Recommended Posts

Ieet
Lige nu, stig6499 skrev:

du glemte også at det er mændene der har de længste arbejdsdage fordi det er dem der tjener flest penge , det er også en af grundene til at mændene ikke tager så meget barsel fordi det kan ikke lade sig gøre rent økonomisk 

Hej Stig,

70% af mændene fravælger selv den barsel de har ret til som staten ville betale.

Og seriøst... du mener mændene er undertrykte fordi de tjener mest? og selv vælger at prioritere at arbejde frem for familien? *suk*

Jeg tror jeg forlader dette emne.

Med venlig hilsen

Ieet

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 14 minutter siden, Ieet skrev:

Hej Stig,

I parforholdet er det i mere en 60% af forholdene kvinderne der hovedsageligt står for huslige pligter som rengøring og madlavning.

Det er over 70% af forholdene hvor det er kvinderne der hovedsageligt skal tage sig af børnene.

Og for hver mand der udsættes for vold af partneren er det 8 kvinder.

Såeh, hvordan er det at mænd er undertrykte i forholdene?

Med venlig hilsen

Ieet

Der kan du selv se det er kun 60/70% af kvinderne der hovedsageligt står for huslige pligter som rengøring og madlavning og børnepasning, det er lagt fra de 100% :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499
For 1 minut siden, Ieet skrev:

Hej Stig,

70% af mændene fravælger selv den barsel de har ret til som staten ville betale.

Og seriøst... du mener mændene er undertrykte fordi de tjener mest? og selv vælger at prioritere at arbejde frem for familien? *suk*

Med venlig hilsen

Ieet

du glemte det mænd for i barsel det er pebernødder i forhold til hvad mænd tjener i løn , at leve i et forhold går tit sådan villa vovse og volvo og hvem er det der tjener pengene 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 9 minutter siden, stig6499 skrev:

du glemte også at det er mændene der har de længste arbejdsdage fordi det er dem der tjener flest penge , det er også en af grundene til at mændene ikke tager så meget barsel fordi det kan ikke lade sig gøre rent økonomisk 

Identitetspolitik er et dumt og håbløst foretagende, det giver ingen mening at tale om mænd og kvinder på den måde. Det er ok at tale generelt og for at illustrer en point, men det må ikke bruges til at formulere politik.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 8 minutter siden, Ieet skrev:

Hej Stig,

Med venlig hilsen

Ieet

Mænd er forfordelt i samfundet fordi mænd ikke har samme sæt rettigheder og forpligtiger som kvinder, det er en form for statslig undertrykkelse, men resten er en gang tågesnak.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ieet
Skrevet (redigeret)
For 23 minutter siden, stig6499 skrev:

du glemte det mænd for i barsel det er pebernødder i forhold til hvad mænd tjener i løn , at leve i et forhold går tit sådan villa vovse og volvo og hvem er det der tjener pengene 

Hej Stig,

Jeg beklager, men jeg kan ikke tage det seriøst at du kalder mænd undertrykte... fordi de tjener mest og derfor selv vælger at prioritere arbejde over familie.

De har netop muligheden til at have sparret op så de lettere kan gå på barsel. Eller have nedsat tid og stadig tjene det samme som en kvinde.

Med venlig hilsen

Ieet

Redigeret af Ieet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499
For 15 minutter siden, Ieet skrev:

Hej Stig,

Jeg beklager, men jeg kan ikke tage det seriøst at du kalder mænd undertrykte... fordi de tjener mest og derfor selv vælger at prioritere arbejde over familie.

Det har netop muligheden til at have sparret op så de lettere kan gå på barsel. Eller have nedsat tid og stadig tjene det samme som en kvinde.

Med venlig hilsen

Ieet

jeg kan heller tage dig seriøst i vil godt have villa vovse og volvo som manden har betalt det meste af oven i det skal manden spare op til barsel 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 10 timer siden, stig6499 skrev:

Manden burde kunne se det som en investering i sine børn og sit forhold til dem, dette bure være meget mere værd end ussel mammon, men det kommer manden nok først i tanker om ved skilsmissen når kvinden får bopæl på børnene fordi de er mest knyttet til mor'en.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499
For 6 timer siden, Entrelac skrev:

Manden burde kunne se det som en investering i sine børn og sit forhold til dem, dette bure være meget mere værd end ussel mammon, men det kommer manden nok først i tanker om ved skilsmissen når kvinden får bopæl på børnene fordi de er mest knyttet til mor'en.

du siger  manden burde investere i sine børn og så siger du at det være mere værd end ussel mammon , det er da netop ussel mammon du går op i og der er sgu da ingen kvinder der vil have en fattig mand 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 4 timer siden, stig6499 skrev:

du siger  manden burde investere i sine børn og så siger du at det være mere værd end ussel mammon , det er da netop ussel mammon du går op i og der er sgu da ingen kvinder der vil have en fattig mand 

Du debatterer mod irrationelle følelser, glemt det, du får ikke overbevist nogen kvinde om noget af det du siger på den måde.

Følelser slå logik til enhver tid

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind