Lucianone

Hvorfor er kvinder så sarte og sippede?

Recommended Posts

snoozz

Bevares der er da enkelte steder hvor der ikke kommer så mange HELT unge, men det er typisk fordi de ligger så afsides, at der er langt på cykel, og ikke er en bus, og de ikke har råd til en taxa. Standlyst fx, men dælme også lang tid siden jeg har været helt derude ;)SElvom jeg er 38 år ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
gråkrage
For 4 minutter siden, snoozz skrev:

Men til historien hører at på de 11 år vi var sammen var hun i job sammenlagt 5 mdr. Og hun er ikke engang indvandrer. Så hun havde jo hele dagen tl at gå rundt og shoppe, hurtigere end jeg kunne nå at tjene pengene

Nå for pokker .. ja, det var en anden situation.
Vi gik begge hjemme, hun var på kontanthjælp, jeg læste på uni ...
Så det var diskussionen om den daglige husholdning der gav problemer ... 
Hvis der er noget 'shop-a-holic' inde over er dét en sag for sig - det kan blive rigtig store beløb.
Lige som spillegæld ... 
For mig, var det ophobede småbeløb .. vi skulle virkelig vende og dreje hver øre ... 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
gråkrage
For 7 minutter siden, snoozz skrev:

Bevares der er da enkelte steder hvor der ikke kommer så mange HELT unge, men det er typisk fordi de ligger så afsides, at der er langt på cykel, og ikke er en bus, og de ikke har råd til en taxa. Standlyst fx, men dælme også lang tid siden jeg har været helt derude ;)SElvom jeg er 38 år ;)

Jeg bor i en middelstor provinskøbstad, og hér er der flere steder - bl. a. et diskotek - hvor der kommer folk i stort set alle aldre.
M-e-n det er efterhånden ikke aktuelt for mig, jeg er i midt-tresserne ... :D 

Redigeret af gråkrage

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Kun RKI kunne stoppe hende i at optage gæld hvis hun kunne. Men hun købte aldrig rigtigt noget. Altså sådan stort. Det var bare benzin på bilen, køre rundt det meste af dagen, og så handle i de dyeste dagligevarebutikker og de dyrester mærker der.

Og ja hun var jo så også mest på kontanthjælp, og jeg enten på Elevløn, Dagpenge, eller Viarjobs det meste af tiden. Nu er jeg heldigvis førtidspensionist, så mine 50.000 gæld som jeg ellers har haft i 20 år, og næsten kun betalt renter på, er næsten færdigbetalt. Regner med MArts senest.

Men så er der al Skattegælden oveni - det er så 95.000 kr, så der går nok lige 10 år mere med gæld, bare ikke i banken, og på kviklån.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

JA man kan jo også blive for gammel til at jagte skøger ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol

Jo ældre jeg er blevet jo yngre piger har jeg være sammen med. Jeg er 43 nu og ses en pige på 22 engang imellem og har set hende on off siden hun var 19. Lærte hende at kende igennem en anden pige jeg var sammen med som var et år ældre og vi skulle bruge en pige til, fordi trekanter er jo frækt og hun have være sammen med hende før (biseksuel kalde det vel), så det skete. Da hende den andre så fik en jævnladerne kæreste så sluttede det selvfølgelig, men har så set hende her on off lige siden - ja så sent som i søndags faktisk.

Har også set andre unge piger i tyverne igennem de sidste mange år, så min erfaring er klar. Det er lang nemmer og pigerne er både nemmer og sødere som unge, i 30verne er de for familie fikserede og i 40'erne for bitre og krævende. Tyverne er klart den alder man skal gå efter så længe det kan lade sig gøre, men det er klart at det bliver vanskeligere med alderen.

Men det er klart at jeg ikke taler om egentlige forhold her, en slags venner bliver man nok, men det er jo ikke piger hvor vi har fælles omgangskreds eller introducere os for hinandens familie og venner.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
For 2 timer siden, modpol skrev:

Jo ældre jeg er blevet jo yngre piger har jeg være sammen med. Jeg er 43 nu og ses en pige på 22 engang imellem og har set hende on off siden hun var 19. Lærte hende at kende igennem en anden pige jeg var sammen med som var et år ældre og vi skulle bruge en pige til, fordi trekanter er jo frækt og hun have være sammen med hende før (biseksuel kalde det vel), så det skete. Da hende den andre så fik en jævnladerne kæreste så sluttede det selvfølgelig, men har så set hende her on off lige siden - ja så sent som i søndags faktisk.

Har også set andre unge piger i tyverne igennem de sidste mange år, så min erfaring er klar. Det er lang nemmer og pigerne er både nemmer og sødere som unge, i 30verne er de for familie fikserede og i 40'erne for bitre og krævende. Tyverne er klart den alder man skal gå efter så længe det kan lade sig gøre, men det er klart at det bliver vanskeligere med alderen.

Men det er klart at jeg ikke taler om egentlige forhold her, en slags venner bliver man nok, men det er jo ikke piger hvor vi har fælles omgangskreds eller introducere os for hinandens familie og venner.

Jeg vil også sige, at måske 90% af mine sexpartnere har været yngre end mig selv. Men det skyldes nok mest, at jeg bare synes at yngre mennesker er pænere og mere fysisk tiltrækkende end ældre mennesker. Men derudover er der også det ved det, at jo ældre folk er, jo mere tenderer de til at være i fast parforhold og været groet fast på én eller anden måde. Så ofte er det bare mere ukompliceret at date en på 22 end en på 40. Dater man en 40 årig skal man høre om hans eller hendes ex. eller børn. Det slipper man for, når det er en ung person...

Modsat dig vil jeg dog ikke sige, at de bliver yngre, jo ældre jeg selv bliver. De bliver ældre i takt med at jeg selv bliver det. Men de er blot stadig yngre end mig. Aldersforskellen er vel ca. som den altid har været. Hvor begge parter bare bliver ældre og ældre. F.eks. er det en del år siden, jeg sidst har datet en teenager. Men det kunne jeg godt finde på da jeg var f.eks. midt i eller sidst i 20´erne. F.eks. mødte jeg, da jeg selv var 26, en 19 årig, som jeg kom sammen med gennem 7-8 år. Aldersforskellen var ikke noget, der generede os på nogen måde. Men i dag synes jeg alligevel at de bliver for unge, hvis de er teenagere. Og det er ikke moralsk baseret, da jeg selv har den holdning, at hvis begge parter har lyst, er det da lige meget om den ene er 18 og den anden 37. Men det er nok mere det, at jeg selv føler mig for gammel i forhold til dem he he. De unge har altid så meget fart på og der skal hele tiden ske en masse. Hvor jeg mere hviler i mig selv og ikke længere orker styrte rundt hele tiden.

Men jeg er stadig okay med at date personer midt i 20´erne eller omkring de 30. En sjælden gang kan det da også være en på 22. Men det afhænger lidt af personen og kemien, selvfølgelig. 

Redigeret af Lucianone

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
gråkrage
For 13 timer siden, modpol skrev:

Har også set andre unge piger i tyverne igennem de sidste mange år, så min erfaring er klar. Det er lang nemmer og pigerne er både nemmer og sødere som unge, i 30verne er de for familie fikserede og i 40'erne for bitre og krævende

Fuldstændig enig.
Selv om jeg meget længe ikke har haft en kæreste, så omgås jeg i det daglige kvinder i alle aldre, og det du beskriver er meget præcist.
Der sker en voldsom ændring med rigtig mange kvinder omkring de 30 når de får job og / eller stifter familie.
Det er som om deres verden lukker sig - mere eller mindre fuldstændig - omkring det private og karrieren.
Jeg tror kvinder har brug for mænd, også til at lære dem at slappe mere af, og også til at give dem tryghed og bekræftelse.
De har bare svært ved at bruge os, og især i parforhold går det tit helt galt.

Jeg er ikke enig i at kvinder i 40'erne er bitre og krævende.
De er snarere under pres - rigtig meget endda - men er rigtig gode til at holde facaden.
Og mænd holder de lidt på afstand, fordi det nemt bliver for kompliceret ... 

Lidt tankevækkende, så synes jeg at langt de mest tiltrækkende voksne kvinder, er dem der konstant befinder sig 'på kanten' af arbejdsmarkedet ... uanset om de har børn eller ej.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind