Recommended Posts

dewey

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/butiksejer-i-silkeborg-drop-nethandel-eller-vi-lukker/7876552

Butiksejer i Silkeborg: Drop nethandel eller vi lukker - Käthe Bundgaard ved godt, at nethandel formentlig er kommet for at blive, men det gør ikke hendes frustrationer mindre over udviklingen hen imod butikslukninger og affolkede gader i de danske byer.

SPØGELSESBYER: - Den stigende nethandel lægger byerne øde hen, og hvis det ikke ændrer sig, lukker vi vores butik, lyder appel i facebook-video fra indehaver af tøjbutik

Et skrækscenarie om ikke så mange år, hvis udviklingen fortsætter i Silkeborg og resten af landet.

Ifølge tal fra Dansk Erhverv er flere end hver tiende butik lukket på landsplan de seneste 11 år, og udviklingen ser ud til at fortsætte.

- Man skal bare kigge sig omkring her i Silkeborg. Der er blevet mere stille og færre mennesker i bybilledet. Vores sælgere og leverandører fortæller, at sådan er det desværre i hele landet.

- Men jeg håber, at andre end mig selv vil råbe op og reagere imod en udvikling, der skaber spøgelsesbyer og mindre menneskelig kontakt, siger hun.

Er du en af dem, der bidrager til at forretninger lukker og byer ender som spøgelsesbyer, fordi du handler på nettet?

Jeg er een af dem, jeg handler næsten alt  på nettet, simpelthen fordi det er let og bekvemt og jeg kan købe alt, hvad jeg har brug for, derudover har jeg altid hadet at rende rundt i forretninger for at lede efter det, jeg har brug for for så alligevel ikke at kunne få det - bare et lille eksempel, jeg skulle bruge nogle helt bestemte plastikskruer og har i mindst to år søgt dem i diverse byggemarkeder uden resultat, for kort tid siden fandt jeg på at kigge hos Amazon, om de havde disse skruer i deres sortiment og se der, det havde de, jeg bestilte en pose med 10 skruer til 2,85€, 2 dage senere blev bestillingen leveret og mit 2-årige martyrium var slut.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

God morgen Dewey. 

Jeg handler sjældent på nettet, men vil nok gøre det i stigende grad. Det er kommet for at blive.

Ja, det truer nogle af vores butikker, men andre butikker vil overtage konkurrencen på nettet. 

Som verdenen bliver tættere og tættere, vil handlen over grænserne også stige...men det er ikke en dårlig ting. Det vil gå begge veje.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey

God morgen Thomas og også god morgen til alle andre og i ønskes en god søndag med hilsen fra denne lille fyr født i North Carolina - billedet er fra foxnews.com

LyEaBwO9kNQiQWPCFcpq2oA3q4yfw9l8H_xSVTXf

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk

Jeg handler ofte på nettet, og synes det er hurtigt og enkelt, og der er penge at spare, når søgemaskiner næsten er der til formålet.

Butikker som vi kender dem idag, vil klart nok forsvinde, jeg tror der kommer flere udstillingsvinduer, og butikker tager prøve lokaler til sig, så folk kan prøve og se hvad de kan købe.

Internet handel er her for at blive, butikkerne vil klart nok blive i fåtal men som andre brancher lærer og følger med tiden, så må detailhandlen også lære hvordan en butik skal se ud i fremtiden, for de kender og mener jo allerede at vi kun går i butikken for at se,røre og prøve deres produkt men intet køber.

Måske stiger priser, eller der lægges gebyr på for udstillingen og kunde service for fysiske butikker men det bliver jo nok mere et konkurrence parameter som andet kan blive det.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Forsvarsadvokat

Jeg handler stort set aldrig på nettet, da jeg bedst kan lide at have varen i hænderne inden køb!

Og samtidig kan man få en god kundeservice i butikken og rådgivning om varen.

Der er dog ingen tvivl om, at nethandel er kommet for at blive, og det vil nok få konsekvenser for butikkerne i manuel handel.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
Skrevet (redigeret)

Jeg handler meget på nette og det vil jeg fortsætte med betaler ikke flere penge for vare og bruger mere tid for at redde nogle butikker.

Vi har en udfordret samfundsmodel, men det løses ikke ved at forsøge at bevare de arbejdsplader som vil uddør uanset hvad. Spørgsmålet er hvordan vi indrette os i fremtiden med den teknologisk udvikling som der er.

I dag er det butikkerne som dør, i morgen er det lasbil og taxichauffører. I næste uge mange af de administrative kontoransatte som erstattes af computere.

Redigeret af modpol
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Le Misanthrope

Man bør i hvert fald undersøge netbutikkerne grundigt, bl.a.ved at søge på  Google, det glemte jeg, og også  at tage imod andre gode råd, så jeg bestilte for ca. 800 kr. dkr., men da varerne blev sendt fra producenten i Kina, kom jeg af med 1.200 kr, via opkrævning fra Post Nord.

Så kan man lære det!😉

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare mig.

Jeg kan sagtens se problemet som de lokale handlende står med. Der er ingen tvivl for mig at inden for de fleste brancher de enten må med på vognen (internet handel) eller stille og roligt lade sig aflive hen af vejen. Der bliver kun dagligvarebutikkerne og nogle få fysiske tøj/isenkram/sko/osv. tilbage der formodentlig har den omtalte internet afdeling.

Med andre ting er det dog nødvendigt at have en fysisk butik. Her hvor jeg bor skal man enten til Holstebro, Viborg eller Ålborg for at finde de større specialbutikker med eks. hårde hvidevare. Her i huset er alle hvidevare efterhånden købt i Ålborg (2*100 km) hvor man kan stikke næsen ind i et pænt stort udvalg og finde det helt rigtige vare til den rigtige pris. 

I øvrigt brugers internettet her i huset rigtigt meget, da vi efterhånden har oplevet at den vare vi går i en lokal fysisk butik for at ville købe simpelthen er fraværende.

Hilsen Mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guru-Master

Jeg er en ældre ræv og jeg er jo opvokset med at handle i de lokale og fysiske butikker .. Da det så blev moderne med computer og internet og jeg ligesom fik øjnene op for det (har nok været omkring de 2003).. så begyndte jeg også at handle på nettet 

I forskellige situationer hvor jeg har skulle købe noget har jeg desværre været udsat for de fysiske butikker ikke har kunne hjælpe eller skaffe det jeg søgte .. og så må man jo ty til nettet

har ofte været udsat for dårlig kundeservice i de fysiskebutikker.. hvor jeg har fået at vide de ikke ville tage en bestemt vare hjem fordi efterspørgelsen var så lille.. og når man spurgte om ikke andre afdelinger måske kunne have den.. var svaret ofte at det var da muligt men ikke noget de ville beskæftige sig med .. Så mener jeg de fysiske butikker selv er udenom kunderne går på nettet 

ofte på nettet kan du få det til gode priser nogen gange billigere og udvalget er større 

det er selvfølgelig trist for de små butikker de ikke kan køre men man er også nød til som butiksejer at forny sig og det er de ikke altid så gode til! 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
On 18.11.2019 at 16:50, Forsvarsadvokat skrev:

Jeg handler stort set aldrig på nettet, da jeg bedst kan lide at have varen i hænderne inden køb!

Og samtidig kan man få en god kundeservice i butikken og rådgivning om varen.

Der er dog ingen tvivl om, at nethandel er kommet for at blive, og det vil nok få konsekvenser for butikkerne i manuel handel.

Der skal bare et generations skifte til, så lyder du jo bare gammeldags :) og nok allerede umodernet.

Problemet med butikker, er dem som man får service fra ikke ved nok mere, eller de går på google og får den information som du selv kunne søge, og helt gratis istedet for at betale mere for at tro de fortæller dig det eneste rigtige, som måske ikke er sandt men salgsgøjl som man i 2019 kan finde ud af på nettet.

Så idag giver jeg ikke meget for sælgere i butikker, det er desværre ikke ofte nok man møder nogen som virkelig ved noget om det mere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind