Jojojo

Er du blod eller organdonor

Recommended Posts

Jojojo
Skrevet (redigeret)

Jeg kunne næsten ikke forstille mig nogen ikke er, men blev overraskede. Hvad med dig. 

Redigeret af Jojojo

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 19 timer siden, Jojojo skrev:

Jeg kunne næsten ikke forstille mig nogen ikke er, men blev overraskede. Hvad med dig. 

Så bliver man alligevel overraskede, ikke mange, eller måske ingen her tænker på eller om hvordan det medner at være organdonor kan komme til at påvirke dig, dine kære, eller bare mennesker som få forlænget deres liv takket være dig. ❤️

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 2 timer siden, Jojojo skrev:

Så bliver man alligevel overraskede, ikke mange, eller måske ingen her tænker på eller om hvordan det medner at være organdonor kan komme til at påvirke dig, dine kære, eller bare mennesker som få forlænget deres liv takket være dig. ❤️

Jeg er ikke organdonor. Jeg har ikke tillid til hjernedødskriteriet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Spil-tøsen

Jeg donere blod, men resten af min krops dele skal jeg selv bruge, men hvis jeg blir hjernedød, så har de fået lov til at dræbe mig og tage hvad de kan bruge. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
Skrevet (redigeret)
For 29 minutter siden, Entrelac skrev:

Jeg er ikke organdonor. Jeg har ikke tillid til hjernedødskriteriet.

Hej. nu var det noget mere enkelt jeg tænkte på, såsom donere blod plasma, rygmarv eller bare blod. 

Jeg er ikke helt med på hvad du mener med hjernedødskriteriet, kan du uddybe det lidt for mig 😌

Redigeret af Jojojo

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
Skrevet (redigeret)
For 1 time siden, Spil-tøsen skrev:

Jeg donere blod, men resten af min krops dele skal jeg selv bruge, men hvis jeg blir hjernedød, så har de fået lov til at dræbe mig og tage hvad de kan bruge. 

Det er sjovt måde at skrive det på, jeg er selv også med når det drejes om blod, og har en bevis med i pungen at de må gøre hvad de vil når løbet er kørt.

Dog tror jeg at jeg er snart for gammelt for nogen brugbare dele, men hvis videnskaben sætter pris på de få brugbare dele må de gerne benytte sig af dem, tænk sig at man har behov for reserve dele og der er en som vi gi. 

Jeg blev bed engang om de måtte kontrollere mit blod da min nu afdøde golfmakker skulle bruge en rygmarv donor, det blev ikke aktuelt dersom han døde alt for tidligt af leukemi, men det satte tanken i gang.  

For resten, som en eftertanke, og redigering, så tror jeg på at være en organdonor er en led i den grønne omstilling som vi nok bliver tvunget til at tage stilling til.

Redigeret af Jojojo

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 2 timer siden, Jojojo skrev:

Hej. nu var det noget mere enkelt jeg tænkte på, såsom donere blod plasma, rygmarv eller bare blod. 

Jeg er ikke helt med på hvad du mener med hjernedødskriteriet, kan du uddybe det lidt for mig 😌

Overskriften på tråden er "Er du organdonor", derfor gik jeg ud fra, at det handlede om donation af organer, og ikke "kun" blod o.l.

Jeg uddyber gerne, men det er blevet sent nu og min seng kalder. Tag fat i mig hvis jeg glemmer det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guru-Master

Når jeg engang stiller træskoene bliver min krop doneret til videnskaben

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72

Jeg er ikke organdonor og bliver det heller ikke, selv om jeg nok burde.

Har det meget ambivalent med det, da tanken om at hvis jeg døde af en ulykke eller lign en dag, at man skulle tage noget fra mig og sætte i et andet menneske overhovedet ikke er noget jeg kan forliges med, men tænker jeg så omvendt, at det var mig der fik brug for det en dag, så ville det stadig være noget jeg ville have det MEGET svært ved, og det ville være noget der ville skulle op til en meget kraftig overvejelse, men skal jeg være helt ærlig så ville jeg MÅSKE nok sige ja tak. Ved godt at sådan kan man ikke tænke, og vil man modtage så må man også give, men den tanke kan jeg bare slet ikke få vendt i hovedet så jeg kan acceptere den, desværre

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 38 minutter siden, basle72 skrev:

Jeg er ikke organdonor og bliver det heller ikke, selv om jeg nok burde.

Har det meget ambivalent med det, da tanken om at hvis jeg døde af en ulykke eller lign en dag, at man skulle tage noget fra mig og sætte i et andet menneske overhovedet ikke er noget jeg kan forliges med, men tænker jeg så omvendt, at det var mig der fik brug for det en dag, så ville det stadig være noget jeg ville have det MEGET svært ved, og det ville være noget der ville skulle op til en meget kraftig overvejelse, men skal jeg være helt ærlig så ville jeg MÅSKE nok sige ja tak. Ved godt at sådan kan man ikke tænke, og vil man modtage så må man også give, men den tanke kan jeg bare slet ikke få vendt i hovedet så jeg kan acceptere den, desværre

Nu er det vel ikke nødvendigt at alle blive organdonor, eller stiller sin krop til rådighed for studerende læger, men det er et emne man godt kan gi en tanke synes jeg, og så må andre bare akseptere den beslutning. 😌

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Du skriver som "Gæst" på Jubii Debat. Opret en profil her... og få fuld adgang til Danmarks største debat forum.
Skriv nyt svar...

×   Du har indsat indhold med egen formatering.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er gendannet.   Ryd editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.