Jojojo

Er du blod eller organdonor

Recommended Posts

Jojojo
For 9 timer siden, Entrelac skrev:

Overskriften på tråden er "Er du organdonor", derfor gik jeg ud fra, at det handlede om donation af organer, og ikke "kun" blod o.l.

Jeg uddyber gerne, men det er blevet sent nu og min seng kalder. Tag fat i mig hvis jeg glemmer det.

Tak fordi du gjorde mig opmærksom på teksten, nu er den ændrede 🎶

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac

Jojojo, jeg kan se, at du har ændret på emnets titel. Men der er altså lige lidt med sproget.;)

Man kan tale om hårdt vand og blød(t) vand, men det der løber i vores årer hedder blod.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
Skrevet (redigeret)
For 5 timer siden, Entrelac skrev:

Jojojo, jeg kan se, at du har ændret på emnets titel. Men der er altså lige lidt med sproget.;)

Man kan tale om hårdt vand og blød(t) vand, men det der løber i vores årer hedder blod.

Jeg takker. men Det var ellers tæt på ikke 😀

Redigeret af Jojojo

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz
Skrevet (redigeret)

Jeg er kun spermdonor. Jeg er ellers så rådden indvendigt at jeg tvivler på at der er noget de kan bruge alligevel ;/

Redigeret af snoozz

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ethanol-Erik

JEG var bloddonor indtil for godt et års tid siden, indtil da blev jeg som regel indkaldt 3 til 4 gange om året - jeg nåede i alt at blive tappet 31 gange.

Desværre har jeg med alderen reddet mig lidt skavanker med 'dikkeværket', jeg har bl.a. fået indsat en såkaldt 'stent' i kranspulsåren og er nu på fast blodfortyndende medicin og div. andre præparater.

I forbindelse med operationen blev jeg først sat i midlertidig karantæne på grund af helbred og medicin, men i samråd med min egen læge og 'Bloddonorerne i Danmark' blev vi til sidst enige om at stoppe tapningen helt.

MEN - jeg nåede skam at modtage både bronze- og sølvnålen. 😀  Men vigtigst af alt - jeg har (måske) været med til at redde et andet menneskes liv, hvem ved?

Hvad angår organdonation eller at donere min krop til forskning når jeg engang er taget herfra, så har jeg endnu ikke taget stilling - men ud fra nogle personlige holdninger omkring etik, tro (eller måske nærmere overtro) :fløjt: - så bliver det sandsynligvis et nej til begge dele fra mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 54 minutter siden, snoozz skrev:

Jeg er kun spermdonor. Jeg er ellers så rådden indvendigt at jeg tvivler på at der er noget de kan bruge alligevel ;/

For 50 minutter siden, Ethanol-Erik skrev:

JEG var bloddonor indtil for godt et års tid siden, indtil da blev jeg som regel indkaldt 3 til 4 gange om året - jeg nåede i alt at blive tappet 31 gange.

Desværre har jeg med alderen reddet mig lidt skavanker med 'dikkeværket', jeg har bl.a. fået indsat en såkaldt 'stent' i kranspulsåren og er nu på fast blodfortyndende medicin og div. andre præparater.

I forbindelse med operationen blev jeg først sat i midlertidig karantæne på grund af helbred og medicin, men i samråd med min egen læge og 'Bloddonorerne i Danmark' blev vi til sidst enige om at stoppe tapningen helt.

MEN - jeg nåede skam at modtage både bronze- og sølvnålen. 😀  Men vigtigst af alt - jeg har (måske) været med til at redde et andet menneskes liv, hvem ved?

Hvad angår organdonation eller at donere min krop til forskning når jeg engang er taget herfra, så har jeg endnu ikke taget stilling - men ud fra nogle personlige holdninger omkring etik, tro (eller måske nærmere overtro) :fløjt: - så bliver det sandsynligvis et nej til begge dele fra mig.

Det er dejligt at læse om din indsats, pyt at du ikke er med til de hele, der er vel nok mange andre som gør. ♿

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
1 time siden, snoozz skrev:

Jeg håber du klarer kvalitets testen. ⚕️

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst Jehovas Vidne

Ingen af delene, det forbyder min tro. Derfor vil jeg heller ikke modtage hvis jeg en dag skulle komme ud for en slem ulykke og jeg vil få brug for ovenstående. Når man ikke giver kan man heller ikke modtage, det er moralsk forkert! Men stor respekt for dem som donerer!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 5 timer siden, Gæst Jehovas Vidne skrev:

Ingen af delene, det forbyder min tro. Derfor vil jeg heller ikke modtage hvis jeg en dag skulle komme ud for en slem ulykke og jeg vil få brug for ovenstående. Når man ikke giver kan man heller ikke modtage, det er moralsk forkert! Men stor respekt for dem som donerer!

Når man ikke giver, må man godt modtage, der er der ingen lov om.

JV,r modtager dog også blod, de har bare bøjet reglerne og må godt tage imod blod derivater fra alle 4 blodkomponenter ifølge deres egne anbefalinger.

At de så ikke yder noget tilbage til samfundet kan opfattes måske forkert, men det er ikke mig som skal dømme dem. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Du skriver som "Gæst" på Jubii Debat. Opret en profil her... og få fuld adgang til Danmarks største debat forum.
Skriv nyt svar...

×   Du har indsat indhold med egen formatering.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er gendannet.   Ryd editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.