Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
snoozz

Bør man skrive sig op mange steder ?

Recommended Posts

snoozz

Når nu ejerbolig er ude af billedet, og man egenligt har fundet sted  bør man så alligevel lade sig skrive op til de steder hvor der er 10 eller 20 år ventetid ?

Jeg tænker på om det giver en en fordel hvis man vil flytte af X grund, inden for samme boligselskab, men fx  fordi man har nyt job eller lign for at komme tættere på.

Eller hvis underboerne klager for meget, så man bliver smidt ud, bør man så stadig være medlem i div "boiligforeninger" uden nødvendigvis at få noget ?

Jeg har heldigvis efterhånden penge nok til at ligge indskud med det samme, de kan bare være svære at finde, medmindre det er på Lalland gg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 6 timer siden, snoozz skrev:

Jeg har heldigvis efterhånden penge nok til at ligge indskud med det samme, de kan bare være svære at finde, medmindre det er på Lalland gg

Du passer helt sikkert godt i ind i klubben , som også begår sig her på forum, og de har jo lolland tilfælles. og ja, det kan være lettere at finde bolig her, i nogle områder.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 6 timer siden, snoozz skrev:

Når nu ejerbolig er ude af billedet, og man egenligt har fundet sted  bør man så alligevel lade sig skrive op til de steder hvor der er 10 eller 20 år ventetid ?

Jeg tænker på om det giver en en fordel hvis man vil flytte af X grund, inden for samme boligselskab, men fx  fordi man har nyt job eller lign for at komme tættere på.

Eller hvis underboerne klager for meget, så man bliver smidt ud, bør man så stadig være medlem i div "boiligforeninger" uden nødvendigvis at få noget ?

Jeg har heldigvils efterhånden penge nok til at ligge indskud med det samme, de kan bare være svære at finde, medmindre det er på Lalland gg

Jeg er ikke sikker på, at jeg forstår dit spørgsmål, men jeg prøver at svare.

Hvis du har en god bolig, som du er glad for, og ikke har forventninger om, at skulle flytte, så er det jo ikke nødvendigt at være skrevet op til en anden bolig.

Hvis man f.eks. har hjemmeboende børn, og kan forudse, at boligen bliver for stor/dyr når børnene flytter hjemmefra, så er det fornuftigt at være skrevet op, evt. på den interne venteliste.

Hvis man på på 1. eller 2. sal kan det også være fornuftigt, at være på den interne liste, så man kan få en stue-lejlighed hvis behovet skulle opstå.

Hvis man bor i et af de store boligselskaber, som har boliger i flere byer, så vil det oftest være nok, at være skrevet op i dette boligselskab.

Hvis underboerne klager, og det er berettiget, så vil det klogeste være, at ændre på sin adfærd, så man ikke generer andre beboere. Ellers vil man sandsynligvis få samme problem i den næste bolig.

Jeg er pt skrevet op i 2 boligselskaber, dét jeg allerede bor i og så et andet, der har boliger i "min" by, men det er udelukkende fordi der i flere år har været en helhedsplan på vej her i afdelingen, og planerne er blevet ændret flere gange undervejs. I den første plan skulle noget rives ned, bl.a. der hvor min lejlighed er, senere blev nedrivningen droppet, men nu skulle lejlighederne så have stue og køkken i ét, hvilket jeg absolut ikke kunne se mig selv i. Så kom der gang i byggeriet i Danmark og priserne steg, det medførte, at der skule findes besparelser i vores byggeri, så det blev inden for rammerne, og det medførte så (heldigvis for migB):D), at man i en stor del af boligerne droppede, at fjerne/flytte vægge og "kun" renoverer. Nu er byggeriet så småt gået igang, så jeg forventer ikke flere ændringer, der kan få betydning for min bolig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 2 minutter siden, Entrelac skrev:

Jeg er ikke sikker på, at jeg forstår dit spørgsmål, men jeg prøver at svare.

Snoozz har længe skrevet et par emner om at flytte til ny by, så emnet er nok baseret på overvejelser fra tidligere, som nu er kommet til tilmelding og indskud.

Redigeret af DenBruneMunk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 4 minutter siden, DenBruneMunk skrev:

Snoozz har længe skrevet et par emner om at flytte til ny by, så emnet er nok baseret på overvejelser fra tidligere, som nu er kommet til tilmelding og indskud.

Sikkert, men jeg går ud fra, at selv Snoozz kan regne ud, at man skal være skrevet op hvis man vil flytte til et andet boligselskab eller område.;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 4 timer siden, Entrelac skrev:

Sikkert, men jeg går ud fra, at selv Snoozz kan regne ud, at man skal være skrevet op hvis man vil flytte til et andet boligselskab eller område.;)

Ikke nødvendigvis, det afhænger jo af ledigheden på stedet.  KAB,DAB og andre har links direkte på siderne til ledige boliger i deres afdelinger, uden man skrives op.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 1 time siden, DenBruneMunk skrev:

Ikke nødvendigvis, det afhænger jo af ledigheden på stedet.  KAB,DAB og andre har links direkte på siderne til ledige boliger i deres afdelinger, uden man skrives op.

Det ved jeg, det har "mit" boligselskab også, men når man kan få dem uden at være skrevet op, så plejer det at være fordi de ikke er blevet lejet ud via ventelisten, og dermed er det ofte ikke de mest attraktive boliger, f.eks. kan de ligge i den dyre ende.

Hvis man er kræsen med hvilken bolig man vil have, så bør man lade sig skrive på ventelisten.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo

Vil det ikke være snóozz fornuftigt at rådføre dig hos din nærmeste boligforening 

• Haha 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

HVor er i søde.

Jo jeg kan da godt regne ud at man ikke får nogen bolig medmindre man er skrevet op til en. Sådan endte jeg faktisk på Herberg inden jeg kom ind her ;)

Og jeg vil nødigt herfra, der er alt, gåafstand til toget, og butikker indenfor 5 min gåtur, og god udsigt. og lav husleje. Og så er det Penthouse - jeg bor øvertst GG

MEEEEN, skulle det ske at jeg fik en kæreste, som sikkert enten har eller vil have børn, så bliver det for småt, så skal vi jo finde noget andet. Så er 38 m2 ikke nok.

Men nu må vi jo se,  måske er kærligheden bare ikke noget for mig ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Alttså....!

Det jeg tænker på er:

At selvom man ikke har nogen aktuelle planer om at flytte, så alligevel skrive sig op, så man relativt let kan få en anden lejlighed, så man ikke ender som hjemløs.

Fx hvis regeringen vedtager en "bandepakke" som betyder at boligblokke skal rives ned og i den dur.

Jeg er nu fladet ret godt til i det her byggeri, men selvom det er velholdt, så er det stadig fra 70´erne og jeg kan vel ikke forvente at det holder evigt ... ?

Men også lige så meget om, hvis jeg fx finder en kæreste i Jylland og derfor vil flytte derhen... Det bliver jo også ret dyrt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...