Tigermanden

Tegn på svaghed hos debattører

Recommended Posts

Tigermanden

Der er visse mønstre, man ser igen og igen, og jeg lægger ud med at nævne et par stykker.

Når en debattør skal argumentere for sine overbevisninger og samtidig rakker modparten ned, og fremhæver sig selv - så er det et tegn på, at den debattør er usikker - og ikke stoler på, at hans argumenter er gode nok.

Dette handler selvfølgelig kun om tilfælde, hvor nedrakning bliver brugt som et led i en argumentation (det man skriver må være rigtigt, fordi modparten er ringe).

Prøv at lægge mærke til, hvem der gør det.

Har du lagt mærke til andet, der går igen?

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)

Jeg kender det godt. Når jeg skriver om f.eks. Illuminati og andre konspirationer, tyr folk ofte til personangreb fremfor at forholde sig til det, jeg skriver. I stedet for at starte fra nul og prøve at undersøge, om der ikke kunne være noget om sagen, så har de straks paraderne oppe og kalder mig tosset eller skør - eller, som en vis person fra bindestregsdebatten forleden, kommer med et link til en psykiatrisk afdeling.

Bevares, jeg er ikke perfekt. Jeg har selv nogle gange gået til en anden person. Jeg og du, Tigermand, har også haft et par tvister gennem årene, hvor vi har stukket lidt til hinanden. Men indtil en vis grænse, synes jeg nu det er okay at prikke og stikke lidt til modparten, så længe man ikke bliver alt for grov og nedladende. Lidt godmodigt drilleri synes jeg kan være meget hyggeligt. Men bortset fra det, så er jeg som udgangspunkt enig i, at man altid bør prøve at argumentere sagligt fremfor at angribe personen. 

Når jeg en sjælden gang tyr til personangreb, er det stort set altid (det er i hvert fald min hensigt) KUN, når modparten selv lægger ud. Jeg starter ikke selv på det. Men hvis folk er grove overfor mig, giver jeg gerne igen, fordi jeg er også af den opfattelse, at man ikke skal stå model til alt. Derfor svarede jeg f.eks. en vis person igen forleden, da han blev grov. Det var måske ikke elegant. Men man skal også kunne slå fra sig nogle gange, hvis man ikke vil slås til plukfisk eller miste selvrespekten. 

Redigeret af Lucianone
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst Tiger
For 11 timer siden, Tigermanden skrev:

Når en debattør skal argumentere for sine overbevisninger og samtidig rakker modparten ned, og fremhæver sig selv - så er det et tegn på, at den debattør er usikker - og ikke stoler på, at hans argumenter er gode nok.

elsker du at tale om dig selv hele tiden.

startrek-picard-facepalm-768x374.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tue

Ja det syntes jeg altså også. 

/Tue.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst Knud

Jaja, hr. Tigermand du har jo altid formået at gøre dig selv til et offer, og ærligtalt er det ved at være kvalmende at være vidne til. Det er ikke uden grund du fik karantæne på bindestregsdebatten, eller de andre du huserede på. Herinde er vel den eneste du kan være på, men gad vide hvor længe. Du er et ret så patetisk og teatralsk menneske. Og alt din evindelige snak om muslimer og kommunisme er sgu gået over gevind, DU er faktisk en stor årsag til at muslimer får et dårligt ry, på den måde du agerer er det kun forståeligt at andre bliver trætte af dig! 

Vi er nogen som er alvorligt bange for der ligger noget psykisk bag din radikaliserende prædiken og hvad det mon ikke kan fører til! 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guru-Master
For 14 minutter siden, Gæst Knud skrev:

Jaja, hr. Tigermand du har jo altid formået at gøre dig selv til et offer, og ærligtalt er det ved at være kvalmende at være vidne til. Det er ikke uden grund du fik karantæne på bindestregsdebatten, eller de andre du huserede på. Herinde er vel den eneste du kan være på, men gad vide hvor længe. Du er et ret så patetisk og teatralsk menneske. Og alt din evindelige snak om muslimer og kommunisme er sgu gået over gevind, DU er faktisk en stor årsag til at muslimer får et dårligt ry, på den måde du agerer er det kun forståeligt at andre bliver trætte af dig! 

Vi er nogen som er alvorligt bange for der ligger noget psykisk bag din radikaliserende prædiken og hvad det mon ikke kan fører til! 

Enig! 

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tigermanden
For 2 timer siden, Gæst Knud skrev:

Et glimrende eksempel på min pointe. 🙂

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst Knud
1 time siden, Tigermanden skrev:

Et glimrende eksempel på min pointe. 🙂

Ha 😅 du er slet ikke i stand til og komme med nogen brugbare pointer, det er endda en kæmpe overdrivelse at kalde dig debattør. Du er snare en provokatør ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone

Oplægget er egentlig relevant nok. Problemet er bare, at Tigermanden har copypastet det fra et oplæg, Anklageren lavede for et par dage siden på bindestregsdebatten. Det virker lidt søgt at copypaste et indlæg fra Anklageren, når man ved, at Tigermanden ikke gør andet end at snakke vedkommende efter munden ovre på den anden debat...

Så fint nok debatoplæg af Anklageren. Som Tigermanden så har copypastet.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
Skrevet (redigeret)
For 31 minutter siden, Lucianone skrev:

Så fint nok debatoplæg af Anklageren. Som Tigermanden så har copypastet.

Jeg mener du overser en vigtig pointe i det indlæg, det er ikke skrevet af en anden person, kun en anden profil. Og fantastisk nok har skrivestilen for denne Troll og anklageren de samme måder at skrive på, læg især mærke til måde at opdele sektionerne i indlæg :)  Jeg vil vente med flere, for eller er Troll'n da helt på spanden over at blive afsløret og ikke have gennemtænkt denne adfærd og profil.

Redigeret af DenBruneMunk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.