Entrelac

Brødmaskine, justere

Recommended Posts

dreamers

tilslutter mig etahnol-eriks indlæg .

det er lige sådan jeg husker det da jeg var barn og vi fik hele rugbrød.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
On 1.12.2019 at 22:28, Ethanol-Erik skrev:

Du bør kunne tage den flade stang væk fra den lille tap, dermed kan du dreje 'propellen' hhv. ind eller ud - og dermed justere tykkelsen med en halv omgangs præcision og sætte den flade stang over tappen igen - netop derfor er der TO tapper på brødstoppet. :banan: 

For 4 timer siden, dreamers skrev:

tilslutter mig etahnol-eriks indlæg .

det er lige sådan jeg husker det da jeg var barn og vi fik hele rugbrød.

Som jeg har skrevet flere steder i tråden er der ingen af "skruerne" på den lille tap/stoppet, der kan skrues på. Der er ingen kærv og de er runde, så man kan ikke få fat hverken med skruetrækker eller svensknøgle. Dette vil kunne ses på en smartphone hvor man kan zoome ind på billederne, så det bliver tydeligt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dreamers

du skal jo heller ikke skrue  du trækker den af spindlen (stoppet).og bemærk den blanke skal ikke af foroven.Og når du så har indstillet stoppet(spindlen) til den ønskede tykkelse sætter du bare den blanke skinne tilbage på stoppet(spindlen).den som jeg husker var flexsibel i den blanke skinne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dreamers

ps ps mener jeg selv har en gammel en  kigger imorgen på det.gemt i mit (rodet)værksted.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ethanol-Erik
1 time siden, Entrelac skrev:

Som jeg har skrevet flere steder i tråden er der ingen af "skruerne" på den lille tap/stoppet, der kan skrues på. Der er ingen kærv og de er runde, så man kan ikke få fat hverken med skruetrækker eller svensknøgle. Dette vil kunne ses på en smartphone hvor man kan zoome ind på billederne, så det bliver tydeligt.

Du skal altså kunne indstille brødstoppet UDEN brug af værktøj - prøv evt. at åbne kniven/håndtaget hele vejen op imens du prøver at fjerne den flade, blanke fyr fra den lille tap - det kan tænkes at kniven skal helt op for at kunne tage den blanke stang taget af tappen, ellers kunne den jo gå af under almindelig brug  - (altså som at tage en gammeldags nøgle ud af et nøglehul)

Jeg har fundet et billede (godt nok kun med 1 tap) hvor man tydeligt kan se den hvordan man lige kan trække den flade stang en smule ud ud så den er fri af tappen, derefter skrue brødstoppet ind eller ud, alt efter ønsket tykkelse - og SÅ sætte stangen på tappen igen:

172075382_906_1024_0_0_0_0_4.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 10 minutter siden, Ethanol-Erik skrev:

Du skal altså kunne indstille brødstoppet UDEN brug af værktøj - prøv evt. at åbne kniven/håndtaget hele vejen op imens du prøver at fjerne den flade, blanke fyr fra den lille tap - det kan tænkes at kniven skal helt op for at kunne tage den blanke stang taget af tappen, ellers kunne den jo gå af under almindelig brug  - (altså som at tage en gammeldags nøgle ud af et nøglehul)

Jeg har fundet et billede (godt nok kun med 1 tap) hvor man tydeligt kan se den hvordan man lige kan trække den flade stang en smule ud ud så den er fri af tappen, derefter skrue brødstoppet ind eller ud, alt efter ønsket tykkelse - og SÅ sætte stangen på tappen igen:

Du siger (skriver) s'gi da noget, og hvorfor pokker har jeg så ikke tænkt på det:rolleyes:. Nu mangler jeg igen en smiley der slår sig selv på panden.

Jeg har udelukkende tænkt på, at lede efter noget der kunne skrues på.

Kigger på det i morgen.:gogo:

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ethanol-Erik
For 9 timer siden, Entrelac skrev:

- og hvorfor pokker har jeg så ikke tænkt på det....

:fløjt:

2p54xn.jpg

• Elsker 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
On 3.12.2019 at 22:27, dreamers skrev:

du skal jo heller ikke skrue  du trækker den af spindlen (stoppet).og bemærk den blanke skal ikke af foroven.Og når du så har indstillet stoppet(spindlen) til den ønskede tykkelse sætter du bare den blanke skinne tilbage på stoppet(spindlen).den som jeg husker var flexsibel i den blanke skinne.

On 3.12.2019 at 23:40, Ethanol-Erik skrev:

I har fuldstændig ret begge to, det var lige præcis sådan det skulle gøres.:banan::banan::banan:

Tusinde tak for hjælpen.:gogo:

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ethanol-Erik
For 10 timer siden, Entrelac skrev:

I har fuldstændig ret begge to, det var lige præcis sådan det skulle gøres.:banan::banan::banan:

Tusinde tak for hjælpen.:gogo:

Jamen, ER det ikke bare skønt at kunne hjælpe andre... 👍

Men nu hvor du er klar til at skære tykke skiver, så presser det næste spørgsmål sig uvægerligt på:

'Hvornår er det egentlig hestens fødselsdag?' 🤣

Sig-som-en-hest-.jpg

• Elsker 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 23 timer siden, Ethanol-Erik skrev:

Jamen, ER det ikke bare skønt at kunne hjælpe andre... 👍

Men nu hvor du er klar til at skære tykke skiver, så presser det næste spørgsmål sig uvægerligt på:

Neeeej:blink:, de skal s'gi da være tyndere.

Det rugbrød jeg bruger er lidt massivt og tæt i det, derfor ville jeg skære det lidt tyndere end maskinen var indstillet til. Og det lykkedes bare så fint.:D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind