Rudi W

Islamisk terrorist slog til i London

Recommended Posts

Tigermanden

Det er at fordreje debatten at tale om "Islamisk" vold - sådanne handlinger er slet ikke tilladt inden for Islam.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Rudi W
For 20 timer siden, Rekruttering skrev:

Hvad i alverden sker der i hovedet på myndighederne i England? Hvis man støtter op om sådan noget fis, så skal man ikke have muligheden for at blive prøveløsladt! Overhovedet!

Citat fra din tekst, Rudi W: "... når man ved, hvilken blodbesudlet religion, han tilhører?" Hvordan kan det på nogen som helst måde være religions skyld, at han gik amok i London og dræbt to helt uskyldige mennesker? Kig dog på det rigtige problem! De forbandede terrorister er problemet!

Hvis det var religionen der var problemet, hvad forhindre så alle 1.8 milliarder muslimer til at fuldstændig amok og dræbe alt og alle? 

Rekruttering; jeg er enig med dig i, at han aldrig skulle have været prøveløsladt. Vedrørende islam er jeg til gengæld lodret uenig med dig. Jeg har lige forsøgt at poste et langt indlæg om, hvordan jeg opfatter lovreligionen islam, men det kunne ikke lade sig gøre. Da jeg forsøgte, var jeg pludselig slet ikke logget ind mere - !! 😖

Så det må - måske - blive en anden god gang.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber
For 2 timer siden, Rudi W skrev:

Rekruttering; jeg er enig med dig i, at han aldrig skulle have været prøveløsladt. Vedrørende islam er jeg til gengæld lodret uenig med dig. Jeg har lige forsøgt at poste et langt indlæg om, hvordan jeg opfatter lovreligionen islam, men det kunne ikke lade sig gøre. Da jeg forsøgte, var jeg pludselig slet ikke logget ind mere - !! 😖

Så det må - måske - blive en anden god gang.

Det er nok gået op for de fleste, hvordan du opfatter islam, så du behøver ikke ærgre dig for meget.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
passiv
On ‎30‎-‎11‎-‎2019 at 15:21, Tigermanden skrev:

Men ville der også have været terror, hvis ikke de mennesker var blevet udsat for strukturel racisme? 

I skulle have lyttet til mig og andre kloge hoveder, der allerede tilbage i 70'erne henstillede til at modtage de nye danskere med åbne arme og respekt.

Men ville der også have været terror, hvis ikke de mennesker var blevet udsat for strukturel racisme?

Er det ikke det samme som bliver man ikke omfavnet med åbne arme må man gøre noget frygtlig til gengæld

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Böef
On 30.11.2019 at 10:26, Rudi W skrev:

Så slog den islamisk baserede terrorisme igen til i en af Europas storbyer. På London Bridge knivdræbte den 28-årige muslim Usman Khan i går to tilfældige fodgængere og sårede tre, inden han først blev delvis overmandet af modige forbipasserende og derefter skudt og dræbt af politiet.

Usman Khan har været medlem af en Al-Qaida-celle og blev allerede i 2012 idømt livsvarigt fængsel for at have planlagt at bombe Londons børs og for at have været med til at opføre en træningslejr for terrorister.

https://www.berlingske.dk/internationalt/politiet-saetter-navn-paa-formodet-gerningsmand-i-london-angreb

Desværre gjorde den kendte vesteuropæiske blødsødenhed, at myndighederne i England havde prøveløsladt dette ondsindede, morderiske individ.

Det kom i går til at koste to sagesløse mennesker livet på London Bridge.

Hvad mener du - burde man prøveløslade en person som Usman Khan efter 6-7 års fængsel, når man ved, hvilken blodbesudlet religion/ideologi, han til hører?ogle

Ofre begge et par rummelige gutemensch , de var til samme konference som gerningsmanden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
naturlig
Skrevet (redigeret)
On 30.11.2019 at 12:16, ThomasSneum skrev:

Man har jo ubestrideligt, taget fejl, da man valgte at løslade manden.

At alle er lige for loven, er problematisk når nogle mennesker stikker så meget af fra normen. Måske man skal have nyt lovgrundlag til at håndterer terrorister, eller fjender af staten. 

Så har du da ikke læst grundloven, hvis du mener, alle er lige for loven, Kongehuset kan ikke straffes, politikerne kun delvist, og os andre altså pøblen er fuld ansvarlig for egen handlinger.

Link til grundloven

https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=45902

Redigeret af skyrebel

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 33 minutter siden, skyrebel skrev:

Så har du da ikke læst grundloven, hvis du mener, alle er lige for loven, Kongehuset kan ikke straffes, politikerne kun delvist, og os andre altså pøblen er fuld ansvarlig for egen handlinger.

Link til grundloven

https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=45902

Alle er lige for loven.

Også selvom loven udstikker hjemmel om specielle "personer" - hertil kommer det kun an på ordlyden, og om du er del af den udstillede nuancering. 

Der er et specielt lovhjemmel for fx. embedsmænd som der er for kongehuset osv. Men alle inden for de udstukkede Pålægges samme hjemmel.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 9 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Alle er lige for loven.

Det er de folk så ikke, hvis du bare kan pege på et punkt, som ikke sidestiller mig med en kongelig, så er vi ikke ligemænd, overhoved.

Hvis du får at vide du må køre 80km/t på motorvejen og jeg som kongelig må køre 240km/t hvis jeg lyster, føler du så vi er ligestillet overfor loven?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
naturlig
For 14 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Alle er lige for loven.

Også selvom loven udstikker hjemmel om specielle "personer" - hertil kommer det kun an på ordlyden, og om du er del af den udstillede nuancering. 

Der er et specielt lovhjemmel for fx. embedsmænd som der er for kongehuset osv. Men alle inden for de udstukkede Pålægges samme hjemmel.

§ 57. Intet medlem af folketinget kan uden dettes samtykke tiltales eller underkastes fængsling af nogen art, medmindre han er grebet på fersk gerning. For sine ytringer i folketinget kan intet af dets medlemmer uden folketingets samtykke drages til ansvar udenfor samme.

§ 13. Kongen er ansvarsfri; hans person er fredhellig. Ministrene er ansvarlige for regeringens førelse; deres ansvarlighed bestemmes nærmere ved lov.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

^^ præcist hvad jeg lige har skrevet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Du skriver som "Gæst" på Jubii Debat. Opret en profil her... og få fuld adgang til Danmarks største debat forum.
Skriv nyt svar...

×   Du har indsat indhold med egen formatering.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er gendannet.   Ryd editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.