Forsvarsadvokat

Er debatten gået kold?

Recommended Posts

homofaber
1 time siden, Lucianone skrev:

Jeg er grundlæggende uenig med dig, men det kommer næppe som den store overraskelse.

Selvfølgelig er der eksempler på at konspirationsteorier kan tage overhånd. Som f.eks. hvis nogle pisker en stemning op om, at en eller anden er morder, pædofil eller lignende - og det så fører til mord. Bevares, den slags skal man passe på med!

Men som udgangspunkt mener jeg, at det er sundt at stille spørgsmål ved samfundsordenen og ved de "sandheder", som samfundet og den herskende magt har vedtaget er den åh, så høje og hellige sandhed. Fordi husk at historien er skrevet at sejrsherrerne. Og hvis folk ikke må stille spørgsmål ved den officielle version af en historie, bliver det faktisk meget farligt. Fordi så kan magthaverne manipulere med befolkningen, som de lyster. Det ser vi i diktaturer som Kina og Nordkorea, hvor det er forbudt og meget farligt at stille spørgsmål ved autoriteterne. Det gør, at magthaverne kan undertrykke befolkningen, som det passer dem.

Jeg mener derfor, at DIN holdning er farlig, fordi den danner grobund for at magthaverne, herunder efterretningstjenesten, kan manipulere med folk og undertrykke sandheden. Hvis man ikke må stille spørgsmål ved sandheden, er der altså ikke langt til, at vi får diktatoriske tilstande.

Derfor mener jeg, at såkaldte "konspirationsteoretikere" (husk at CIA opfandt det begreb!) gør samfundet en tjeneste. Fordi det er meget sundt at stille spørgsmål ved magthaverne - også efterretningstjenesterne som f.eks. PET, der efter min opfattelse har for megen magt og ikke altid forvalter den hensigtsmæssigt. Det gælder i høj grad også CIA, som utallige gange har misbrugt deres magt. F.eks. stod de bag kuppet i Chile, som førte til at Pinochet blev sat ind i stedet for Allende...

Men det er da klart, at eliten og magthaverne gerne vil slippe af med "konspirationsteoretikere". Britta ville sikkert gerne være fri for, at nogen stillede spørgsmål ved hendes gøren og laden. Forsvaret ligeså, nu hvor det er kommet frem, at der er en høj grad af nepotisme og magtmisbrug indenfor det danske forsvar. Men jeg synes, at det er dejligt, at vi lever i et land, hvor vi har ytringsfrihed til at turde italesætte og afsløre, når magthaverne og folk højt på strå misbruger deres positioner. Hvis vi skal til at forbyde konspirationsteorier, er der ikke ret lang vej derfra til også at forbyde fri journalistik og ytringsfrihed.

Et konkret eksempel på, at konspirationsteoretikere fik ret er Jeffrey Eppstein-sagen. Det er flere år siden, at såkaldte konspirationsteoretikere gennemskuede, at manden drev en pædofilring. Der blev lavet Youtube-videoer om emnet flere år før, at mainstreammedierne og myndighederne tog sagen op. Dengang blev folk kaldt tosser, når de hævdede, at Eppstein drev en pædofilring. Men det viste sig jo at være sandt...

Så nogle gange er eliten bange for konspirationsteoretikere, fordi de er tættere på sandheden, end magthaverne bryder sig om...

Vi har i den demokratiske verden begrebet checks and balances, der sørger for at holde styr på dem, som vi har givet mandat til at reagere. Det er derfor, vi har uafhængige medier og domstole. Vi har systemer, som er transparente og åbne. Vi har ikke behov for konspirationsteoretikere til den slags. 
Det er helt forkert at sammenligne systemkritikere i autoritære lande, for i de lande handler det om regimernes behandling af befolkningen og deres manglende rettigheder. Dem har du i Danmark. Alene det, at der ikke eksister frie medier i den slags lande, burde få en klokke til at ringe.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe
On 6/12/2019 at 14:19, homofaber skrev:

Konspirationsteorier er ikke teorier. Ekstraordinære påstande kræver ekstraordinære beviser, og links til youtube er ikke beviser. Folk, der tror på konspirationsteorier, skal ikke mødes med forståelse eller argumenter. De skal mødes med hånlig foragt og latterliggørelse.

Jeg kiggede lige denne tråd igennem, fordi overskriften interesserede mig.

Men hvorfor har du dog så meget imod, at folk, der ikke kan klare den virkelige verden, flygter ind i religiøse fantasier eller LSD-tåger? Lad dem dog bare gøre det. For de skader jo kun sig selv med den slags.

Den slags kan ikke ophidse mig. For jeg ignorerer det jo bare. 🙂

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ieet
On ‎07‎-‎12‎-‎2019 at 16:23, Lucianone skrev:

Et konkret eksempel på, at konspirationsteoretikere fik ret er Jeffrey Eppstein-sagen. Det er flere år siden, at såkaldte konspirationsteoretikere gennemskuede, at manden drev en pædofilring. Der blev lavet Youtube-videoer om emnet flere år før, at mainstreammedierne og myndighederne tog sagen op. Dengang blev folk kaldt tosser, når de hævdede, at Eppstein drev en pædofilring. Men det viste sig jo at være sandt...

Hej Lucianone,

Basseret på at Youtube først eksisterede Feb 2005, og jeg ikke har kunnet finde det - er jeg spændt på at se tidligere henvisninger.

New York times skrev om anklagerne 4. September 2005. (inden de eskalerede yderligere)

http://enewspaper.nydailynews.com/infinity/article_share.aspx?guid=06952d54-726c-430d-94e8-87b06f3c7270

Og politiet efterforskede siden Marts 2005 men det kommer selvfølgelig først offentligt frem når der rejses officielle anklager.

http://thesmokinggun.com/file/billionaire-palm-beach-sex-scandal

Så hvilke youtube videoer diskuterede Jeffrey Epstein anklagerne inden "Mainstream medierne" ? Jeg ser gerne nogle henvisninger.

Med venlig hilsen

Ieet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber
1 time siden, Erpe skrev:

Jeg kiggede lige denne tråd igennem, fordi overskriften interesserede mig.

Men hvorfor har du dog så meget imod, at folk, der ikke kan klare den virkelige verden, flygter ind i religiøse fantasier eller LSD-tåger? Lad dem dog bare gøre det. For de skader jo kun sig selv med den slags.

Den slags kan ikke ophidse mig. For jeg ignorerer det jo bare. 🙂

Konspirationsteorien om, at holocaust ikke fandt sted, vil jeg ikke kalde harmløs. Vaccinemodstandere er heller ikke harmløse. Konspirationsteorien om NWO vil jeg heller ikke kalde harmløs, for det betyder, at folk mister tilliden til systemet. 
Konspirationsteorier kan undergrave hele samfundet og det er farligt. Det kan godt være, at man konspirationsteorier er sjove og virker ufarlige, men tror folk på den, er der også risiko for, at de falder for de mere skadelige. Og nettet gør, at det er nemt for konspirationsteoretikere at udbrede og hverve nye følgere.

Men først og fremmest er konspirationsteoretikere bare pisse irriterende. :) 

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe
1 time siden, homofaber skrev:

Konspirationsteorien om, at holocaust ikke fandt sted, vil jeg ikke kalde harmløs. Vaccinemodstandere er heller ikke harmløse. Konspirationsteorien om NWO vil jeg heller ikke kalde harmløs, for det betyder, at folk mister tilliden til systemet. 
Konspirationsteorier kan undergrave hele samfundet og det er farligt. Det kan godt være, at man konspirationsteorier er sjove og virker ufarlige, men tror folk på den, er der også risiko for, at de falder for de mere skadelige. Og nettet gør, at det er nemt for konspirationsteoretikere at udbrede og hverve nye følgere.jMen først og fremmest er konspirationsteoretikere bare pisse irriterende. :) 

Holocaustbenægtelse er ulovlig. Men det mener jeg egentlig ikke, at det burde være. Desuden er spørgsmålet jo egentlig, hvad der menes med at benægte Holocaust? For jeg benægter da også, at flertallet af dem, der døde i lejrene, var jøder, når der “kun” døde 6 millioner jøder, men 8-9 millioner russere. (Omkring 1,5 millioner russiske jøder er talt med begge steder.)

