Xana

Ikke færdiggjort kandidat på CV´et?

Recommended Posts

Xana

Jeg sidder lige og læser en ansøgning og CV igennem for en af mine venner og så falder jeg over noget han har skrevet i sit CV.

Han har været i gang med en kandidat, men mangler 2 fag, pga. længerevarende sygdom. De fag vil han tage til næste år, når han er helt klar.

Han ønsker ikke at oplyse, at det er pga sygdom, da han ikke vil have medynk. Omvendt har han skrevet speciale og er nået så langt i sin uddannelse, at han ønsker at den alligevel skal med på CV´et. Bare uden at lyve om, at han har taget den færdig.

Men hvordan skriver man, at man næsten er færdig med sin kandidat? Jeg kan jo godt forstå, at han gerne vil have det med, når han trods alt har skrevet speciale og har taget alle de andre fag. 

Skal han skrive, at man mangler 2 fag og i så fald - hvordan formuleres det ordentligt?

Skal han skrive på CV´et at han har en kandidat og så sige til en evt. jobsamtale, at han tager de resterende fag som fjernstudie til næste år?

Behøver han, at fortælle hvorfor han mangler de sidste fag?

Han vil ikke snyde, men vil som sagt alligevel gerne have med på CV´et at han næsten er færdig.

Hvordan skriver man det bedst? Vi er lidt på bar bund

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ieet
For 11 minutter siden, Xana skrev:

Skal han skrive, at man mangler 2 fag og i så fald - hvordan formuleres det ordentligt?

Hvordan skriver man det bedst? Vi er lidt på bar bund

Hej Xana,

"Jeg er igang med xxxx kandidat og forventer at have det endelige diplom dd.mm.yyyy. Specielt har jeg opnået gode resultater i (fag) og jeg mener at (fag2) kan hjælpe mig til at vi i samarbejde kan (opnå følgende forbedringer i virksomheden som er en del af jobbeskrivelsen)."

Med venlig hilsen

Ieet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind