la_

Slag-boremaskiner med ledning

Recommended Posts

la_

Hej, skal have købt mig en ny slag-boremaskine.

Jeg overvejer:

1) Bosch GSB 16 RE Professional

2) Skil 1024 AA

Jeg tænker Bosch'en, måske er skudt over mål for mit vedkommende, da jeg er ved, at have lagt de større opgaver i huset bag mig, vil derfor høre herinde, om nogen har erfaring med Skil 1024 AA, og om i er tilfredse? :) Eller jeg bør satse på "Bossen" ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guru-Master

kender ikke til mærket Skil så om den er bedre må jeg melde pas 

selv bruger jeg mest mærkerne Makita og Bosch ..DeWalt kan også bruges! 

er selv af den mening at selvom der måske bliver nogle opgaver du ikke kommer til at lave .. så er det altid rart og ha værktøjet .. da der kan komme noget uforudset .. og så er det sku træls at stå i den situation og ikke have det værktøj .. ingen siger du skal fylde dit værksted op med værktøj du aldrig bruger .. men lidt skader ikke 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac

Jeg har en ældre Bosch, hvor man kan slå hammer-funktion til, og den er jeg dælme glad for, men det var ikke én jeg selv ville have tænkt på at købe.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare mig.
For 17 timer siden, la_ skrev:

Jeg overvejer:

2) Skil 1024 AA

Jeg tænker Bosch'en, måske er skudt over mål for mit vedkommende, da jeg er ved, at have lagt de større opgaver i huset bag mig, vil derfor høre herinde, om nogen har erfaring med Skil 1024 AA, og om i er tilfredse? :) Eller jeg bør satse på "Bossen" ;)

Oha, det der med om den ene eller anden boremaskine er bedre end den anden er sgi en svær ting. Når du savner en etgears 700+ Wats slagboremaskine til hobbybrug, synes jeg du i stedet skulle kigge på denne her til under halv pris og med hele 5 års garanti:  https://www.jemogfix.dk/falke-slagboremaskine-710w/3101/9049160/  Den er nemlig slet ikke så ringe og slår lige så hårdt som de fleste andre almindelige i samme klasse.

Og synes du ovennævnte ikke slår hårdt nok, kan du altid få råd til en af de billige borehammer fra samme firma og stadig have sparet penge i forhold til den laveste pris jeg dd kan finde Bosch'en til.  

Skill modellen synes jeg ikke google kan finde noget om.

Hilsen Mig

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 18 timer siden, la_ skrev:

Jeg overvejer:

2) Skil 1024 AA

Aldrig Skil. Bosch holder. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
la_
For 4 timer siden, Jojojo skrev:

Aldrig Skil. Bosch holder. 

Tak min ven!

God dag!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
la_
For 18 timer siden, Guru-Master skrev:

kender ikke til mærket Skil så om den er bedre må jeg melde pas 

selv bruger jeg mest mærkerne Makita og Bosch ..DeWalt kan også bruges! 

er selv af den mening at selvom der måske bliver nogle opgaver du ikke kommer til at lave .. så er det altid rart og ha værktøjet .. da der kan komme noget uforudset .. og så er det sku træls at stå i den situation og ikke have det værktøj .. ingen siger du skal fylde dit værksted op med værktøj du aldrig bruger .. men lidt skader ikke 

Enig og tak for svar kammi!

Go dag!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
la_
For 13 timer siden, Entrelac skrev:

Jeg har en ældre Bosch, hvor man kan slå hammer-funktion til, og den er jeg dælme glad for, men det var ikke én jeg selv ville have tænkt på at købe.

Tak - Bosch er godt no doubt!

Go dag ven!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
la_
For 6 timer siden, Bare mig. skrev:

Oha, det der med om den ene eller anden boremaskine er bedre end den anden er sgi en svær ting. Når du savner en etgears 700+ Wats slagboremaskine til hobbybrug, synes jeg du i stedet skulle kigge på denne her til under halv pris og med hele 5 års garanti:  https://www.jemogfix.dk/falke-slagboremaskine-710w/3101/9049160/  Den er nemlig slet ikke så ringe og slår lige så hårdt som de fleste andre almindelige i samme klasse.

Og synes du ovennævnte ikke slår hårdt nok, kan du altid få råd til en af de billige borehammer fra samme firma og stadig have sparet penge i forhold til den laveste pris jeg dd kan finde Bosch'en til.  

Skill modellen synes jeg ikke google kan finde noget om.

Hilsen Mig

Tak for svar ven!

Tænker, at jeg vil have en 2-gear, skulle holde bedre...

Go dag!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare mig.
For 41 minutter siden, la_ skrev:

Tak for svar ven!

Tænker, at jeg vil have en 2-gear, skulle holde bedre...

Go dag!

Nu indskrænker du pludselig dine valgmuligheder gevaldigt, idet der slet ikke er en to gears maskine på din liste.  😉

Det eneste arbejde der rigtigt kræver en to gears maskine, er boring i metal på en tykkelse over 2 mm med et større bor eller hvis du vil bruge maskinen til oprøring af beton, puds, gips eller brug af hulbor. Til alt andet borearbejde er en et gears maskine helt fin. En to gears 230 volt maskine er bare ikke helt billig nu om dage, billigste pris ifølge google starter omkring kr. 1500. Du må så komme med nogle nye valgmuligheder hvis ................................   😉

Jeg kan fortælle dig at de gule har vi to af ude på vores fælles hobbyværksted de sidste ca 7 år og de har begge været brugt/misbrugt af rigtig mange forskellige personer. Begge har overlevet elektrisk omend de begge flere gange har lugtet "en smule varme", dog er skjoldet på den ene repareret med glasfiber ene efter et fald på ca 3 meter.

Personligt har jeg herhjemme også en af de billige gule i en borestander, hvor den bruges flittigt til forboring af træstykker.

Hilsen Mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind