Lucianone

Hvorfor er kvinder så sarte og sippede?

Recommended Posts

modpol
Skrevet (redigeret)
For 16 timer siden, Seeckt skrev:

Gaaab.

"Men are afraid that a woman might ridicule them. Women are afraid that a man might rape them." En bestemt form for distanceløs envejskommunikation er ganske enkelt utryg/respektløs/truende for kvinder. Særligt hvis det hober sig op, og det gør det tit. "Hvis Du ikke er med på hvad JEG synes det her forestiller, så er Du sart/snerpet/noget galt med DIG" hører forresten helt klart under den kategori.

Evolutionært set er der 1000 gange mere mening i at være forsigtig med parringens omstændigheder for kvinder, end det er for mænd. Og så er kvindens rolle under det klassiske samleje også mere sårbart. Bare luk øjnene og forestil Dig at Du(!)  bliver penetreret, så giver det måske mere mening at det kan være ret væsentligt, om ens modpart sender signaler som er respektfulde, eller om man kan fornemme at vedkommende mest går op i egne behov.

Helt ærligt...grow up.

Korrekt svar som ikke retfærdiggøre mange moderne feminist inspirerede kvinders indstilling til sex, samliv og mænd.

Dobbelt moralt og hykleri, er meget udbredt og samfundet i dag har ikke samme risici som på savanden for 200.000 år siden. Men kvinder i dag behandler heller ikke mænd som man gjorde for 200.000 år siden, eks. har kvinder i dag som hele ikke meget respekt, tillid eller udviser behov for en mand.

Kvindes udseende går de fleste kvinder stadig op i, men i ligestillings navn tager mange kvinder alle de dårlige egenskaber fra mænd til sig, samtidig med at de beholder de klassiske kvinde egenskaber som ikke er så positive. Hvilket samlet set, forringer kvinders adfærd, indstilling og loyalitet.

En af de få positive ting som kvinder har taget til sig er deres seksuelle frigørelse, de af os som ikke er til forhold har i dag langt letter ved at få sex og det er jo godt. Men de fleste andre nye egenskaber er desværre dårlige.

I steder for at kvinder tager de dårlige maskuline træk til sig, ville det have værre bedre hvis man have tager de gode egenskaber og omvendt for mænd. I stedet er kvinder bleve hårdere og mere følelseskolde og egoistiske og mænd mere vattede og mindre beskyttende. Det er ikke en positivt udvikling vi har set.

Redigeret af modpol
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Ja engang var det normalt for kvinder at gå i kjoler. Nu til dags, er man heldig hvis man ser en kvinde i nederdel til en fest, og så skal det være en helt særlig slags fest. Som en rund fødselsdag, og ikke bare en random tur i byen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
gråkrage
Skrevet (redigeret)
On 3.12.2019 at 09:14, modpol skrev:

Dobbelt moralt og hykleri, er meget udbredt og samfundet i dag har ikke samme risici som på savanden for 200.000 år siden. Men kvinder i dag behandler heller ikke mænd som man gjorde for 200.000 år siden, eks. har kvinder i dag som hele ikke meget respekt, tillid eller udviser behov for en mand.

Jeg tror kvinder står i flere dilemmaer omkring deres forhold til mænd.
Den 'klassiske' er - lidt hårdt sat op - at de mænd, de er seksuelt tiltrukket af, bryder de sig ikke om .. eller de giver dem en masse problemer.
Og de mænd, de godt kan lide, er de ikke tiltrukket af seksuelt.

Og så vælger mange kvinder at droppe mænd . forståeligt, for de har ikke brug for en partner i det daglige ..  og så lukker deres seksualitet ned.

Det værste er, at det er umuligt at få kvinder til at indrømme det dilemma ... 
Omvendt, så er der mange mænd, der stadig lever i en fortid hvor det bedste en kvinde kunne opnå var at få en forsørger og en beskytter ... og derfor mildt sagt går galt i byen med deres tilnærmelser til kvinder ..

Groft sagt, så kan man sige at kvinder - er bange for mænds seksualitet, og mænds interesse for dem ... også 'på det politiske plan' ... 
Og ikke uden grund ... 

Redigeret af gråkrage

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Det kender jeg godt på en måde.

Som helt ung 15 og 16 år, havde min kæreste det ikke så godt derhjemme med sine forældre, og jeg var allerede flytte hjemmefra, så forstod hende så udemærket hvordan det er at bo et sted man ikke bryder sig om.

Jeg blev så hendes "redningsmand" for i samme sekund hun blev 18 var hun også flyttet (hun måtte ikke før).

Senere hen blev hun så stille og roligt bare hjemmegående husmor. Sørge for alt det praktiske og lave børn,  mens jeg desperat forsøgte at kradse bare nogle lunde penge sammen, i alverdens typer job.

Men uanset om jeg så tog natjob i weekender og på helligdage, så var det bare aldrig nok.

Jeg er glad for at jeg efter 11 år sammen endelig fik sagt stop, nu må hun blive voksen og lære at styre sine penge selv, og at jeg ikke er en uudtømmelig kilde for finanser.

Og hun flytter stadig rundt. Vores datter er nu 15 år og har boet.... 7 steder. Det er pænt dyrt at flytte med indskud osv. Især når man ingen penge har at gøre det for.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
gråkrage
For 17 minutter siden, snoozz skrev:

Det kender jeg godt på en måde.

Som helt ung 15 og 16 år, havde min kæreste det ikke så godt derhjemme med sine forældre, og jeg var allerede flytte hjemmefra, så forstod hende så udemærket hvordan det er at bo et sted man ikke bryder sig om.

Jeg blev så hendes "redningsmand" for i samme sekund hun blev 18 var hun også flyttet (hun måtte ikke før).

Senere hen blev hun så stille og roligt bare hjemmegående husmor. Sørge for alt det praktiske og lave børn,  mens jeg desperat forsøgte at kradse bare nogle lunde penge sammen, i alverdens typer job.

Men uanset om jeg så tog natjob i weekender og på helligdage, så var det bare aldrig nok.

Jeg er glad for at jeg efter 11 år sammen endelig fik sagt stop, nu må hun blive voksen og lære at styre sine penge selv, og at jeg ikke er en uudtømmelig kilde for finanser.

Og hun flytter stadig rundt. Vores datter er nu 15 år og har boet.... 7 steder. Det er pænt dyrt at flytte med indskud osv. Især når man ingen penge har at gøre det for.

Det var da vildt!!

Din historie minder næsten ord til anden om min egen.
Bortset fra at man kan sige at tingene for mit vedkommende har udviklet sig meget mere kompliceret ... 

Men det er een af grundene til at jeg er landet i de problemer jeg har omkring det modsatte køn ...

Vi er landet i en krydsild i en skyttegravskrig mellem kønnene, så at sige .. 
Og det er mere end meget svært at blive hørt.

Kernen i problemet er, for mig at se, følelsesmæssig ustabile piger / kvinder .. !!!
Som ung mand er kan man ikke gennemskue det, især hvis man selv i den alder har det lidt svært med pigerne ...
Så er man nem at smigre, og så går det galt ...

Kæresten kan 'gemme sig' som hjemmegående husmor .. det var præcist det min også gjorde, efter nogle år på kontanthjælp .. og så kan det gå frygtelig galt, når hun bliver træt af dét ... 
Som mand er man virkelig på skideren i den situation - sagt helt regulært og på godt dansk - fordi du løber ind i stort set alle både kønspolitiske og kulturelle barrierer, og alle de uskrevne regler for høflighed imellem kønnene, når man prøver at få hjælp eller opbakning omkring sin situation ...
"Der er ikke noget mere ynkeligt end en fraskilt mand der brokker sig over sin ex" - attituden.

Nu er jeg på flere punkter heldig, så jeg - og min familie - har kunnet manøvrere os igennem ... men godt er det ikke, og helt godt bliver det aldrig .. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 18 timer siden, gråkrage skrev:

Jeg tror kvinder står i flere dilemmaer omkring deres forhold til mænd.
Den 'klassiske' er - lidt hårdt sat op - at de mænd, de er seksuelt tiltrukket af, bryder de sig ikke om .. eller de giver dem en masse problemer.
Og de mænd, de godt kan lide, er de ikke tiltrukket af seksuelt.

Og så vælger mange kvinder at droppe mænd . forståeligt, for de har ikke brug for en partner i det daglige ..  og så lukker deres seksualitet ned.

Det værste er, at det er umuligt at få kvinder til at indrømme det dilemma ... 
Omvendt, så er der mange mænd, der stadig lever i en fortid hvor det bedste en kvinde kunne opnå var at få en forsørger og en beskytter ... og derfor mildt sagt går galt i byen med deres tilnærmelser til kvinder ..

Groft sagt, så kan man sige at kvinder - er bange for mænds seksualitet, og mænds interesse for dem ... også 'på det politiske plan' ... 
Og ikke uden grund ... 

Lyder meget rigtigt i forhold til det vi oplever.

Jeg synes personligt det er fint med sex med forskellige kvinder og i perioder, uden forpligtigelser. Men kvinderne selv synes ikke at være så tilfreds med den situation, men det skaber den selv og indvilliger i det.

Jeg synes dog ikke at kvinder lukker deres seksualitet ned, de er bare blevet som mænd, afskiller sex og kærlighed.

Det er ironisk at i ligestillings navn hvor maskulinitet kaldes giftigt (toxic masculinity), så er kvinder mere maskuline end nogensinde før :)

Jeg er ikke enig i at kvinder har grund til at være bange for mænds seksualitet, der er i det hele tage ikke grund til at være bange hvis man holder sig fra de miljøer og situationer hvor der er en forhøjet risiko.

For 18 timer siden, gråkrage skrev:

Vi er landet i en krydsild i en skyttegravskrig mellem kønnene, så at sige .. 

Og det er mere end meget svært at blive hørt.

Kernen i problemet er, for mig at se, følelsesmæssig ustabile piger / kvinder .. !!!
...
Som mand er man virkelig på skideren i den situation - sagt helt regulært og på godt dansk - fordi du løber ind i stort set alle både kønspolitiske og kulturelle barrierer, og alle de uskrevne regler for høflighed imellem kønnene, når man prøver at få hjælp eller opbakning omkring sin situation ...
"Der er ikke noget mere ynkeligt end en fraskilt mand der brokker sig over sin ex" - attituden.

Nu er jeg på flere punkter heldig, så jeg - og min familie - har kunnet manøvrere os igennem ... men godt er det ikke, og helt godt bliver det aldrig .. 

Jeg ser det ikke som en skyttegravskrig mellem kønnene, men en skyttegravskrig mellem feminister og dem som ikke er feminister.

Jeg enig i af følelsesmæssig ustabile piger er problemet for mænd, men det er jo så ikke kvinders problem. Deres problem er som du slev har været inde på, at de har et selvmodsigende ønske til mænds adfærd. De tiltrække mere til typer som de ikke kan udstå, og dem som de kan lide tænder det ikke på eller respektere.

Så kvindernes store problem er de mange mænd hvor ingen opfylder deres ønsker eller behov.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)
On 3.12.2019 at 09:14, modpol skrev:

Korrekt svar som ikke retfærdiggøre mange moderne feminist inspirerede kvinders indstilling til sex, samliv og mænd.

Kvindes udseende går de fleste kvinder stadig op i, men i ligestillings navn tager mange kvinder alle de dårlige egenskaber fra mænd til sig, samtidig med at de beholder de klassiske kvinde egenskaber som ikke er så positive. Hvilket samlet set, forringer kvinders adfærd, indstilling og loyalitet.

En af de få positive ting som kvinder har taget til sig er deres seksuelle frigørelse, de af os som ikke er til forhold har i dag langt letter ved at få sex og det er jo godt. Men de fleste andre nye egenskaber er desværre dårlige.

I steder for at kvinder tager de dårlige maskuline træk til sig, ville det have værre bedre hvis man have tager de gode egenskaber og omvendt for mænd. I stedet er kvinder bleve hårdere og mere følelseskolde og egoistiske og mænd mere vattede og mindre beskyttende. Det er ikke en positivt udvikling vi har set.

Jeg er enig i, at kvinder generelt har taget de dårlige maskuline egenskaber til sig. D.v.s. at de er blevet koldere, mere kyniske, hårdere, mere egoistiske, bruger albuerne mere.

I går så jeg en artikel om en kvindelig politichef i København, som de menige politimænd har klaget over flere gange, da hun efter sigende skulle have en meget diktatorisk og kynisk ledelsesstil. Dette er et typisk eksempel på, at de kvinder, som ender som topledere, simpelthen bare tager de dårlige mandlige egenskaber til sig. Og derfor bliver verden IKKE bedre af, at vi får flere kvindelige topledere. Fordi de kvinder, som når toppen, er bare dem der i største grad tager de dårlige mandlige egenskaber til sig...

