Bare mig.

Åh nej, nu igen ..................

Recommended Posts

Bare mig.
Skrevet (redigeret)

sidder der en fremmed udhungret kat ude i laden og skriger efter mad. Denne gang er det en udhungret superkælen gråstribet stor hunkilling. Det er sikkert en nogen der er flyttet fra, men det kan naturlig også godt være en indekat, der ved et uheld har forvildet sig ud og ikke kan finde hjem igen.

Jeg må en tur til den dyre doktor i morgen, og se om den er chippet, øretatoveret er den nemlig ikke.

Og hvad så ? Kan ikke beholde den da der er en mussefænger i huset i forvejen. Nærmeste internat der tager katte er i enten i Ålborg eller Viborg. Finde en privat der tilfældigt mangler en kælekat ? Eller .............................. ?

Er åben for alle muligheder.

Redigeret af Bare mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Tillykke med din nye kat. 🙈

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare mig.
Skrevet (redigeret)
For 7 timer siden, ThomasSneum skrev:

Tillykke med din nye kat. 🙈

Nej det bliver ikke min nye kat, idet du burde have fanget der er en mussefænger her i huset i forvejen. I øvrigt er tilløberens dårlige fodertilstand et helt klart tegn på den aldrig har lært af sin mor fra killingeben og fange mus og dermed heller aldrig kommet til at lære det, noget der er strengt nødvendig til en arbejds/kælekat her ude på bøhlandet !!!  😉

Redigeret af Bare mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac

Jeg har indtryk af, at det ikke er ualmindeligt, at byboere læsser deres katte af på en land-ejendom, sikkert med forventning om, at katten så får et liv som i den syvende katte-himmel.

Sandheden er bare, at den nytilkomne for bøllebank af de katte, der i forvejen bor på stedet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare mig.
For 6 timer siden, Entrelac skrev:

Jeg har indtryk af, at det ikke er ualmindeligt, at byboere læsser deres katte af på en land-ejendom, sikkert med forventning om, at katten så får et liv som i den syvende katte-himmel.

Sandheden er bare, at den nytilkomne for bøllebank af de katte, der i forvejen bor på stedet.

Det er sikkert ikke helt ved siden af, at det sommetider foregår på den måde.

En ting er helt sikkert, det er at en kats killinger af en indekat aldrig har lært hvordan den skal begærde sig ude i den store verdenen udenfor en dør inden den blev taget fra moderen. Derfor er det fandens synd og naturligvis samtidig dyreplageri, en sådanne stor killing/ungkat bliver smidt ud som friløber. 

Nu for vi at se, hvad der sker fremadrettet med den. Det kunne også være min dyre doktor har en ide.

Hilsen Mig.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72

Lyder hårdt, men jag den væk, lad være med at give den mad, den skal nok finde hjem igen.

Bor selv på landet og havde 2 katte, en alm rød huskat ( gammel) og en 2 år gammel maine coon.

De går ind og ud som det passer dem ( har 1,5 km til nærmeste nabo, pludselig en dag kommer Maine coone katten ikke hjem, og da han ikke har været hjemme en måned, så affinder vi os med tanken om at han nok er blevet kørt ned eller lign. og da vores gamle kat er nået en alder hvor han var meget slidt, mente vi sammen med dyrlægen at det var bedt han blev aflivet, så vi anskaffede os 2 nye katte, en alm huskat killing, og en norsk skovkat som nogen gerne ville af med da den ikke trivedes i en lejlighed.

Da der var gået 3 mdr fra Maine coonen forsvandt dukkede han pludselig op igen, i god stand og med fin pels, så han er helt sikkert blevet fodret et eller andet sted, og måske holdt inde.

Nu har vi så 3 katte, og vores maine coon er efter den oplevelse ALDRIG længere væk end at kalder man på ham så kommer han 🙂

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare mig.
Skrevet (redigeret)
On 19.11.2019 at 09:24, basle72 skrev:

Lyder hårdt, men jag den væk, lad være med at give den mad, den skal nok finde hjem igen.

Bor selv på landet og havde 2 katte, en alm rød huskat ( gammel) og en 2 år gammel maine coon.

De går ind og ud som det passer dem ( har 1,5 km til nærmeste nabo, pludselig en dag kommer Maine coone katten ikke hjem, og da han ikke har været hjemme en måned, så affinder vi os med tanken om at han nok er blevet kørt ned eller lign. og da vores gamle kat er nået en alder hvor han var meget slidt, mente vi sammen med dyrlægen at det var bedt han blev aflivet, så vi anskaffede os 2 nye katte, en alm huskat killing, og en norsk skovkat som nogen gerne ville af med da den ikke trivedes i en lejlighed.

Da der var gået 3 mdr fra Maine coonen forsvandt dukkede han pludselig op igen, i god stand og med fin pels, så han er helt sikkert blevet fodret et eller andet sted, og måske holdt inde.

Nu har vi så 3 katte, og vores maine coon er efter den oplevelse ALDRIG længere væk end at kalder man på ham så kommer han 🙂

Det eneste der kan jage en kat væk er en aggressiv hund eller kat. Jeg kan ikke jage en kat væk hvis den ikke selv vil, og det ser heller ikke ud til den gamle kat kan, sååå .....................

Den nye lov der kom om katte for efterhånden små ti år siden, har i øvrigt lagt ansvaret (udgifterne) over på lodsejere til bortskaffelse af fremmede tilløbende katte. I dag må den ikke bortskydes, uden den er til fare for folk eller fæ/kræ. Og det kan en super kælen sund stor killing på ca 6-8 måneder vel næppe siges at være, eller ................

Hilsen Mig.

Redigeret af Bare mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare mig.
Skrevet (redigeret)

Opdatering, killingen var ikke chippet eller neutraliseret og ingen her i nærheden synes at mangle den. Efter endnu et besøg ved den dyre doktor og 1178 kroner fattigere, ser det ud til at Thomas Sneum fik ret alligevel. Der er simpelthen ingen der kan stå for den killings væsen, heller ikke den dyre doktor eller vor egen gamle kat.   😁  

Som den ansvarlige katteejer man nu engang er, blev killingen ved samme lejlighed naturligvis øretatoveret, så alle kan se den høre til et sted og nemt kan finde ud af hvor, altså hvis ..........................................   😉  🙂

Redigeret af Bare mig.
  • Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare mig.
Skrevet (redigeret)

Lige en opdatering mere. Det store operative indgreb som en sterilisering er, gav desværre den nye kat en solid omgang splat*kid fredag nat og lørdag formiddag. Det lykkes dog at få den stakkels kælepotte til at drikke godt hele tiden og derfor undgå en dehydrering.

I øvrigt har jeg konstateret at kælepotten absolut ikke er uvant med både kattebakke og kattelem. Det får desværre en her til og formode at den nok er blevet dumpet som Entrelac har beskrevet.  😩

Redigeret af Bare mig.
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare mig.

Lidt opdatering. Var i fredags en tur ved den dyre doktor med begge kattene. Operationssåret på den nye var begyndt at bløde og der var samtidig gået lidt betændelse i stedet. Den dyre doktor mente det skyldtes at tråden generede så den kom ud og den lille fik et skud penicillin. Samtidig fik de begge også en chip så de kan betjene den nye chip kattelem der er blevet investeret i.

Normalt er jeg ellers modstander af at chippe en kat da det er for besværligt at finde ud af om en eventuel trafikdræbt eller bortløben kat har et hjem for almindelige mennesker. Modsat er det med en øretatovering, hvor alle kan se der er en ejer ved at kigge på katten. Endelig kom den lille også på vægten og det kunne konstateres hun havde taget hele 800 gram på i løbet af de sidste tre uger. Noget man i øvrigt også kan se på katten, da den efterhånden begynder og ligner en almindelig ungkat på si huld.

Hilsen Mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind