Forsvarsadvokat

Er debatten gået kold?

Recommended Posts

Forsvarsadvokat

Det ser ud til at denne hjemmeside er gået kold?

Eller er der for meget udlændinge politik, og for få madopskrifter og small talk?

Din mening?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)

Debatten er vel stort set som den plejer. D.v.s. at den har et moderat aktivitetsniveau. Det er dog ikke helt skidt. Men desværre er der ikke anno 2019 længere nogen debatside her i Danmark, hvor der bare er vildt godt gang i den. Det er ca. det samme aktivitetsniveau vi ser på både bindestregsdebatten og på den feministorienterede debat. Af de tre foretrækker jeg dog denne, da den modsat de to andre debatter ikke er styret af h.h.v. stalkertrolls og sippede feminister.

Men generelt undrer jeg mig over, at så få danskere gider debattere. Vi er måske 200 mennesker i Danmark, som er aktive på disse debatsider. Ikke mange i betragtning af, at vi nærmer os 6 millioner indbyggere i landet.

Fjæsbogen og andre sociale medier har dog nok overtaget. Men jeg kan bedst lide anonyme debatter som denne, hvor man kan debattere uden at stå frem med ansigtsbillede og fulde navn. Det kan du jo ikke på fjæsbogen. Og så bliver man nemt offer for had og hetz, når man skal stå frem.

Jeg synes selv, jeg er rimeligt aktiv herinde, så jeg gør, hvad jeg kan, for at holde liv i debatten. Det gør du også, kan jeg se, hr. Forsvarsadvokat. Så det er ikke vores skyld, at der ikke er mere liv he he

Redigeret af Lucianone
  • Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ieet
For 23 minutter siden, Forsvarsadvokat skrev:

Eller er der for meget udlændinge politik, og for få madopskrifter og small talk?

Din mening?

Hej Forsvarsadvokat,

Jeg tror at du rammer forkert... det er ikke så meget et spørgsmål om emne-valg, som det er et spørgsmål om "propaganda".

Når en debattør poster en artikkel hvor en etnisk laver noget kriminelt, er det ikke for at diskutere hvad man kan kan gøre for at løse problemet... det er for at fortælle at indvandere er skidte og skal smiddes ud. Og alt debat er dermed ophørt.

Så frem for at overveje om det er de forkerte emner der postes omkring, bør du mere overveje om det indledende indlæg faktisk har til formål at debattere... eller om det bare vil prøve at få andre til at få en bestemt holdning og alle der modsiger denne skal bare tilskrives tillægsord efterfølgende.

Med venlig hilsen

Ieet

• Synes godt om 1
  • Elsker 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Forsvarsadvokat
For 5 timer siden, Lucianone skrev:

Debatten er vel stort set som den plejer. D.v.s. at den har et moderat aktivitetsniveau. Det er dog ikke helt skidt. Men desværre er der ikke anno 2019 længere nogen debatside her i Danmark, hvor der bare er vildt godt gang i den. Det er ca. det samme aktivitetsniveau vi ser på både bindestregsdebatten og på den feministorienterede debat. Af de tre foretrækker jeg dog denne, da den modsat de to andre debatter ikke er styret af h.h.v. stalkertrolls og sippede feminister.

Men generelt undrer jeg mig over, at så få danskere gider debattere. Vi er måske 200 mennesker i Danmark, som er aktive på disse debatsider. Ikke mange i betragtning af, at vi nærmer os 6 millioner indbyggere i landet.

Fjæsbogen og andre sociale medier har dog nok overtaget. Men jeg kan bedst lide anonyme debatter som denne, hvor man kan debattere uden at stå frem med ansigtsbillede og fulde navn. Det kan du jo ikke på fjæsbogen. Og så bliver man nemt offer for had og hetz, når man skal stå frem.

Jeg synes selv, jeg er rimeligt aktiv herinde, så jeg gør, hvad jeg kan, for at holde liv i debatten. Det gør du også, kan jeg se, hr. Forsvarsadvokat. Så det er ikke vores skyld, at der ikke er mere liv he he

Du behøver nu ikke at stå frem med ansigtbillede og fulde navn på FB!

Der er skam mange på FB som har et anonymt profil billede og navn.

Dette er der ihvertfald i mine grupper på FB!

Den hjemmeside jeg har udenfor FB er det heller et krav med rigtige ansigtbilleder og navne, men den er så også gået helt ned uden aktivitet.

Og nej det kan ikke være vores skyld, at der ikke er meget aktivitet herinde-he-he!

Men så vidt jeg har forstået det, så er mange af de tidligere medlemmer i dette forum fraværende, fordi de ikke gider debattere aktuelle emner - de ville hellere snakke small talk og i den dur?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
For 5 timer siden, Forsvarsadvokat skrev:

Du behøver nu ikke at stå frem med ansigtbillede og fulde navn på FB!

Der er skam mange på FB som har et anonymt profil billede og navn.

Dette er der ihvertfald i mine grupper på FB!

Den hjemmeside jeg har udenfor FB er det heller et krav med rigtige ansigtbilleder og navne, men den er så også gået helt ned uden aktivitet.

Og nej det kan ikke være vores skyld, at der ikke er meget aktivitet herinde-he-he!

Men så vidt jeg har forstået det, så er mange af de tidligere medlemmer i dette forum fraværende, fordi de ikke gider debattere aktuelle emner - de ville hellere snakke small talk og i den dur?

Tja, jeg er bekendt med, at nogle har fake identiteter på fjæsbogen. Men så bliver man vel bare hele tiden blokeret og holdt udenfor, kunne jeg forestille mig. F.eks. er der vist mange politikere, som nægter kategorisk at debattere med anonyme profiler på de sociale medier. Og så er vi ligesom lige vidt.

Jeg bryder mig dog ikke om al den sladder, som der er på Facebook. Jeg kan se, når min mor bruger fjæsbogen, at der er sygt meget sladder derinde. Jeg synes, det er tæerkrummende. F.eks. kan man følge med i, hvem der er kæreste med hvem. Hvem, der har fået et nyt barn. Hvad barnet hedder o.s.v. Kort sagt info, som jeg ikke behøver vide om en eller anden af min mors perifære veninder søn eller datter, men som jeg kan læse mig til på hendes fjæsbog.

Ja, jeg kan godt huske, at du har reklameret for dit forum før. Men jeg har aldrig været derinde. Fordi folk sagde, at der ingen aktivitet var derinde. Hvilket du jo selv bekræfter. Men man kan jo sige, at nogen skal starte op for at få den første aktivitet. Derfor er alfa og omega, når man starter et forum op, at man får de første 10-15 brugere. Har du først dem og er de pænt aktive, så kan et forum hurtigt vokse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber
For 11 timer siden, Forsvarsadvokat skrev:

Din mening?

Udlændingedebatten indeholder intet nyt og det har den ikke gjort i de sidste 30 år. Derfor gider folk ikke deltage. Det er trættende at læse det samme igen og igen.

Hvis jeg skulle komme med et emne, der er mere interessant, vil jeg vælge østasiatisk sikkerhedspolitik og de geostrategiske relationer med fokus på de multilatterale relationer mellem Europa/USA og Østasien.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
For 7 minutter siden, homofaber skrev:

Udlændingedebatten indeholder intet nyt og det har den ikke gjort i de sidste 30 år. Derfor gider folk ikke deltage. Det er trættende at læse det samme igen og igen.

Hvis jeg skulle komme med et emne, der er mere interessant, vil jeg vælge østasiatisk sikkerhedspolitik og de geostrategiske relationer med fokus på de multilatterale relationer mellem Europa/USA og Østasien.

Sandt at udlændingedebatten har det med at gå i ring. Men lidt er der immervæk sket de sidste 30 år, skulle jeg mene. Bare se på hvordan Sverige har ændret sig markant...

Det står dig jo frit at oprette de emner, du da skam lyster. Så længe du undlader at afspore de tråde, du ikke selv interesserer dig for...

Geostrategiske relationer? Lyder interessant nok. Jeg mener, at vi bør vende USA ryggen og finde nye venner. Det må være slut med at agere slavedreng for USA. Jeg foreslår en alliance med Rusland.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Forsvarsadvokat
For 12 timer siden, Lucianone skrev:

Tja, jeg er bekendt med, at nogle har fake identiteter på fjæsbogen. Men så bliver man vel bare hele tiden blokeret og holdt udenfor, kunne jeg forestille mig. F.eks. er der vist mange politikere, som nægter kategorisk at debattere med anonyme profiler på de sociale medier. Og så er vi ligesom lige vidt.

Jeg bryder mig dog ikke om al den sladder, som der er på Facebook. Jeg kan se, når min mor bruger fjæsbogen, at der er sygt meget sladder derinde. Jeg synes, det er tæerkrummende. F.eks. kan man følge med i, hvem der er kæreste med hvem. Hvem, der har fået et nyt barn. Hvad barnet hedder o.s.v. Kort sagt info, som jeg ikke behøver vide om en eller anden af min mors perifære veninder søn eller datter, men som jeg kan læse mig til på hendes fjæsbog.

Ja, jeg kan godt huske, at du har reklameret for dit forum før. Men jeg har aldrig været derinde. Fordi folk sagde, at der ingen aktivitet var derinde. Hvilket du jo selv bekræfter. Men man kan jo sige, at nogen skal starte op for at få den første aktivitet. Derfor er alfa og omega, når man starter et forum op, at man får de første 10-15 brugere. Har du først dem og er de pænt aktive, så kan et forum hurtigt vokse.

Nu administrere jeg så nogle grupper, og der bliver man så ikke blokeret, da det er mig som styrer disse grupper og ikke FB!

Jeg tør ikke sige om folk bliver blokeret udenfor grupperne af FB, når de sætter noget ind som alle kan se på FB.

Det er jo private grupper jeg har på FB, og kun dem som er medlemmer kan se hvad der bliver lagt op af tråde og kommentarer.

Mine grupper har så hver i sæt et emne formål. og det er ikke tilladt at lægge andet ind som ikke har noget med emnet at gøre!

Så alt dette small talk du snakker om, er ikke i mine grupper.

Men det er da rigtigt, at folk slå alt muligt pjank op udenfor grupperne som alle på FB kan læse og på deres personlige væg.

Derfor er grupperne på FB et godt sted, hvis man vil debattere et bestemt emne og ikke andet!

Med hensyn til mit eget forum har der været lidt aktivitet hvor der er 9 tilmeldte medlemmer, men den gik død igen-he-he!

Det er rigtigt at der helst skal være et sted mellem 10 og 20 medlemmer, før der kan komme lidt gang i den.

Bortset fra alt dette, synes jeg at dette sted jubii debatten er et udmærket sted - også selv om aktiviteten her er begrænset! :D

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Wizcarlo
On 2.12.2019 at 11:17, Lucianone skrev:

Men jeg kan bedst lide anonyme debatter som denne, hvor man kan debattere uden at stå frem med ansigtsbillede og fulde navn.

Du er nok også bedst at du er anonym, når du begræder at du ikke må pisse og skide på gaden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Wizcarlo
On 3.12.2019 at 11:07, Forsvarsadvokat skrev:

Nu administrere jeg så nogle grupper, .....................

Dine grupper ligger nok som henslængte bananskræller.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind