvarsadvokaten åbner, er interessante nok.

Men det er rigtigt, at han måske kunne komme med sin egen uforbeholdne mening noget oftere. Nogle gange kommer han med sin mening mellem linjerne, men det er sjældent, at han siger direkte, hvad han mener. Men han har dog flere gange udtalt sig kritisk om muslimer og også omkring moderationen herinde. Så lidt meninger har han da. Han har også flere gange givet udtryk for, at han da skam mener, at jorden er flad.:savl:

Nej jeg kommer altid med min mening, hvis jeg da ikke lige frem skulle glemme det-he-he!

Og nej, jeg ved ikke om jorden er flad eller er en kugle - jeg er ved at undersøge det via debat med dem som tror på kuglejorden!

Dette emne har jeg en større gruppe på FB til at blive klogere på! :D

Det sidste du skriver er heller ikke rigtigt, da konspirations teorier af enhver slags også er emnet på min FB side plus min egen hjemmeside udenfor FB!

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
For 5 timer siden, Forsvarsadvokat skrev:

Nej jeg kommer altid med min mening, hvis jeg da ikke lige frem skulle glemme det-he-he!

Og nej, jeg ved ikke om jorden er flad eller er en kugle - jeg er ved at undersøge det via debat med dem som tror på kuglejorden!

Dette emne har jeg en større gruppe på FB til at blive klogere på! :D

Det sidste du skriver er heller ikke rigtigt, da konspirations teorier af enhver slags også er emnet på min FB side plus min egen hjemmeside udenfor FB!

Jeg anerkender, at du da skam kommer med din mening nogle gange. Derfor er jeg også uenig med Ieet, når han siger, at du ingen meninger har. Men det er rigtigt, at du tit laver nogle neutrale oplæg, hvor du spørger om folks mening - uden i første omgang altid at give udtryk for din egen holdning. Men det er på den anden side måske meget godt, at man i sit oplæg undlader at tage stilling. For at lade spørgsmålet stå åbent for svar...

Jeg tror jorden er rund, men dog med mange store hule rum indeni, hvor der bor underlige væsener. F.eks. reptilians. Men jeg VED det ikke. Derfor er jeg åben for andre muligheder. Også at jorden er flad. Det betyder ikke, at jeg tror den er det. Men jeg har ikke noget imod at tage diskussionen.

Desværre har jeg ikke fjæsbog, da jeg ikke ønsker at CIA og NSA snager i mit privatliv. På den anden side gør de nok det alligevel. Men jeg bryder mig heller ikke om fjæsbogen af princip, da jeg synes, at ham Zuckerberg er en skummel type, der tjener milliarder på at udspionere folk og levere folks private data til efterretningstjenesterne.

Jo jo, jeg er klar over, at du ikke har noget imod konspirationsteorier. Det, jeg gav udtryk for, var at jeg savner et RENT konspirationsforum eller evt. et rent spirituelt forum, hvor der KUN diskuteres den slags emner. Fordi problemet er, at når man åbner en tråd om konspirationer herinde eller på andre fora, er der altid nogle, der forsøger at sabotere tråden, da mange ikke kan lide konspirationsteoretiske tråde. Det kan f.eks. være folk, der er ansatte i PET, FET, CIA, FBI, NSA eller bliver betalt af Rothschilds eller Rockefeller - med det formål at trolle konspirationstråde, fordi de er bange for at almindelige mennesker får nys om sandheden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Forsvarsadvokat
For 13 timer siden, Lucianone skrev:

Jeg anerkender, at du da skam kommer med din mening nogle gange. Derfor er jeg også uenig med Ieet, når han siger, at du ingen meninger har. Men det er rigtigt, at du tit laver nogle neutrale oplæg, hvor du spørger om folks mening - uden i første omgang altid at give udtryk for din egen holdning. Men det er på den anden side måske meget godt, at man i sit oplæg undlader at tage stilling. For at lade spørgsmålet stå åbent for svar...

Jeg tror jorden er rund, men dog med mange store hule rum indeni, hvor der bor underlige væsener. F.eks. reptilians. Men jeg VED det ikke. Derfor er jeg åben for andre muligheder. Også at jorden er flad. Det betyder ikke, at jeg tror den er det. Men jeg har ikke noget imod at tage diskussionen.

Desværre har jeg ikke fjæsbog, da jeg ikke ønsker at CIA og NSA snager i mit privatliv. På den anden side gør de nok det alligevel. Men jeg bryder mig heller ikke om fjæsbogen af princip, da jeg synes, at ham Zuckerberg er en skummel type, der tjener milliarder på at udspionere folk og levere folks private data til efterretningstjenesterne.

Jo jo, jeg er klar over, at du ikke har noget imod konspirationsteorier. Det, jeg gav udtryk for, var at jeg savner et RENT konspirationsforum eller evt. et rent spirituelt forum, hvor der KUN diskuteres den slags emner. Fordi problemet er, at når man åbner en tråd om konspirationer herinde eller på andre fora, er der altid nogle, der forsøger at sabotere tråden, da mange ikke kan lide konspirationsteoretiske tråde. Det kan f.eks. være folk, der er ansatte i PET, FET, CIA, FBI, NSA eller bliver betalt af Rothschilds eller Rockefeller - med det formål at trolle konspirationstråde, fordi de er bange for at almindelige mennesker får nys om sandheden.

Tja.. dem der sidder i dette forum, vil ihvertfald ikke høre om anden end at jorden er en kugle - har jeg erfaret!

Så det kan ikke betale sig at forvirre dem med den flade model-he-he! :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ieet
For 12 minutter siden, Forsvarsadvokat skrev:

Tja.. dem der sidder i dette forum, vil ihvertfald ikke høre om anden end at jorden er en kugle - har jeg erfaret!

Så det kan ikke betale sig at forvirre dem med den flade model-he-he! :D

Hej Forsvarsadvokat,

"Den flade model" findes endnu ikke som forklarer de observationer på bl.a. stjernerne syd for ækvator som der foretages. Samt alle de utallige andre observationer.

Ligesom når nogen påstår at det er "perspektiv" når skibe forsvinder med bunden først. Så er det bare vrøvl.

Med venlig hilsen

Ieet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Forsvarsadvokat
On 16.1.2020 at 10:26, Ieet skrev:

Hej Forsvarsadvokat,

"Den flade model" findes endnu ikke som forklarer de observationer på bl.a. stjernerne syd for ækvator som der foretages. Samt alle de utallige andre observationer.

Ligesom når nogen påstår at det er "perspektiv" når skibe forsvinder med bunden først. Så er det bare vrøvl.

Med venlig hilsen

Ieet

Der findes ikke noget ækvator på en flad jord! :D

At skibe forsvinder med bunden først, er netop på grund af vores perspektivøjne, som ser alt i et perspektiv, hvor objekter bliver mindre og mindre og smallere og smallere jo længere vi ser ud!

Alle burde vide, at dette kun er et synsbedrag eller en optisk illusion som skabes i øjnene.

Også derfor er horisonten også kaldet forsvindings punktet en optisk illusion.

Hvordan ved vi dette?

Fordi vi ikke kan sejle eller køre til en set horisont, den vil bare trække endnu længere ud.

Så hvis du sejler 5 km ud mod den, så vil den horisont du ser blot være trukket tilsvarende 5 km længere ud.

Også derfor er horisonten ikke et fast objekt som f.eks. en bakketop på landevejen som du både kan se og køre op på og nedad på den anden side.

Alt dette er noget som folk ikke kan forstå, og som er med til at de tror, at de sejler opad en krumning til horisonten og derefter sejler nedad igen på den anden side.

Kendsgerningen er imidlertid, at man både sejler og køre på en plan flade som er vandret set fra alle sider af både før den sete horisontlinje og efter den - bortset selvfølgelig fra bakker på landjorden! :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...