Og jeg hører hele tiden om den slags tilfælde. Min bror har også en kvindelig chef, der er et dumt og kynisk svin. Så det er altså en myte, at kvindelige ledere skulle gøre verden bedre end mandlige af slagsen.

Jeg ved til gengæld ikke, om kvinder er blevet så seksuelt frigjorte endda. Ikke i forhold til mænd. F.eks. er ni ud af ti gæster i sex- og swingerklubber jo stadig mænd. Det er meget få kvinder, man ser sådanne steder. Så nu skal vi ikke gøre kvinderne mere seksuelt frigjorte, end de er. Kvinder ligger jo stadig under for mange fordomme - f.eks. om at det ikke er pænt for damer at gå i sex- eller swingerklub. Mens mænd godt må det.

Nu er det ingen hemmelighed, at jeg er biseksuel. Og som biseksuel mand undrer det mig meget, hvorfor det skal være ti gange sværere for mig at komme i lag med en kvinde end med en fyr? Hvorfor er kvinder så meget mindre tilgængelige på kødmarkedet end fyre er? Jeg lyver ikke ved at sige, at for hver gang, jeg har én kvinde til rådighed, så er der ti fyre. Statistisk set burde der jo være flere kvinder til min rådighed, da der er flere heteroseksuelle kvinder end der er homoseksuelle mænd...; eller ER der? Nogle gange tænker jeg, om de fleste danske kvinder i virkeligheden er lesbiske, siden de virker så uinteresserede i sex med mænd?!

Omvendt synes jeg også, at flere og flere danske mænd bliver homoseksuelle. Eller i hvert fald bi. Det er helt utroligt, så mange mænd der stiller sig til rådighed for andre mænd. Der er mange flere mænd, der vil have sex med mænd - end der er kvinder, som vil det! Måske er mange mænd bare ved at være trætte af kvinder og finder så sammen med andre mænd i stedet. Og det er tilsyneladende også noget, som forplanter sig til ungdommen. Forleden var jeg inde og handle i Aldi. Og der så jeg til min forbløffelse tre teenagedrenge på ca. 15-16 år, som gik og snavede og kyssede med hinanden midt i supermarkedet. De var tydeligvis mega gay alle tre...

Så jeg synes ikke, at kvinder er specielt seksuelt frigjorte. Jeg oplever de fleste danske kvinder som bonerte og ganske ufri hvad angår sex.

Redigeret af Lucianone

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
For 3 timer siden, Lucianone skrev:

Jeg er enig i, at kvinder generelt har taget de dårlige maskuline egenskaber til sig. D.v.s. at de er blevet koldere, mere kyniske, hårdere, mere egoistiske, bruger albuerne mere.

I går så jeg en artikel om en kvindelig politichef i København, som de menige politimænd har klaget over flere gange, da hun efter sigende skulle have en meget diktatorisk og kynisk ledelsesstil. Dette er et typisk eksempel på, at de kvinder, som ender som topledere, simpelthen bare tager de dårlige mandlige egenskaber til sig. Og derfor bliver verden IKKE bedre af, at vi får flere kvindelige topledere. Fordi de kvinder, som når toppen, er bare dem der i største grad tager de dårlige mandlige egenskaber til sig...

Og jeg hører hele tiden om den slags tilfælde. Min bror har også en kvindelig chef, der er et dumt og kynisk svin. Så det er altså en myte, at kvindelige ledere skulle gøre verden bedre end mandlige af slagsen.

Jeg ved til gengæld ikke, om kvinder er blevet så seksuelt frigjorte endda. Ikke i forhold til mænd. F.eks. er ni ud af ti gæster i sex- og swingerklubber jo stadig mænd. Det er meget få kvinder, man ser sådanne steder. Så nu skal vi ikke gøre kvinderne mere seksuelt frigjorte, end de er. Kvinder ligger jo stadig under for mange fordomme - f.eks. om at det ikke er pænt for damer at gå i sex- eller swingerklub. Mens mænd godt må det.

Nu er det ingen hemmelighed, at jeg er biseksuel. Og som biseksuel mand undrer det mig meget, hvorfor det skal være ti gange sværere for mig at komme i lag med en kvinde end med en fyr? Hvorfor er kvinder så meget mindre tilgængelige på kødmarkedet end fyre er? Jeg lyver ikke ved at sige, at for hver gang, jeg har én kvinde til rådighed, så er der ti fyre. Statistisk set burde der jo være flere kvinder til min rådighed, da der er flere heteroseksuelle kvinder end der er homoseksuelle mænd...; eller ER der? Nogle gange tænker jeg, om de fleste danske kvinder i virkeligheden er lesbiske, siden de virker så uinteresserede i sex med mænd?!

Omvendt synes jeg også, at flere og flere danske mænd bliver homoseksuelle. Eller i hvert fald bi. Det er helt utroligt, så mange mænd der stiller sig til rådighed for andre mænd. Der er mange flere mænd, der vil have sex med mænd - end der er kvinder, som vil det! Måske er mange mænd bare ved at være trætte af kvinder og finder så sammen med andre mænd i stedet. Og det er tilsyneladende også noget, som forplanter sig til ungdommen. Forleden var jeg inde og handle i Aldi. Og der så jeg til min forbløffelse tre teenagedrenge på ca. 15-16 år, som gik og snavede og kyssede med hinanden midt i supermarkedet. De var tydeligvis mega gay alle tre...

Så jeg synes ikke, at kvinder er specielt seksuelt frigjorte. Jeg oplever de fleste danske kvinder som bonerte og ganske ufri hvad angår sex.

Well nu er det ikke min mor eller søster jeg taler om de er helt sikkert ikke frigjorte, men de piger som jeg selv har været sammen med. Det kræver at man leder de rigtige steder efter de rigtige typer. Det er ikke lesbiske feminister eller piger fra den lokale frikirke man skal gå efter.

Jeg tror at årsagen til at du har letter ved at scor mænd en piger er simpelthen fordi mænd er i højrer gran klar på sex med en de ikke kender eller er blevet forført af. Piger vil forføres og det kræver tid og indsats, hvis en mand er klar, så er han bare klar.

Det betyder ikke at kvinderne ikke frigjorte eller ikke er klar på one night stand. Det giver også en skævridning i swingerklubber som jeg af samme årsag aldrig har været på, gider ikke at står i kø og fedte for en kvinde, så glad for konkurrence er jeg heller ikke.

Tror dog ikke du skal regne med at kvinderne er årsag til at mænd bliver interesseret i mænd, jeg vil personligt helle undvære sex end at have sex med en mand, simpelthen fordi jeg finder det ulækker og frastødningen og ikke tiltalende på nogen måde. Ikke at det er en moral prædiken for jeg har haft sex med to piger to en gang, et par gange og forstærker at pigerne også er sammen fuldtud. Er bare ikke til sex eller trekanter med andre mænd. Så biseksuelle piger ja tak, mænd er jeg ret ligeglade med.

Og sådan tror jeg mange mænd har det, vi bliver ikke biseksuelle af at have svært ved at score. Det er noget andre som gør folk bi eller homoseksuelle, hvad ved vi dog ikke.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
gråkrage
For 12 timer siden, modpol skrev:

Jeg synes dog ikke at kvinder lukker deres seksualitet ned, de er bare blevet som mænd, afskiller sex og kærlighed.

Det er ikke noget kvinder gør aktivt.
Det sker bare.
Hvos seksuaiteten p åeen eller anden måde er i vejen, forsvinder den bare, hos mange kvinder.
For eksempel de mange kvinder, der vælger 'den søde mand' ... de er sådan set glade og tilfredse, men deres seksuelle 'drive' forsvinder.
Og det har de det helt OK med.
Tror i virkeligheden kvinder altid har haft meget mere brug for andre kvinder, end for mænd ...
Det kan der være indlysende evolutionære grunde til ... 
På den anden side er der intet i vejen for at en kvinde kan være rigtig gode venner med een eller flere mænd ... 
Bare der ikke er sex involveret.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
FrkFauna

Kender ikke til den nævnte sag, men synes godt nok det er overilet at melde en for sexchikane, fordi han sendte en ''lummer''besked (det er vel begrænset hvor lummer den besked har været, hvis man kan vente 5 år med at melde det?:gruble:)

Måske det bare er mig, og jeg kan kun svare for mig selv (som kvinde). Meeen i min optik skal der altså noget mere til før end jeg ville melde en for f.eks. sexchikane. 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind