Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Lucianone

Mandlige transer kontra kvindelige ditto

Recommended Posts

Lucianone

Jeg har studset over, at man ret så tit ser og hører om mænd i dametøj - eller om mænd, der ønsker at være kvinder, altså transseksuelle.

Men jeg synes sjældent, at man hører om det modsatte? Altså kvinder, der vil være mænd.

Hvordan kan det være?

Er det fordi, at samfundets normer betyder, at det er nemmere for en kvinde, der vil være mand, at falde ind? Hun kan jo bare tage cowboybukser på, uden at nogen studser nærmere over det. Mens en mand i dametøj jo unægteligt vækker mere opsigt.

Men også på datingssites og lignende, er der en del transseksuelle mænd. Men det er ikke mange kvindelige af slagsen, men ser eller støder ind i. Pudsigt egentligt.

Har mænd bare en større trang til at være kvinder end omvendt? Og er det igen fordi, samfundets normer gør, at det er nemmere for en wannabe mand (der er kvinde) at falde naturligt ind end det er for en mandlig wannabe kvinde at falde ind?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
Skrevet (redigeret)
On 2.12.2019 at 00:51, Lucianone skrev:

Jeg har studset over, at man ret så tit ser og hører om mænd i dametøj - eller om mænd, der ønsker at være kvinder, altså transseksuelle.

Men jeg synes sjældent, at man hører om det modsatte? Altså kvinder, der vil være mænd.

Hvordan kan det være?

Er det fordi, at samfundets normer betyder, at det er nemmere for en kvinde, der vil være mand, at falde ind? Hun kan jo bare tage cowboybukser på, uden at nogen studser nærmere over det. Mens en mand i dametøj jo unægteligt vækker mere opsigt.

Men også på datingssites og lignende, er der en del transseksuelle mænd. Men det er ikke mange kvindelige af slagsen, men ser eller støder ind i. Pudsigt egentligt.

Har mænd bare en større trang til at være kvinder end omvendt? Og er det igen fordi, samfundets normer gør, at det er nemmere for en wannabe mand (der er kvinde) at falde naturligt ind end det er for en mandlig wannabe kvinde at falde ind?

Super interessant emne. Jeg har selv lært meget om emnet på Eroguide.dk, hvor mange har erfaring med TS'er.

Desværre kan jeg ikke længere selv deltage der - jeg blev udelukket af Aros, der også optræder som moderator Stabilizer - fordi jeg kritiserede deres linje - de accepterede en masse brugeres tilsvining af mig, mens de ikke accepterede når jeg tog til genmæle med humor. Helt vild dobbelte standarder desværre - men du kan virkeligt lære meget om TS verdenen - og ikke mindst ift. Thai'er, hvor accepten af ladyboys er eksemplarisk.

Hvis du giver dig i kast med sitet, skal du dog vide, at de bestemt ikke har et godt ry - https://dk.trustpilot.com/review/eroguide.dk

Uanset den store viden du kan få der. Og du skal også vide, at de formentlig ikke overholder nogen som helst former for lovgivning når det kommer til dine data.

Redigeret af Cementdebil

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
For 9 timer siden, Cementdebil skrev:

Super interessant emne. Jeg har selv lært meget om emnet på Eroguide.dk, hvor mange har erfaring med TS'er.

Desværre kan jeg ikke længere selv deltage der - jeg blev udelukket af Aros, der også optræder som moderator Stabilizer - fordi jeg kritiserede deres linje - de accepterede en masse brugeres tilsvining af mig, mens de ikke accepterede når jeg tog til genmæle med humor. Helt vild dobbelte standarder desværre - men du kan virkeligt lære meget om TS verdenen - og ikke mindst ift. Thai'er, hvor accepten af ladyboys er eksemplarisk.

Hvis du giver dig i kast med sitet, skal du dog vide, at de bestemt ikke har et godt ry - https://dk.trustpilot.com/review/eroguide.dk

Uanset den store viden du kan få der. Og du skal også vide, at de formentlig ikke overholder nogen som helst former for lovgivning når det kommer til dine data.

Jeg er ikke helt ukendt med transer og transseksuelle. Jeg har da mødt nogle stykker hist og her, fordi jeg som bi også har færdedes i queermiljøer og dermed ikke har kunnet undgå at møde den slags personer. Bemærk at man skelner mellem transvestitter og transseksuelle. Transvestitter er folk, der klæder sig ud som det modsatte køn. Men som ikke ønsker et kønsskifte. De gør det bare fjor sjovt. Transseksuelle er nogle, der identificerer sig med det modsatte køn og ønsker et kønsskifte. 

Jeg har ikke selv problemer med den slags mennesker. De kan tit være flinke nok. Jeg har dog også mødt nogle, der var ekstremt hysteriske og bitchy. Det har typisk været transseksuelle på hormoner. Jeg tror, at det, at de tager hormoner, nogle gange går ud over deres mentale balance. F.eks. transseksuelle mænd har jeg bemærket, at de nogle gange bliver værre bitches end selv de værste kvindelige bitches!

Men det er interessant, at jeg aldrig har mødt en kvindelig trans. D.v.s. en pige eller kvinde, der ønskede at være mand. Alle de transer, jeg har mødt, har været mænd eller drenge, der ønskede at være piger/kvinder. Det synes jeg er underligt. Er det fordi, der er færre piger eller kvinder med kønsidentitetsproblemer? Eller skyldes det bare, at kvinder og piger nemmere går under radaren, fordi det er mere accepteret for en pige at gå i drengetøj end omvendt?! Piger kan jo godt gå i cowboybukser uden at nogen tager anstød deraf....

Jeg husker fra Folkeskolen, at der var en person i en klasse over mig. Jeg kendte ikke navnet på vedkommende, men troede i et par år, at der var tale om en dreng. "Han" gik totalt drenget klædt og var god til fodbold. Men en dag fandt jeg ud af,  at det var en pige. Det var først, da personen kom et stykke ind i puberteten, fordi så kunne hun ikke skjule sine kvindelige former mere. Men indtil da, lignede det totalt en dreng (i hvert fald med tøj på). Jeg ved ikke, om vedkommende som voksen er blevet trans. Men det kunne godt være typen på det. Hun kunne godt have været en pige, der ønskede at være dreng. Men det er vist den eneste, jeg mindes at have mødt.

Men pigede drenge er mere almindeligt. De bliver ofte homoseksuelle. Eller også springer de ud som transer i 20´erne eller 30´erne. Første gang, jeg mødte en rigtig transseksuel, var da jeg var midt i tyverne. Jeg blev af en bekendt præsenteret for en sød teenagepige på 19 år. Meget køn. Langt mørkt hår. Lille og fin i kroppen (var af asiatisk oprindelse). Lange røde negle med neglelak. Vi var på café. På et tidspunkt gik den bekendte. Han skulle noget. Så var jeg alene med "pigen". Det endte med at vi flirtede og så var det, at "hun" sagde, at hun faktisk var en dreng, men var på hormoner, fordi hun ville være pige. "HUN" havde faktisk små bryster, så jeg havde ikke mistænkt noget. Pyt, jeg er jo bi. Så jeg tænkte, at det var ok med mig. Og så var jeg også nysgerrig efter at prøve en transkønnet. Så vi havde da erotisk samvær et par gange. Overkroppen var ret piget. Men forneden var der en penis. Den var dog ikke særligt stor, så jeg tænkte, om det kunne være derfor, at vedkommende ønskede at være pige. Fordi han ikke følte sig som en rigtig mand. I don´t know it. 

Nu betyder kønnet ikke så meget for mig, da jeg er til begge dele. Så hvorfor ikke kombinere kønnene? Det generer mig ikke. Men så skal det være en køn trans. Nogle er nemlig ret grimme. Især hvis det er meget maskuline mænd i dametøj. Det ser tosset ud. Men ham her var en køn ung glat fyr med feminine træk. Så han virkede meget overbevisende som pige.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Seeckt

Nu er transseksuel of transvestit jo ikke det samme. Men mon ikke der er et overlap mellem de to, mht. hvordan man gør rent praktisk, hvis man som biologisk mand vil leve som kvinde. Det er jo alt andet lige noget mere fokuseret på at være synlig, helst med en vis "wow" effekt. Mens transmænd (det er sådan kvinde-til-mand kønsopererede kalder sig selv) nok mere går op i at blende med omgivelserne, her er fokus på netop at blive opfattet som en så regulær mandsskikkelse som muligt.

Jeg tror også at biologiske mænd generelt er mere tilbøjelige eller nød til at gøre noget ved det, hvis de er trans. Mens der er mange kønsudfordrede kvinder, som kan leve et liv på kompromis som maskulin lesbisk. Endelig er der vist ikke så stor forskel rent kvantitativt. Nok mest et spørgsmål om synlighed og hvor langt man går ift. at leve som transperson, om man vælger komplet kønsskifte osv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)

Jo, det er nok nemmere for drengede eller mandlige piger/kvinder at leve som mand, fordi nutidens samfundsideal er jo, at kvinder skal være mere og mere maskuline. Så hvor kvinder i gamle dage tit gik klædt som husmødre i kjole o.s.v. (mine bedstemødre gik altid i kjole!), så er det i dag normalt, at kvinder går i jeans og næsten klæder sig drenget/mandigt.

Så det er ret nemt for en maskulin pige eller kvinde at tage jeans og drengetøj på og blende ind i omgivelserne som mand. Disse vil tit blive set på som mænd eller som lesbiske machokvinder. De er korthårede, går i jeans eller bukser. Har tøj, der ikke fremhæver deres kvindelige former (bryster skjules). Og så har de tit mandige jobs. F.eks. er håndværkere eller har kønsneutrale jobs. Men de har sjældent udprægede kvindelige jobs som frisører eller pædagoger.

Hvis man kender til kosmologen og mystikeren Martinus Thomsen, havde han en interessant teori om DEN SEKSUELLE POLFORVANDLING. Her præsenteret af den altid godmodige og vittige Ole Therkelsen:

Teorien forklarer meget godt, hvorfor kvinder i dag bliver mere og mere mandhaftige og hvorfor mænd bliver mere og mere feminiserede og afmaskuliniserede. Det handler om, at fordi vi lever mange gange (reinkarnation), så undergår vi spirituelt en forvandling, hvor de to poler (maskulin og feminin) bliver mere og mere udjævnede. Og derfor udviskes kønsforskellene mellem kønnene efterhånden. Om mange tusinder år vil der muligvis kun findes ét køn, hvis menneskeheden da stadig eksisterer på det tidspunkt. I dag er mange kvinder jo som en slags hyæner, der er lige så mandhaftige som mange mænd. Og mange drenge og mænd er feminine og passive, hvorfor de har svært ved at klare sig overfor det modsatte køn, som stadig forventer at drenge og mænd skal være aggressive og dominerende. Så passive og generte mænd har det svært overfor det modsatte køn i dag. Mange af dem bliver derfor homoseksuelle, fordi de selv har brug for et maskulint modspil. Især har jeg lagt mærke til, at mange unge fyre i dag er homoseksuelle. Flere end da jeg var ung. Fordi unge drenge bliver bare mere og mere feminine....

Redigeret af Lucianone

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...