Helle Front

Politiserer kronprinsparret for meget?

Recommended Posts

Helle Front
Skrevet (redigeret)

Venstres folketingsmedlem Jan E. Jørgensen er vist endnu ikke set i rullekravesweater sammen med Morten Østergaard, men ellers gør han en del for at fremstå politisk korrekt.

I et interview i Berlingske har Nye Borgerlige-formanden Pernille Vermund erklæret sig enig med debattøren Eva Agnete Selsig i, at det danske kronprinspar for tiden er for politiserende. Som eksempel nævner hun uddelingen af parrets årlige priser for nylig, der var priser til hhv. 'Bydelsmødre' og musikeren Jada. Førstnævnte vil oprette sociale netværk for minoritetskvinder, og sidstnævnte 'takkede' for sin pris ved at harcelere over "det hvide overherredømme"!

Jan E. Jørgensen kalder Vermunds kritik for ligefrem 'farlig' for opbakningen til kongehuset.

https://www.bt.dk/politik/venstre-profil-undrer-sig-over-kongehus-udtalelse-det-er-ret-farligt-det-vermund

Jeg mener, det er noget vrøvl fra Jørgensens side. Hvis noget skulle kunne svække kongehuset, så tror jeg snarere det er, hvis medlemmerne fjerner sig mere og mere fra det folkelige og rykker tættere på kulturradikalismen. Det sidste synes jeg, Dronning Margrethe havde slemme tendenser til i nogle 80'er-nytårstaler, men mon ikke, hun har fortrudt det? Kongehuset skal være så lidt politiserende som muligt - helt kan de næppe skjule deres sympatier - valget af de nævnte prismodtagere har nok virket politisk korrekt på mange. Jeg vil ellers gerne understrege, at jeg godt kan lide Mary og Frederik, specielt deres indsats omkring 'Royal Run' det sidste par år.

Hvad mener du - er kronprinsparret for (venstreorienteret) politiserende ved visse lejligheder? 

Redigeret af Helle Front

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind