Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Forsvarsadvokat

Er debatten gået kold?

Recommended Posts

Forsvarsadvokat
For 13 timer siden, Lucianone skrev:

Det er sandt, at der stadig er mange livlige fora derude. Men det er nørde- og specialfora. Jeg kan godt lide fora, hvor man kan diskutere alle mulige emner mellem himmel og jord, da jeg har mange forskellige interesser. 

Men jeg er da også medlem af to fodboldfora. Og der er faktisk masser af aktive brugere på dem begge. Jeg er f.eks. aktiv på et forum for mit favoritfodboldhold og efter deres seneste kamp i weekenden, blev der skrevet hele 170 sider´s debatindlæg om kampen! - Jeg har også været medlem af et konspirationsforum (på engelsk), men det er dog et stykke tid siden jeg har været aktiv der. Men der er også hundredevis af brugere, som skriver om alle mulige konspirationer/konspirationsteorier som 9/11, månelandingen, reptilrumvæsener, grå rumvæsener, Illuminati, hemmelige loger, det okkulte, satanisme, luciferianisme, New World Order, reinkarnation, flad jord, hul jord, vejrmanipulation, falsk flag operationer, hoaxes, elite pædofilringe, kannibalisme, underjordiske alien baser, Area 51, LGBT-agenda´en, dæmoner og en masse andre skæve emner...

Men svagheden ved disse nørdede fora er, at man lukker sig inde i sin egen kreds. F.eks. en kreds af fodboldtosser, en kreds af håndboldtosser, en kreds af musiktosser, en kreds af madopskriftstosser, en kreds af motionstosser, en kreds af modetosser, en kreds af sextosser, en kreds af konspirationstosser, en kreds af biltosser, en kreds af strikketosser og whatever. Okay, disse foran har naturligvis også sine fortrin. F.eks. kan jeg godt lide, at jeg kan diskutere rumvæsener uden at blive kaldt skør og tosset. Fordi på konspirationsforum er der flere, som tror på rumvæsener end som IKKE tror på dem. Så er man pludselig i flertal derinde he he

Men ikke desto mindre, synes jeg nu stadig, at brede fora som dette har sine fortrin. Fora som omfavner mange forskellige emner og mange forskellige typer mennesker. 

Ha-ha, ja det skal dog siges, at i min konspirations gruppe på FB, er ca. halvdelen af medlemmer fuld overbeviste om at jorden er en kugle, og den anden halvdel af medlemmerne er fuld overbeviste om at jorden er flad!

Disse to synspunkter argumenterer så begge grupper ihærdigt for at bevise overfor de andre.

Det samme er tilfældet med månelandingerne fra 1969 til 1972, hvor man heller ikke kan blive enige om sandheden-he-he!

Så det er faktisk ret sjovt! :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
For 2 timer siden, Forsvarsadvokat skrev:

Ha-ha, ja det skal dog siges, at i min konspirations gruppe på FB, er ca. halvdelen af medlemmer fuld overbeviste om at jorden er en kugle, og den anden halvdel af medlemmerne er fuld overbeviste om at jorden er flad!

Disse to synspunkter argumenterer så begge grupper ihærdigt for at bevise overfor de andre.

Det samme er tilfældet med månelandingerne fra 1969 til 1972, hvor man heller ikke kan blive enige om sandheden-he-he!

Så det er faktisk ret sjovt! :D

Jeg har ikke noget imod, at folk har en anden mening. Hvad enten de tror på en flad eller en kuglerund jord. 

Mit problem er, når folk bare råber "konspirationstosse" til én, fordi man præsenterer dem for en teori - uden at de selv gider sig tid til at undersøge sagerne. Det viser for mig et indskrænket og forudfattet snævert syn på tilværelsen, at man slet ikke gider diskutere tingene åbent, men bare råber "tosse!" efter folk, der tillader sig at tage et kontroversielt synspunkt op.

Jeg tror ikke selv, at jorden er flad. Men jeg kunne ikke finde på at nedgøre dem, der tror på dét. Fordi alle har ret til at mene, hvad de vil. Og så længe ingen af os har været ude i rummet og set jorden derfra med vore EGNE øjne, kan ingen af os reelt være sikre på jordens form. Alle antagelser er jo baseret på diverse matematiske udregninger og teorier, som det som lægmand er svært at vurdere om de er korrekte eller ej. 

Personligt hælder jeg dog til at jorden er rund. Men det er ikke sikkert at den er kuglerund. Din gode ven Convex Earth præsenterede jo os for teorien om, at jorden hverken er helt flad eller helt rund, men nærmere convex. Og selv hvis man tror på den runde jord, er den jo ikke totalt rund som en fodbold. Fordi er der ikke noget med, at den er mere fladtrykt ved polerne? Synes jeg, at jeg har hørt eller læst noget om....

Derimod tror jeg, at Hollow Earth-teorien kan have noget over sig. Jeg siger ikke, at jorden som sådan er hul. Men jeg tror, at der er store underjordiske hulrum, som er mange km. dybe. Og det er i disse hulrum eller grotter, om man vil, at der meget vel kan tænkes at leve spøjse kreaturer. Som f.eks.....REPTILIANS!😛

Redigeret af Lucianone

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber
For 47 minutter siden, Lucianone skrev:

Jeg har ikke noget imod, at folk har en anden mening. Hvad enten de tror på en flad eller en kuglerund jord. 

Mit problem er, når folk bare råber "konspirationstosse" til én, fordi man præsenterer dem for en teori - uden at de selv gider sig tid til at undersøge sagerne. Det viser for mig et indskrænket og forudfattet snævert syn på tilværelsen, at man slet ikke gider diskutere tingene åbent, men bare råber "tosse!" efter folk, der tillader sig at tage et kontroversielt synspunkt op.

Jeg tror ikke selv, at jorden er flad. Men jeg kunne ikke finde på at nedgøre dem, der tror på dét. Fordi alle har ret til at mene, hvad de vil. Og så længe ingen af os har været ude i rummet og set jorden derfra med vore EGNE øjne, kan ingen af os reelt være sikre på jordens form. Alle antagelser er jo baseret på diverse matematiske udregninger og teorier, som det som lægmand er svært at vurdere om de er korrekte eller ej. 

Personligt hælder jeg dog til at jorden er rund. Men det er ikke sikkert at den er kuglerund. Din gode ven Convex Earth præsenterede jo os for teorien om, at jorden hverken er helt flad eller helt rund, men nærmere convex. Og selv hvis man tror på den runde jord, er den jo ikke totalt rund som en fodbold. Fordi er der ikke noget med, at den er mere fladtrykt ved polerne? Synes jeg, at jeg har hørt eller læst noget om....

Derimod tror jeg, at Hollow Earth-teorien kan have noget over sig. Jeg siger ikke, at jorden som sådan er hul. Men jeg tror, at der er store underjordiske hulrum, som er mange km. dybe. Og det er i disse hulrum eller grotter, om man vil, at der meget vel kan tænkes at leve spøjse kreaturer. Som f.eks.....REPTILIANS!😛

Konspirationsteorier er ikke teorier. Ekstraordinære påstande kræver ekstraordinære beviser, og links til youtube er ikke beviser. Folk, der tror på konspirationsteorier, skal ikke mødes med forståelse eller argumenter. De skal mødes med hånlig foragt og latterliggørelse.

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 53 minutter siden, Lucianone skrev:

Jeg ved ikke om de er tosset men jeg fandt helt sikkert en del underholdning i den person som meget stædigt blev ved med at smide YT indlæg op og mærkelig dokumention om jordens form, og hvor der indgik snak om overvågning, og mure og militær zoner som man ikke måtte krydse. Stand-up er helt sikkert også komisk, og de er ikke tosset bare fordi de siger sjove ting, sådan er det vel også med de folk som tror og forklarer jordens form, en form for stand-up komik, bare med fuld overbevisning om troen på det.

Jeg ved ikke hvorfor men jeg tror mere på himmel/helvede , og måske endda djævel uddrivelse. Det sidste kan jo så dække over mange områder, om det er folk som render rundt og tror på zombies andre på små grå mænd, eller vi mener der er liv på andre planeter som her. Det er jo en smagssag og hvilket område og interesse boks personen skal smides i og kategoriseres som.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
For 6 timer siden, homofaber skrev:

Konspirationsteorier er ikke teorier. Ekstraordinære påstande kræver ekstraordinære beviser, og links til youtube er ikke beviser. Folk, der tror på konspirationsteorier, skal ikke mødes med forståelse eller argumenter. De skal mødes med hånlig foragt og latterliggørelse.

Jeg kender jo din holdning dertil fra bindestregsdebatten, hvor vi har haft vore kampe. Hver gang jeg oprettede et emne om en konspiration, latterliggjorde du mig og prøvede at afspore tråden. Du har endda flere gange kaldt mig idiot og andre nedladende ting.

Jeg synes jo så, at din opførsel siger mere om dig end om noget andet. At du måske har en noget indskrænket og fordomsfuld tankegang, siden du allerede på forhånd har bestemt dig til, at man en idiot, hvis man tror på andet end det, som er maninstreamholdningen på et eller andet punkt. Det vil jo reelt sige, at man ifølge dig slet ikke har lov til at stille spørgsmålstegn ved autoriteter. Men bør stole blindt på autoriteter, fordi tror man på en konspiration er man jo idiot og skal latterliggøres!

Man kunne godt få mistanken om, at du måske er ansat i efterretningstjenesten (PET eller FET måske), siden du nærmest gør en æressag ud af at trolle og latterliggøre folk, der stiller spørgsmål ved autoriteter og den gængse opfattelse af en sag. Det er velkendt, at i hvert fald i USA (men sikkert også i Danmark?!) har efterretningstjenesten folk ansatte til at latterliggøre folk, der stiller spørgsmål ved autoriteterne og systemet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
SyngeLærken

Så så...

Nu skal vi slappe lidt og nyde fredag aften, så tilbage til emnet og ingen personangreb, tak.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber
For 18 minutter siden, Lucianone skrev:

Det er velkendt, at i hvert fald i USA (men sikkert også i Danmark?!) har efterretningstjenesten folk ansatte til at latterliggøre folk, der stiller spørgsmål ved autoriteterne og systemet.

Jeg har aldrig kaldt dig idiot. Jeg vil heller ikke gøre det nu, selv om det er noget af det dummeste, du har skrevet længe.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Wizcarlo
For 25 minutter siden, Lucianone skrev:

Hver gang jeg oprettede et emne om en konspiration, latterliggjorde du mig og prøvede at afspore tråden.

Nok fordi du prøvede at overdøve debatten ved bestandigt at oprette nye tråd om det mest mærkelige, I stedet for bare at holde dine besynderligheder i en enkelt tråd.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 27 minutter siden, homofaber skrev:

Jeg har aldrig kaldt dig idiot. Jeg vil heller ikke gøre det nu, selv om det er noget af det dummeste, du har skrevet længe.

Bare fordi man ikke forstår, er noget ikke dumt, det er måske snare et spørgsmål om uvidenhed, for du kan vel reelt ikke bevise det modsatte?  Jeg vil personligt give dig kredits for at bevise din uvidenhed til at blive bevis på det modsatte.

Dumt er at skrive det på et ubegrundet argument, hvor viden måske er det vigtigste.

Det er en konspirationsteori, som mange andre, de er bare hvad de er, nogle værre end andre.

For 50 minutter siden, Lucianone skrev:

Det er velkendt, at i hvert fald i USA (men sikkert også i Danmark?!) har efterretningstjenesten folk ansatte til at latterliggøre folk, der stiller spørgsmål ved autoriteterne og systemet.

Og jeg spørger så også her for referencer til at bekræfte denne påstand?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Forsvarsadvokat
For 22 timer siden, Lucianone skrev:

Enig i dette indlæg!

Der er en tendens til bare at nedgøre fladjords folk, når de ikke kan bevise at jorden er en kugle, andet end NASA CGI billeder osv.!

Jeg ved ikke om jorden er en kugle eller er flad, men jeg tillader mig at sætte et spørgsmål ved det!

En af de bedste måder at belyse det på er målinger over vand med laser teknik, fra en bred til en anden bred!

Den flade jords ny videnskab!

https://www.youtube.com/watch?v=eA793A1vnW4&feature=youtu.be

"Convex Earth - Technical Data"

Det er bevist med videnskab, at Jorden er konveks i landområder og flad i sø- og havområder på én jordskive!

Eksperiment 7 – Laser stråler år 2012
Laserhøjde: 1,5 m fra vand niveau
Forventet krumning iflg. Kugleteorien: 5,21 m
Distance: 16,3 km
Observation: Ja – plant ingen krumning

Eksperiment 8 – Laser stråler år 2011
Laserhøjde: 2 m fra vand niveau
Forventet krumning iflg. Kugleteorien: 22,38 m
Distance: 33,78 km

Eksperiment 9 – Laser stråler år 2014
Laserhøjde: 1,5 m fra vand niveau
Forventet krumning iflg. Kugleteorien: 5,91 m
Distance: 17,37 km

Eksperiment 10 – Lampe og Laser stråler år 2012
Lampe og Laserhøjde: 10 cm fra vand niveau
Total højde: 2 m over vand niveau
Forventet krumning iflg. Kugleteorien: 6,22 m
Distance: 17,81 km

Ergo, hvis vandkrumningen er højere end den højde som laserstrålen er indstillet til, kan strålen ikke gå igennem fra bred til bred!?

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...