Vaccinemodstandere er skadelige. Det kan vi godt være enige i.

Tilhængere af NWO-konspiration anser jeg for at være tosser, der ikke er værd at bruge tid på. Folk, der tror, at jøderne eller muslimerne er ved at erobre verdensherredømmet er værre.

Men generelt gider jeg stadig ikke bruge tid på disse konspirationstosser. For det nytter intet. I stedet glæder jeg mig bare over, at der heldigvis kun er få af dem.🙂

Redigeret af Erpe

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone

Et par kommentarer herfra til de seneste tre indlæg:

@Ieet, det er da muligt, at sagen med Eppstein blev nævnt en enkelt gang eller to for mange år siden. Men pointen er, at det er de såkaldte konspirationsteoretikere, der har æren for, at sagen ikke gik i glemmebogen og blev fejet ind under gulvtæppet. Fordi det er altså kun 4-5 år siden, at de fleste kaldte folk, der sagde, at eliten kører hemmelige pædofilringe, for tosser. Det har jo vist sig nu et par gange, at det VAR sandt at der findes elitære pædofilringe. Og jeg er overbevist om, at vi indtil videre kun har set toppen af isbjerget. Det kom jo for et par år siden, at 15-20 medlemmer af det britiske parlament i slutningen af 70´erne og vist også starten af 80´erne var involveret i pædofilringe. Det havde David Icke hævdet siden midten af 90´erne, men folk kaldte ham bare tosset...

@Homofaber, som sædvanlig er jeg uenig med dig...

Holocaust: vi har ytringsfrihed og bør have ytringsfrihed - også til at kritisere og stille spørgsmål ved jøder. Hvorfor må man godt kritisere Islam og muslimer, når man ikke må kritisere jøder og stille spørgsmål ved Holocaust? Jeg synes, at uanset om Holocaust fandt sted eller ej, mener jeg, at det er en skændsel for demokratiet og ytringsfriheden, at det skal være forbudt at stille spørgsmålstegn derved. Det bør ALTID være i orden at være den frække dreng, der stiller spørgsmål ved historien og udlægningen deraf. UDEN undtagelse!

Vacciner: jeg hører ikke til typen, der tror, at alle vacciner er skadelige. Men omvendt mener jeg, at det er meget bekymrende for demokratiet og ytringsfriheden, at mange vil have forbudt at man forholder sig kritiske overfor vacciner. Det er jo rendyrket fascisme. IINTET MINDRE! Hvad med alle de piger, der har fået varige mén på grund af HPV-vaccinen? Er det ikke fint, at der er nogle "konspirationstosser", der tør åbne munden og stille spørgsmål derved?!

NWO: I kan sige hvad I vil, du og Erpe. Men NWO er et faktum og ikke bare en teori. Jeg overvejer at åbne en tråd om det snart, hvor jeg samler alle beviserne for sagen. Vi har flere ledende politikere og verdensledere, som åbent har talt om en ny verdensorden. Så I, der mener, at det er en tosset konspirationsteori, er nemme at debunke. Faktisk er den nye verdensorden (forkortet NWO) så officiel, at den går under navnene Agenda 21 og Agenda 2030. Men I mener måske også, at disse agendaer blot er konspirationsteorier? LOL

@Erpe: Vi er enige om, at Holocaustbenægtelse ikke bør være ulovligt. Jeg er til gengæld uenig med dig i, når du kalder folk, der tror på NWO for tosser. Jeg mener, at det er omvendt. At de, der benægter NWO, er tosser - fordi det er så åbenlyst og let tilgængeligt med den nye verdensordens agenda. Man kan som sagt bare google Agenda 21 og Agenda 2030...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ieet
For 19 minutter siden, Lucianone skrev:

@Ieet, det er da muligt, at sagen med Eppstein blev nævnt en enkelt gang eller to for mange år siden. Men pointen er, at det er de såkaldte konspirationsteoretikere, der har æren for, at sagen ikke gik i glemmebogen og blev fejet ind under gulvtæppet.

