Lucianone

Hvorfor er kvinder så sarte og sippede?

Recommended Posts

Lucianone
Skrevet (redigeret)

Jeg læste lige om en "sag" i medierne i dag, hvor den tidligere cykelrytter Jimmi Madsen er anklaget for "sexchikane", fordi han for fem år siden sendte en eller anden lummer besked til en ung (men voksen) kvindelig cykelrytter. 

Måske er det fordi, jeg selv er mand. Men jeg forstår virkeligt ikke, at kvinder tager det så tungt, hvis en mand sender dem en fræk besked eller får et frækt tilbud! Vi mænd ville da blive beæret over det og hvis vi ikke var interesserede, ville vi bare stille og roligt sige nej tak. Kvinder, derimod, de er ved at dø af skræk og får nærmest varige psykiske mén af det. For mig at se virker det helt hysterisk, som nogle kvinder reagerer.

Hvis kvinder virkeligt ikke kan klare et frækt tilbud, så burde man måske helt forbyde sex med kvinder? Fordi så er de jo at sidestille med børn, hvis de er så sarte og skrøbelige. Okay, nu provokerer jeg. Men jeg synes virkeligt, at det er latterligt, at voksne kvinder ikke bare kan sige stille og roligt nej tak og tage det som en kompliment, hvis de får et frækt tilbud fra en mand. Jeg kender altså ingen mænd, der ville få traumaer over at få et frækt tilbud fra en kvinde. Uanset om hun er 20 eller 50 år gammel. 

Man må efterhånden ikke være rigtig mand mere. Det har nu engang altid været mandens natur at være lidt fræk og udfarende. Men så længe man ikke tvinger nogen til noget eller voldtager nogen, har jeg svært ved at forstå, at kvinder tager det så tungt, hvis man får et frækt tilbud. Man kan bare sige nej.

Jeg har da også få gange fået frække tilbud i det offentlige rum af folk, jeg ikke kendte. Jeg syntes bare det var morsomt. Og var jeg ikke interesseret, sagde jeg bare nej tak og gik videre. Jeg fik ikke antydning af trauma over det. Men havde jeg været kvinde, havde mit liv vel været ødelagt for evigt, hvis jeg havde fået et uønsket sextilbud bare én gang i mit liv?!

Redigeret af Lucianone

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
skvat_man76

I den nævnte sag, kan jeg kun være enig. Vil ikke generalisere men i ligenden sager, så er jeg helt med på hvad du mener.

Jeg er godt nok også glad for, de kvinder jeg har lagt an på, ikke har sagsøgt mig - men jeg er jo heller ikke kendt. :)

Jeg blev fornylig lagt an på af en 50+ årig tysker, som tilbød at udføre oral sex på mig - afslog pænt, og så viste hun mig sin tunge som var pircet, og spurgte om jeg NU ville. Og så forlod jeg køen til toilettet stille og roligt.

Hun respekterede jo som sådan ikke mig nej, ved netop at vise mig tungen, for at overbevise mig.

Men fårk nu det... Jeg blev da bare glad for komplimentet, og fortalte da også konen om episoden da jeg kom hjem fra tyskland. 

.... Og så, sagde jeg ja.... :)

Men hvorom altig er, så jeg den idé, at det jo oftest sker for kendte mænd, hvor den "forudrettede" forsøger at få noget ud af det.

Ved ikke hvor meget det sker for "normale" mænd ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Lol. Men sandt nok.

Det hjælper underligt nok altid at vise sin tunge frem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)

Ja, jeg er skam da også blevet antastet et par gange - uden at have taget skade af det. Det er jo godt, jeg ikke er kvinde, fordi så havde jeg nok lagt sag an og krævet en million i erstatning?!

Første gang var i starten af 7. klasse. Vi var på lejrskole og alle vi drenge sov på samme værelse i hver sin køje. Sidst på aftenen, inden vi faldt i søvn, husker jeg at et par af drengene blev lumre og de begyndte at snakke om deres pikke - om hvor store de var og om de havde fået hår på den o.s.v. Kort sagt sådan som drenge på den alder jo opfører sig. To af drengene lagde sig endda i køjen sammen og onanerede åbenlyst og en tredje dreng, Peter, stod og onanerede åbenlyst foran alle os andre, hvilket overraskede mig, fordi han var ellers altid så genert og stille. Lummert! - Bagefter faldt vi dog alle mere eller mindre i søvn. Men så  midt om natten vågnede jeg ved, at der sad en dreng oppe i min seng med pikken fremme og han stak pikken hen til min mund! Jeg skubbede ham dog væk! Det var min klassekammerat Lasse, som åbenbart var blevet liderlig af den frække snak tidligere på aftenen, siden han ville have mig til at sutte hans pik. Jeg mødte ham en dag på gaden i København, da vi begge var blevet voksne. Og der afslørede han da også, at han skam var bøsse. Det kunne jeg jo godt regne ud...

Ligeledes i 7. klasse blev jeg sågar antastet af to drenge fra 4. klasse, som hed Jacob og Ole! De spurgte mig, om de måtte se min pik. Og hvis de måtte det, så måtte jeg også se deres, foreslog de! Igen sagde jeg nej tak. Jeg var trods alt 14 år og de var 10-11 eller sådan noget, så jeg syntes det virkede lidt upassende. Men igen: jeg tog ikke skade af det. Var bare lidt paf over, at jeg fik sådan et tilbud. Det var i øvrigt to drenge, som så meget op til mig, fordi jeg var skolens bedste til sport. De rendte nemlig i røven af mig konstant. Hver dag kom de hen til mig i frikvarteret, fordi de åbenbart var vilde med mig.

Da jeg var 16 år gammel, var vi i bad efter idræt. Pludselig kom der en dreng fra min parallelklasse og stilede sig lige foran mig. Han havde stangstiv pik og stirrede mig lige ind i øjnene. Jeg forstod ikke helt, hvad han ville. Men i dag kan jeg godt se, at han selvfølgelig inviterede mig til noget frækt. Men jeg forstod ikke helt at læse situationen. Men det var selvfølgelig dét, han gjorde. Han var vel gay eller biseksuel?!

Året efter, da jeg var 17 år, kom der en pige fra min klasse og spurgte mig direkte om jeg ville have sex med hende og hun var ret ligefrem og påtrængende. Jeg fandt senere ud af, at hun var meget fremmelig og hun havde allerede i 16-17 års-alderen sex med fyre på 25-30 år og som 18 årig blev hun gravid. Hun lagde vist nærmest an på alle fyre, hun kom i nærheden af. Jeg takkede dog pænt nej tak til hendes tilbud, da hun ikke lige var min type.

Da jeg var ca. 21 år gammel, kom jeg gående udenfor Århus Banegård. Og pludselig kom der en laaaaaaaaaangt ældre mand, som vurderede var nok ca. 60 år gammel, og gik hen til mig og sagde "du er vel nok en lækker knægt! Vil du have sex med mig?". Igen takkede jeg pænt nej tak. Men selvom jeg syntes fremgangsmåden var underlig, var det ikke noget jeg følte mig provokeret af. Jeg har det sådan, at man skal tage det som en kompliment, hvis nogen lægger an på én. Uanset om de er 20 eller 60. Og uanset køn. 

Da jeg boede i Kbh., arbejdede jeg på Vesterbro og gik tit igennem Istedgade. Jeg har ikke tal på, hvor mange gange jeg er blevet antastet af primært afrikanske og rumænske gadeprostituerede. De var meget påtrængende og sagde typisk noget á la "Hey baby, you wanna have sex with me?". Et par gange kom de endda direkte over til mig og ragede nærmest på mig. Tænk hvad der ikke var sket, hvis det havde været mænd, som havde antastet kvinder på den måde? Kvinderne havde omgående meldt det til politiet eller der var kommet en MeToo-artikel ud af det!

Der har været flere tilfælde. Men min pointe er, at jeg selvfølgelig ikke går ind for voldtægt og overgreb. Men nogle gange synes jeg, at folks grænser er lidt snævre. At folk, primært kvinder, er for sippede og tåler for lidt. Herregud, hvorfor ikke bare være glad for, at der er nogen, der gider én og vil have sex med én? Man kan jo bare takke pænt nej tak...

Redigeret af Lucianone

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Føj for satan, minder fra folkeskolen. Jeg husker kun de gode ting ved det.

Fx hvis man blev liderlig, så var mig og kæresten allerede til samme fest, og så blokerede vi badeværelset i en halv time gg ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499

se bare på metoo , det startede med at nogle chefer havde brugt deres stilling til af få sex af kvinder for 15-10-5 år siden , så blev det til påståede voldtægter for 15-10-5 år siden , så blev det til total lige gyldige sexchikane , jeg kan godt forstå det med cheferne , men for fanen hvorfor stod de ikke frem og fortalte det for 15-10-5 år siden , og komme og sige at de er blevet voldtaget for 15-10-5 år siden hvorfor fanen stode de ikke frem og fortalte det for 15-10-5 år siden , og nu er det blevet til total lige gyldig sexchikane , men de kvinder der stod frem som blev forulempet , de fik deres 5 minutters berømmelse , nu er metoo blevet til lige gyldig sexchikane , sexchiksane uha det er farligt , vi må nok hellere til kalde PET FET 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Du glemmer noget. At det også findes "den anden vej"!

Altså både hvis man har en kvindelig chef eller en "under en". Jeg har i al dalf prøvet både at blive klasket i røven af min chef på 50 år og en ungarbejder på 15 år. Så det er slet ikke kønsbestemt - folk ER bare liderlige på job gg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ieet
For 16 timer siden, Lucianone skrev:

Jeg læste lige om en "sag" i medierne i dag, hvor den tidligere cykelrytter Jimmi Madsen er anklaget for "sexchikane", fordi han for fem år siden sendte en eller anden lummer besked til en ung (men voksen) kvindelig cykelrytter. 

Hej Alle,

Der er flere MANDLIGE brugere der har klaget til moderator og følt sig krænket da de modtog en besked her i deres indbakke...

"Jeg er en stor maskulin mand, som leder efter en spæd numse, hvor jeg kan sprede ballerne og lade mit enorme lem spidde dig til du spræller."

Lad os nu antage at beskeden ikke var fra en ukendt indernet bruger som har sendt den u-opfordret, men en person der kan fyrre dig som din chef.

Det er den situation hun var i.

Med venlig hilsen

Ieet

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
For 47 minutter siden, Ieet skrev:

Hej Alle,

Der er flere MANDLIGE brugere der har klaget til moderator og følt sig krænket da de modtog en besked her i deres indbakke...

"Jeg er en stor maskulin mand, som leder efter en spæd numse, hvor jeg kan sprede ballerne og lade mit enorme lem spidde dig til du spræller."

Lad os nu antage at beskeden ikke var fra en ukendt indernet bruger som har sendt den u-opfordret, men en person der kan fyrre dig som din chef.

Det er den situation hun var i.

Med venlig hilsen

Ieet

Du har selvfølgelig ret i, at det ikke er så pænt at udnytte sin chefstilling til at få sex med underordnede.

Men nu var det her indenfor cykelsport, hvor tingene nok forholder sig lidt anderledes end i f.eks. det private erhvervsliv. Jeg synes, at det kan sammenlignes lidt med dengang, Jeppe Kofoed lagde an på og scorede en ung pige til et eller andet landsmøde eller var det en politisk sammenkomst? Blot med den forskel, at dengang var Kofoed´s udvalgte kun 15 år gammel. Hvor her er der i det mindste tale om en ung, men voksen kvinde på så vidt jeg ved 22 år.

Så jeg kan gå med til at sige, at Jimmi Madsen´s adfærd var lidt lummer og upassende. Men så er det heller ikke værre. Jeg synes det er ude af proportioner at gøre en sag ud af det, som skal i alle medierne. 

Albert har jeg da skam selv fået lumre tilbud fra. Jeg kan selv være lidt lummer nogle gange, dog kun overfor folk, som lægger op til det, så det var ikke noget, der på nogen måde vakte anstød på mig. Så i stedet begyndte jeg at drille Albert lidt, når han blev lummer på debatten. Det er også til ære for ham, at jeg for et par uger siden skrev en erotisk novelle herinde - kun dedikeret til den gode hr. Albert.

Men selvfølgelig kan det virke lidt ubehageligt at få tilbud fra en bøsse, hvis man selv er hetero. Men vender vi nu sagerne lidt om og forestiller os, at Albert havde været en KVINDE, så er jeg ikke sikker på, at folk havde anmeldt "hende". Så havde de nok bare følt sig beæret.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
For 6 timer siden, snoozz skrev:

Du glemmer noget. At det også findes "den anden vej"!

Altså både hvis man har en kvindelig chef eller en "under en". Jeg har i al dalf prøvet både at blive klasket i røven af min chef på 50 år og en ungarbejder på 15 år. Så det er slet ikke kønsbestemt - folk ER bare liderlige på job gg

Jeg har ikke prøvet at blive lagt an på af en chef. Måske fordi mine chefer altid har været mandlige. Det nærmeste jeg kommer, var at jeg på gymnasiet havde en lidt lummer dansklærerinde, som altid var småflirtende overfor drengene i klassen. Især mig og én der hed Rune - vi fik altid små-lumre og små-seksuelle kommentarer fra hende. 

Derimod er jeg blevet lagt an på af en del klassekammerater. Nok en 5-6 stykker. Men det er der nok mange andre end mig, der har prøvet. Men der er forholdet jo også mere jævnbyrdigt. Jeg er også blevet lagt an på af tre fodboldkammerater, så det passer ikke, at der ikke findes bøsser i fodbold ha ha. Af en eller anden grund, da jeg var i 14-16 års-alderen fik jeg en del tilbud fra andre drenge. Faktisk flere tilbud end jeg fik fra pigerne. Jeg var altid populær blandt drengene, måske fordi jeg var dygtig i skolen og god til sport, så derfor så de andre drenge op til mig. Og nogle af dem tændte åbenbart også på mig. Jeg fandt ud af, at der er rigtigt mange teenagedrenge, der er biseksuelle. Eller bicurious. Så i 18-20 års-alderen finder de en pige. De bliver måske gift og så lever de som skabsbøsser eller bicurios i mange år. Det er dem, man hører om er konen utro med andre mænd i 30-40 års-alderen, når de får lyst til at udforske deres biside endnu engang. Så når de er 40-50 bliver de skilt og lever som bøsser resten af livet...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind