Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Forsvarsadvokat

Er debatten gået kold?

Recommended Posts

El_Nino
On 5.12.2019 at 10:31, Forsvarsadvokat skrev:

Carlo er vist stort set den eneste, som forsøger at holde liv i d-d-he-he! :D

Han har altid været god til personangreb og at afspore ethvert emne som nogen ønsker at debattere, så Carlo passer godt til d-d!

------ og lidt af en nar.🤨🤠

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)
For 13 timer siden, El_Nino skrev:

------ og lidt af en nar.🤨🤠

Jeg har også haft mine kampe med Carlo.

Dog har jeg en fornemmelse af, at han bare har en lidt speciel og sarkastisk/grov form for humor. Måske er han slet ikke så slem, hvis man møder ham i virkeligheden. Men det kan vi jo ikke vide, dersom vi ikke kender ham....

Men det gælder nok for mange, tror jeg, at de har to sider af dem selv. Et face to face og et andet på internettet. På nettet er det som om, at folk skifter personlighed og kommer frem med de sider, de ikke har lyst til at lufte i den virkelige verden.

Altså i virkeligheden snakker jeg kun om reptilians 10% af tiden. På nettet er det 50% ha ha

Jeg tror f.eks. heller ikke, at Carlo i virkeligheden går og siger HVAD RAGER DET OS?, hver gang nogen siger noget, der ikke interesserer ham. I virkeligheden nøjes han sikkert med at tænke det, fordi der er han måske mere høflig...

Redigeret af Lucianone
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
Skrevet (redigeret)

Ift. andre debatfora jeg har været på er der godt nok ikke megen aktivitet her.

Tonen har jeg i min meget korte tid her oplevet som virkelig god.

På eksempelvis https://www.eroguide.dk/ er debatten livlig og til tider særdeles hektisk - måske fordi der er god mulighed for at kommunikere med prostituerede, det ser i hvert fald ud til at tiltrække en del mænd 😍 ... Desværre er sitet kraftigt skæmmet af moderatoren Stabilizer - der også optræder i debatterne som AROS. Han udelukker enhver som formaster sig til at kritisere ham og/eller den national konservative ideologi. Som moderator er han også helt håbløs - han lader alle sine "venner" tilsvine andre debattører efter for godt befindende - mens dem han ikke kan lide holdes i meget kort snor. På Trustpilot har eroguide mildest talt heller ikke noget godt ry.

SoMe platforme som FB og Twitter opfatter jeg personligt som magtfulde datamisbrugere. Jeg har for længst forladte alle disse "internationale" overvågningsplatforme.

Jeg savner det gamle TV2 Blog.

Er der nogle af jer, der kan henvise til debatfora efter samme skabelon som denne her og/eller som det gamle TV2 Blog? Men hvor der sker lidt mere med flere aktive brugere?

Redigeret af Cementdebil
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)
For 1 time siden, Cementdebil skrev:

Ift. andre debatfora jeg har været på er der godt nok ikke megen aktivitet her.

Tonen har jeg i min meget korte tid her oplevet som virkelig god.

På eksempelvis https://www.eroguide.dk/ er debatten livlig og til tider særdeles hektisk - måske fordi der er god mulighed for at kommunikere med prostituerede, det ser i hvert fald ud til at tiltrække en del mænd 😍 ... Desværre er sitet kraftigt skæmmet af moderatoren Stabilizer - der også optræder i debatterne som AROS. Han udelukker enhver som formaster sig til at kritisere ham og/eller den national konservative ideologi. Som moderator er han også helt håbløs - han lader alle sine "venner" tilsvine andre debattører efter for godt befindende - mens dem han ikke kan lide holdes i meget kort snor. På Trustpilot har eroguide mildest talt heller ikke noget godt ry.

SoMe platforme som FB og Twitter opfatter jeg personligt som magtfulde datamisbrugere. Jeg har for længst forladte alle disse "internationale" overvågningsplatforme.

Jeg savner det gamle TV2 Blog.

Er der nogle af jer, der kan henvise til debatfora efter samme skabelon som denne her og/eller som det gamle TV2 Blog? Men hvor der sker lidt mere med flere aktive brugere?

Eroguide kender jeg ej, så derfor skal jeg ike kunne forholde mig til det, du skriver der.

Men jeg kender et fodboldsite, jeg engang var på. Men der gad jeg ikke være mere, fordi moderatoren derinde er en alfahan, som nyder at puste sig op og tale ned til brugerne. Han taler til alle, som om de var 12 år gamle. Totalt overlegen nar. Men ellers var der altid god gang i det fodboldforum. Hundredevis af aktive brugere.

Jeg er enig med dig i, at FB og Twitter reelt ikke er andet end internationale overvågningsplatforme, som CIA og NSA misbruger til at føre ulovlig kontrol med borgerne. CIA betragter jeg selv som en subtil form for terrororganisation. Danskere, som støtter CIA, mener jeg indirekte støtter statsterrorisme, da CIA jo flere gange har stået bag diverse statskup.

Nej, jeg kender ikke fora her i DK, som er specielt bedre end dette. Jeg kender faktisk kun to fora, men vi må jo helst ikke nævne deres navne på grund af reglerne her. Men det ene er et forum, hvor aktiviteten er ca. som her eller en anelse højere, men som er styret af feminister. Det andet er det såkaldte "bindestregsforum", hvor aktiviteten ikke er højere end her, måske tværtimod. Det er altid de samme, som skriver derinde. "Brovterne" mod nationalisterne. Det er ret trivielt. Og tonen er ekstremt hadefuld derinde. Man har indtryk af, at hvis brugerne mødtes i den virkelige verden, ville de nærmest slå hinanden ihjel. Så meget hader de hinanden derinde. Og moderator er totalt ligeglad. Han sidder bare og spiser popcorn, mens han morer sig over, at brugerne slås. Ja, tro det eller ej, men moderator derinde har flere gange postet en popcornsmiley, når folk sidder og hakker hovedet af hinanden derinde, hvormed han signalerer, at han morer sig derved. Meget umoden attitude af en moderator.

Redigeret af Lucianone
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
1 time siden, Lucianone skrev:

Eroguide kender jeg ej, så derfor skal jeg ike kunne forholde mig til det, du skriver der.

Men jeg kender et fodboldsite, jeg engang var på. Men der gad jeg ikke være mere, fordi moderatoren derinde er en alfahan, som nyder at puste sig op og tale ned til brugerne. Han taler til alle, som om de var 12 år gamle. Totalt overlegen nar. Men ellers var der altid god gang i det fodboldforum. Hundredevis af aktive brugere.

Jeg er enig med dig i, at FB og Twitter reelt ikke er andet end internationale overvågningsplatforme, som CIA og NSA misbruger til at føre ulovlig kontrol med borgerne. CIA betragter jeg selv som en subtil form for terrororganisation. Danskere, som støtter CIA, mener jeg indirekte støtter statsterrorisme, da CIA jo flere gange har stået bag diverse statskup.

Nej, jeg kender ikke fora her i DK, som er specielt bedre end dette. Jeg kender faktisk kun to fora, men vi må jo helst ikke nævne deres navne på grund af reglerne her. Men det ene er et forum, hvor aktiviteten er ca. som her eller en anelse højere, men som er styret af feminister. Det andet er det såkaldte "bindestregsforum", hvor aktiviteten ikke er højere end her, måske tværtimod. Det er altid de samme, som skriver derinde. "Brovterne" mod nationalisterne. Det er ret trivielt. Og tonen er ekstremt hadefuld derinde. Man har indtryk af, at hvis brugerne mødtes i den virkelige verden, ville de nærmest slå hinanden ihjel. Så meget hader de hinanden derinde. Og moderator er totalt ligeglad. Han sidder bare og spiser popcorn, mens han morer sig over, at brugerne slås. Ja, tro det eller ej, men moderator derinde har flere gange postet en popcornsmiley, når folk sidder og hakker hovedet af hinanden derinde, hvormed han signalerer, at han morer sig derved. Meget umoden attitude af en moderator.

Ups - jeg vidste ikke at vi ikke må nævne navne på andre fora??? Det giver da ikke megen mening. Skal de holdes hemmelige for brugerne her?

Nå Anyway - god kommentar Lucianone - tak for det.

Brovterne mod nationalisterne.... Ja tak det virker meget bekendt 🤪

Det mest irriterende er dog, når debattører ikke kan kende forskel på holdninger, meninger og argumenter med belæg og hjemmel.

Selv holder jeg meget af at anvende provokation som debatværktøj, men må desværre også indrømme, at det kan bringe det værste frem i nogle.

Jeg har også tænkt på, at medierne bærer en stor del af ansvaret for, at der er for få debatfora. Konsekvent opfordres vi til at kommentere deres udsendelser på FB og Twitter eller følge dem der. Hvorfor skal institutioner som DR og TV2 legitimere disse private overvågningsaktører? Begge kunne jo med lethed stifte debatfora mig dette her - og dermed undgå "international" moderation, som fx. forhindrede billeder af Peter Øvigs bog Hippie pga. en topløs kvinde - uha uha uha.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Forsvarsadvokat
For 40 minutter siden, Cementdebil skrev:

Ups - jeg vidste ikke at vi ikke må nævne navne på andre fora??? Det giver da ikke megen mening. Skal de holdes hemmelige for brugerne her?

Nå Anyway - god kommentar Lucianone - tak for det.

Brovterne mod nationalisterne.... Ja tak det virker meget bekendt 🤪

Det mest irriterende er dog, når debattører ikke kan kende forskel på holdninger, meninger og argumenter med belæg og hjemmel.

Selv holder jeg meget af at anvende provokation som debatværktøj, men må desværre også indrømme, at det kan bringe det værste frem i nogle.

Jeg har også tænkt på, at medierne bærer en stor del af ansvaret for, at der er for få debatfora. Konsekvent opfordres vi til at kommentere deres udsendelser på FB og Twitter eller følge dem der. Hvorfor skal institutioner som DR og TV2 legitimere disse private overvågningsaktører? Begge kunne jo med lethed stifte debatfora mig dette her - og dermed undgå "international" moderation, som fx. forhindrede billeder af Peter Øvigs bog Hippie pga. en topløs kvinde - uha uha uha.

Ja, det er desværre ikke tilladt her at reklamere for sin egen side med navns nævnelse eller det som er værre her med et link til den! :D

Jeg nøjes derfor en gang imellem med bare at sige "min hjemmeside"-he-he!

Den er så også gået død, selv om man kunne debattere alt muligt på den, hvis der bare kom nogle flere til den.

Ellers er jeg også ked af, at TV2 blog forsvandt i sin tid - det var nok en af de bedste debatsider som fandtes den gang.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ieet
For 33 minutter siden, Forsvarsadvokat skrev:

Den er så også gået død, selv om man kunne debattere alt muligt på den, hvis der bare kom nogle flere til den.

Hej Forsvarsadvokat,

Så endnu et forum uden brugere...

Det er desværre mit indtryk at dit biddrag til debatten ofte er at citere en artikel og så bare spørge "Din mening?"

For mig er der ikke meget debat i det.

Med venlig hilsen

Ieet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe

Forummerne uddør, og der er nok flere grunde til dette. Den væsentlige er vel tendensen til, at det hele kommer til at handle om fremmedhad og had mod indvandring, hvilket især skræmmer stort set alle kvinder/piger væk og kvæler resten af diskussionerne.

Hvilket forum man så bør foretrække er et svært problem. Jeg kan ikke lide modereringen i dette forum, fordi diskussionerne bliver fordrejet, når moderator sletter indlæg fra kun den ene side i nogle af diskussionerne. Om det ligefrem er for at dreje diskussionerne i en bestemt retning og holde med den ene af parterne, ved jeg ikke. Men det er i hvert fald virkningen, når indlæg fra den ene af parterne bare slettes omgående og uden forklaring, mens indlæg fra den anden part bare bliver stående næsten uanset, hvor grove de er.

De to andre forummer, der ligner dette, tydeliggør problemet. For i det ene forum er tonen så grov, at næsten alle bliver skræmt væk. I det andet er diskussionerne til gengæld så “pæne”, at jeg finder forummet kedeligt. Men det kedelige forum tiltrækker til gengæld især mange flere piger/kvinder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
For 5 timer siden, Forsvarsadvokat skrev:

Ja, det er desværre ikke tilladt her at reklamere for sin egen side med navns nævnelse eller det som er værre her med et link til den! :D

Ellers er jeg også ked af, at TV2 blog forsvandt i sin tid - det var nok en af de bedste debatsider som fandtes den gang.

Det giver vel meget god mening at man ikke må reklamere - men hvis man ikkf må debattere andre SoMe platforme, og linke til dem og sites med deres omdømme - giver ikke megen mening for mig.

Enig  - TV2 Blog var fremragende, de kom til at mangle moderation, og det var nok den ultimative årsag til at den lukkede.  Tiden var også en anden - debatten var ikke så skinger, og det national konservative segment havde endnu ikke helt fået sat sig på dagsordenen. Den er savnet Bl.a.  fordi den ikke havde kommerciel sigte som eksempelvis FB.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Forsvarsadvokat
For 12 timer siden, Cementdebil skrev:

Det giver vel meget god mening at man ikke må reklamere - men hvis man ikkf må debattere andre SoMe platforme, og linke til dem og sites med deres omdømme - giver ikke megen mening for mig.

Enig  - TV2 Blog var fremragende, de kom til at mangle moderation, og det var nok den ultimative årsag til at den lukkede.  Tiden var også en anden - debatten var ikke så skinger, og det national konservative segment havde endnu ikke helt fået sat sig på dagsordenen. Den er savnet Bl.a.  fordi den ikke havde kommerciel sigte som eksempelvis FB.

Jeg mener dog at kunne huske at de mente at TV2 Blog ikke var tidssvarende længere, og derfor trak de stikket!

Man må dog nok indrømme at FB vandt slaget om kunderne, da ca. 3,5 millioner danskere er på FB i dag! :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...