Hej Lucianone,

Mainstream medierne nævnte Epstein sagen adskillige gange. Og før Youtube konspirations teorierne. Politi efterforskninge var i øvrigt igang inden disse og det samme med anklagerne.

Det er ikke noget med "en enkelt gang eller to". Så det er sørgeligt at du herefter giver "konspirationsteoretikere" æren for sagen.

De gik ind i sagen efter en politiefterforskning var igang og mainstream medierne havde dækket sagen.

Det hjælper ikke nogen noget når konspirationsteoretikere giver sig til at pege på tilfældige og kalde dem for pædofile (Clinton og et Pizzaria). Uden nogle ofre eller andre egentlige tegn på pædofili, gør det bare at reelle anmeldelser bliver svære at se og risikerer at blive afvist som den frie fantasi der kommer fra internettet.

Hvis David Icke har kontakt til nogle personer som mener at være blevet misbrugt af medlemmer fra det britiske parlament, bør han hjælpe dem med at stå frem med deres anklager. Indtil da må det formodes at han bare digter.

Med venlig hilsen

Ieet

Redigeret af Ieet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
For 6 timer siden, Ieet skrev:

Hej Lucianone,

Mainstream medierne nævnte Epstein sagen adskillige gange. Og før Youtube konspirations teorierne. Politi efterforskninge var i øvrigt igang inden disse og det samme med anklagerne.

Det er ikke noget med "en enkelt gang eller to". Så det er sørgeligt at du herefter giver "konspirationsteoretikere" æren for sagen.

De gik ind i sagen efter en politiefterforskning var igang og mainstream medierne havde dækket sagen.

Det hjælper ikke nogen noget når konspirationsteoretikere giver sig til at pege på tilfældige og kalde dem for pædofile (Clinton og et Pizzaria). Uden nogle ofre eller andre egentlige tegn på pædofili, gør det bare at reelle anmeldelser bliver svære at se og risikerer at blive afvist som den frie fantasi der kommer fra internettet.

Hvis David Icke har kontakt til nogle personer som mener at være blevet misbrugt af medlemmer fra det britiske parlament, bør han hjælpe dem med at stå frem med deres anklager. Indtil da må det formodes at han bare digter.

Med venlig hilsen

Ieet

Men det virker som om, at mainstreammedierne kun fortæller den halve sandhed. Jeg synes, det er underligt, at man kører så hårdt på Prins Edward, når nu både Bill Clinton og Donald Trump ligeledes besøgte den såkaldte "Lolita Island" mange gange. For mig at se, virker det som om, at man har brug for en syndebuk og et nemt offer og så er Prins Edward udvalgt som syndebukken. Mens man lader Clinton og Trump gå fri. Fordi de er alligevel nok så højt oppe, at man helst ikke vil/tør røre dem...

Så min holdning er fortsat, at mainstraemmedierne kun fortæller det, som de kan leve med kommer frem. Og det er de såkaldte konspirationstosser på Youtube, som laver den seriøse og dybteborende research.

Jeg husker nok "Pizzagate", som blev latterliggjort i mainstreammedierne, også DR f.eks. Men jeg mener nu nok, at der var noget om snakken. Det pågældende pizzaria var ikke et almindeligt pizzaria, men et sted hvor eliten mødtes. Og der var en masse underlig og okkult kunst derinde på væggene. Bl.a. kunst forstillende grønne reptillignende mennesker i gang med at slå børn ihjel. Og et fotografi af en lille pige, der havde sine hænder bundet.

