Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
snoozz

Er disse stoffer ulovlige?

Recommended Posts

snoozz

Jeg har har om Ketogan, som min kæreste engang fik, men rørte dem ikke ?

så er der Stesdolid, som jeg selv har fået.

Ved godt de er ok på sygehuse og i man skal have recept, men også i private hjem  ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
FrkFauna

Både Ketogan og Stesolid er receptpligtige, så hvis du ikke har en recept på dem, men derimod skaffer dem på det sorte marked. Ja så er de nok ikke lovlige at være i besiddelse af. 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Men der er også en gråzone.

Hvor man hverken har fået en recept hos lægen, men heller ikke købt dem på "det sorte marked". Går ud fra du her mener kriminelle på linie med pushere osv.

Eksempler i fængsler, forsorgshjem og lign, hvor de deler rundhåndet ud af den typer medikamenter (lige som med lykkepiller, Morfin lign smertestillere, og hvad de ellers kan finde på.

Jeg ved godt at sådanne steder har en læge tilknyttet, men det er ikke ret tit de faktisk har set den patient de udskriver medicin af den type til, det har mere karakter af kontor- og papirarbejde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
naturlig
On 20.11.2019 at 05:09, snoozz skrev:

Jeg har har om Ketogan, som min kæreste engang fik, men rørte dem ikke ?

så er der Stesdolid, som jeg selv har fået.

Ved godt de er ok på sygehuse og i man skal have recept, men også i private hjem  ?

Ketogan er vist smertestillende ik ? nå men, hvis du tænker på om det lovligt at indtage medicin, som ikke er udskrevet til dig, så nej det er det nok ikke, lige meget hvad, men hvis det er medicin som ligger i privaten, som er udskrevet til konen, og du lige napper 1 pille eller 2, kan der som nok ikke gøre så meget ved det, som sådan, andet end du kan blive sigtet for tyveri, eller røveri :) hvis konen bliver tosset og melder dig, udover det er det nok bare dit helbred du skal tænke på.

Redigeret af naturlig

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...