Her et billede fra ét af pizzariaerne. Der er tale om grønne mennesker (reptilmennesker?...). Og på jorden ligger små dræbte mennesker (børn?), som ser ud til at være blevet misbrugt af de grønne mennesker. Mystisk billede, synes jeg...hvorfor har de sådan noget satanisk pis hængende på et af de der pizzariaer?

kimnoble.png?w=406&h=512

Men Pizzagate kom jo nok for tæt på eliten i Washington. Derfor blev der lagt låg på sagen og folk, der forsøgte at afsløre forholdene, blev forsøgt latterliggjort.

Ejeren af pizzariaet postede f.eks. dette billede. Jeg synes det er et meget mærkværdigt billede - af en lille pige, som er bundet som om hun er en slave. Igen beviser det INTET, den er jeg med på. Men jeg synes, at det fortæller et eller andet om en perverteret tankegang, når man tager sådan et billede...:

HPoWwvb.png

Et af de involverede Pizzariaer har oven i købet et logo, der til forveksling ligner logoet for "boylovers":

5ad.png

Sådanne symboler og signaler var der mange af i Pizzagate. Så mange, at jeg tvivler på, at det bare var et tilfælde....

Redigeret af Lucianone

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe
For 18 timer siden, Lucianone skrev:

@Ieet, det er da muligt, at sagen med Eppstein blev nævnt en enkelt gang eller to for mange år siden. Men pointen er, at det er de såkaldte konspirationsteoretikere, der har æren for, at sagen ikke gik i glemmebogen og blev fejet ind under gulvtæppet. Fordi det er altså kun 4-5 år siden, at de fleste kaldte folk, der sagde, at eliten kører hemmelige pædofilringe, for tosser. Det har jo vist sig nu et par gange, at det VAR sandt at der findes elitære pædofilringe. Og jeg er overbevist om, at vi indtil videre kun har set toppen af isbjerget. Det kom jo for et par år siden, at 15-20 medlemmer af det britiske parlament i slutningen af 70´erne og vist også starten af 80´erne var involveret i pædofilringe. Det havde David Icke hævdet siden midten af 90´erne, men folk kaldte ham bare tosset...

Holocaust: vi har ytringsfrihed og bør have ytringsfrihed - også til at kritisere og stille spørgsmål ved jøder. Hvorfor må man godt kritisere Islam og muslimer, når man ikke må kritisere jøder og stille spørgsmål ved Holocaust? Jeg synes, at uanset om Holocaust fandt sted eller ej, mener jeg, at det er en skændsel for demokratiet og ytringsfriheden, at det skal være forbudt at stille spørgsmålstegn derved. Det bør ALTID være i orden at være den frække dreng, der stiller spørgsmål ved historien og udlægningen deraf. UDEN undtagelse!

Vacciner: jeg hører ikke til typen, der tror, at alle vacciner er skadelige. Men omvendt mener jeg, at det er meget bekymrende for demokratiet og ytringsfriheden, at mange vil have forbudt at man forholder sig kritiske overfor vacciner. Det er jo rendyrket fascisme. IINTET MINDRE! Hvad med alle de piger, der har fået varige mén på grund af HPV-vaccinen? Er det ikke fint, at der er nogle "konspirationstosser", der tør åbne munden og stille spørgsmål derved?!

NWO: I kan sige hvad I vil, du og Erpe. Men NWO er et faktum og ikke bare en teori. Jeg overvejer at åbne en tråd om det snart, hvor jeg samler alle beviserne for sagen. Vi har flere ledende politikere og verdensledere, som åbent har talt om en ny verdensorden. Så I, der mener, at det er en tosset konspirationsteori, er nemme at debunke. Faktisk er den nye verdensorden (forkortet NWO) så officiel, at den går under navnene Agenda 21 og Agenda 2030. Men I mener måske også, at disse agendaer blot er konspirationsteorier?

For 18 timer siden, Lucianone skrev:

NWO: I kan sige hvad I vil, du og Erpe. Men NWO er et faktum og ikke bare en teori. Jeg overvejer at åbne en tråd om det snart, hvor jeg samler alle beviserne for sagen. Vi har flere ledende politikere og verdensledere, som åbent har talt om en ny verdensorden. Så I, der mener, at det er en tosset konspirationsteori, er nemme at debunke. Faktisk er den nye verdensorden (forkortet NWO) så officiel, at den går under navnene Agenda 21 og Agenda 2030. Men I mener måske også, at disse agendaer blot er konspirationsteorier? LOL

@Erpe: Vi er enige om, at Holocaustbenægtelse ikke bør være ulovligt. Jeg er til gengæld uenig med dig i, når du kalder folk, der tror på NWO for tosser. Jeg mener, at det er omvendt. At de, der benægter NWO, er tosser - fordi det er så åbenlyst og let tilgængeligt med den nye verdensordens agenda. Man kan som sagt bare google Agenda 21 og Agenda 2030...

NWO er en konspirationsteori, der er lavet af folk, der ikke forstår EU og FN eller, hvad der driver politikerne. Agenda 21 og Agenda 2030 er bare frivillige målsætninger, som FN gerne vil have så mange lande som muligt til at arbejde for.

NWO er forskellige konspirationsteorier om, at der skulle være planlagt noget, der kunne blive til “Verdens Forenede Stater” (og oven i købet som et diktatur) i lighed med, at EU blev planlagt som en forløber for Europas Forenede Stater (EFS). Men politikerne konkurrerer stadig med hinanden om magten, og EFS planlagde de ikke af lyst, men af nødvendighed! For de kunne jo se, at Europa var ved at blive delt op i små svage stater, der ikke ville blive store nok til at dominere verden mere sådan, som især Det Britiske Imperium og Det Franske Imperium jo havde gjort i kolonitiden, med også centralmagterne og de øvrige kolonimagter i Europa jo ligeledes havde gjort. Nu havde i stedet USA og Sovjetunionen taget over, og intet af dette var tilbage. Derfor så de EFS som en nødvendighed. Men tiden er jo allerede løbet fra EFS og, hvad der så vil ske med EU er usikkert.

Men at USA, Kina, Indien og Rusland nu skulle gå sammen i NWO og lave Verdens Forenede Stater er så skrupskør en ide, at den kun kan være opstået blandt drømmere, der ikke forstår en pind af verden. For de store lande konkurrerer stadig på livet løs om magten, og ingen af dem vil frivilligt afgive bare det mindste af sin magt! De forhandler med hinanden, ja. Men da kun for via forhandlinger eventuelt at kunne udmanøvrere hinanden og dermed opnå endnu mere magt til sig selv!🙂

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ieet
For 15 timer siden, Lucianone skrev:

Men det virker som om, at mainstreammedierne kun fortæller den halve sandhed. Jeg synes, det er underligt, at man kører så hårdt på Prins Edward, når nu både Bill Clinton og Donald Trump ligeledes besøgte den såkaldte "Lolita Island" mange gange. For mig at se, virker det som om, at man har brug for en syndebuk og et nemt offer og så er Prins Edward udvalgt som syndebukken. Mens man lader Clinton og Trump gå fri. Fordi de er alligevel nok så højt oppe, at man helst ikke vil/tør røre dem...

Hej Lucianone,

Prins Edward fokuserer medierne på, fordi han stadig forsøger at fastholde en "uskyldig" position. Både Trump og Bill Clinton er allerede taget i deres liderlighed tidligere og det fjerner "nyhedsværdien".

Med hensyn til "Pizzagate" så er vi ude i at du mener noget kunst ser mærkeligt ud, og nogle spøjse billeder med ejerens datter som ikke inderholder noget erotisk. Og så anklager du det for pædofili. Her svarer både medier og politi at du lige må komme med nogle ofre eller nogle egentlige tegn på pædofili.

Med venlig hilsen

Ieet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind