Lucianone

Ekstra Bladet afslører frimurerne!

Recommended Posts

Lucianone
Skrevet (redigeret)

I årevis har såkaldte "konspirationstosser" hævdet, at der var noget uldent og konspiratorisk ved frimurerlogen. At ikke alt var så fint, som frimurerne foregav udadtil. Ekstra Bladet har boret i sagen og er nået frem til, at en del af "konspirationsteorierne" om frimurerne skam er sande:

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/kaempe-tabu-brudt-frimurernes-ritualer-afsloeret/7876778

Frimurerlogen ER en slags religiøs kult, som bruger okkulte symboler og ritualer samt besværgelser. Magi kan man også kalde det. Hermed synes "konspirationstosserne" alligevel at have ret i, at der måske er noget skummelt og satanisk over Frimurerlogen?!

Skeletter og kister bruges bl.a. i ritualerne. Besværgelser også. Og der er en meget hierarkisk opbygning i logen, som modsiger frimurernes egne påstande om, at logemedlemmerne er åh, så ligeværdige og broderlige....

Desværre skal man købe EB for at få alle detaljerne med. Men allerede i ovenstående korte artikel, som jeg har linket til, bekræftes nogle af "fordommene" om frimurerne.

Hvis de var så uskyldige og harmløse, som de selv hævder, ville de nok ikke blive så befippede, når de afsløres. Da EB for et par uger siden afslørede navnene på flere kendte frimurere (bl.a. Amin Jensen samt en ledende politichef i Københavns Politi, hvis navn jeg dog ikke lige husker), var det tydeligt, at disse kendte medlemmer af logen blev ret befippede og lettere paniske. Hvorfor hvis logen er så positiv og uskadelig?

Redigeret af Lucianone
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tigermanden

Det må du spørge Floridor om 😂 Var det ikke ham, du drillede med, at han skulle være frimurer? 😛

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Intet nyt under solen.

Hvad præcist er det man mener er the great news here?

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna

Man kan kalde det mange ting. Man kan også kalde det en hyggeklub.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
For 11 timer siden, ThomasSneum skrev:

Intet nyt under solen.

Hvad præcist er det man mener er the great news here?

For mig er der heller intet nyt. Men jeg tror ikke, at der er ret mange danskere, der aner, at Frimurerlogen i virkeligheden er en meget okkult klub, hvor der foregår en masse esoteriske ritualer. Folk tror (naivt, mener jeg), at det báre er en nyggeklub på niveau  med en bridge- eller dartklub.

Min far har været medlem af en loge, dog ikke lige Frimurerlogen. Der er ikke meget, han har måttet fortælle, fordi selv overfor nærmeste familie har logemedlemmerne tavshedspligt. Men hårdt presset har han dog indrømmet overfor mig, at logen har okkulte ritualer med kister, skeletter og kranier.

Præcist det samme, som EB nu skriver, at der også foregår i Frimurerlogen. Så nej, jeg er skam heller ikke overrasket.

Jeg mener dog, at det er problematisk, at frimurerne lyver og udadtil hævder, at der intet religiøst er over klubben, når EB nu har afsløret, at der er et væld af esoteriske og okkulte ritualer. Jeg er af den opfattelse, at Frimurerlogen ER en religiøs kult, hvilket EB også synes at bekræfte med deres research.

Folk har naturligvis lov at dyrke den slags, bevares. Men i det omfang at vi taler om f.eks. folkevalgte politikere, synes jeg at det bliver problematisk, fordi der bør ikke være så meget hemmelighedskræmmeri forbundet med, hvad en folkevalgt politiker går og laver. Peter Duetoft er f.eks. en højtstående frimurer og har været det i årtier gennem sin sideløbende politiske karriere. Også en højtstående DF´er er frimurer, har EB jo afsløret (kan ikke lige huske hvem af dem det er, men det var noget jeg så i én af deres artikler).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)
For 3 timer siden, dna skrev:

Man kan kalde det mange ting. Man kan også kalde det en hyggeklub.

Nej, det er her jeg mener, at mange tager fejl.

Hvis det bare var en harmløs hyggeklub, ville der ikke være alle de esoteriske og okkulte ritualer. Der er mere i det end bare at hygge sig.

Hvis det bare var en hyggeklub, ville det være en mere åbenklub - hvad det jo ikke er. Enhver kan jo ikke bare melde sig ind, men skal anbefales af en frimurer (eller er det to?). Og når man først kommer ind, er der tale om en meget hierarkisk opbygning, hvor man kun gradvist indvies i logens okkulte hemmeligheder. Først når man når de øverste trin, finder man ud af sandheden om logen. Nemlig at det er en religiøs kult, hvor der anvendes okkulte ritualer med kister, kranier og skeletter. Og hvor der, ifølge EB, også foretages magiske ritualer (mega okkult!).

Redigeret af Lucianone

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
For 12 timer siden, Tigermanden skrev:

Det må du spørge Floridor om 😂 Var det ikke ham, du drillede med, at han skulle være frimurer? 😛

Jeg har da skam spurgt ham mange gange, men han vil skam da ej ud med sproget.

Det er heller ikke sikkert, at han er frimurer. Jeg drillede ham bare med det en overgang, fordi han selv er en drillepind. Og fordi han tit forsvarede frimurerne, så når han drillede mig, så drillede jeg ham igen med, at han jo da skam nok var frimurer.😜

Jeg går ud fra, at du skam da ej selv er frimurer, hr. Tigermanden. Fordi mig bekendt kan muslimer og kommunister ikke blive medlemmer af Frimurerordenen. Eller jeg har i hvert fald ikke hørt om, at der findes muslimske og kommunistiske medlemmer af logen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 36 minutter siden, Lucianone skrev:

For mig er der heller intet nyt. Men jeg tror ikke, at der er ret mange danskere, der aner, at Frimurerlogen i virkeligheden er en meget okkult klub, hvor der foregår en masse esoteriske ritualer. Folk tror (naivt, mener jeg), at det báre er en nyggeklub på niveau  med en bridge- eller dartklub.

Min far har været medlem af en loge, dog ikke lige Frimurerlogen. Der er ikke meget, han har måttet fortælle, fordi selv overfor nærmeste familie har logemedlemmerne tavshedspligt. Men hårdt presset har han dog indrømmet overfor mig, at logen har okkulte ritualer med kister, skeletter og kranier.

Præcist det samme, som EB nu skriver, at der også foregår i Frimurerlogen. Så nej, jeg er skam heller ikke overrasket.

Jeg mener dog, at det er problematisk, at frimurerne lyver og udadtil hævder, at der intet religiøst er over klubben, når EB nu har afsløret, at der er et væld af esoteriske og okkulte ritualer. Jeg er af den opfattelse, at Frimurerlogen ER en religiøs kult, hvilket EB også synes at bekræfte med deres research.

Folk har naturligvis lov at dyrke den slags, bevares. Men i det omfang at vi taler om f.eks. folkevalgte politikere, synes jeg at det bliver problematisk, fordi der bør ikke være så meget hemmelighedskræmmeri forbundet med, hvad en folkevalgt politiker går og laver. Peter Duetoft er f.eks. en højtstående frimurer og har været det i årtier gennem sin sideløbende politiske karriere. Også en højtstående DF´er er frimurer, har EB jo afsløret (kan ikke lige huske hvem af dem det er, men det var noget jeg så i én af deres artikler).

Hvad mener du det kan skade?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Le Misanthrope

Det var da på tide, at der blev åbnet lidt for posen.🙂

Selvom  både min vens far drog ind i logen i kjole og hvidt med jævne mellemrum, og min egen far blev anbefalet,, sagde min mor stop, fordi det koster, de hjælper jo hinanden økonomisk, og æder og drikker, som hun sagde.😀

Og som teenagere grinte vi godt grundigt af munderingen, de drog af i, og kaldte hinanden 'kære broder'...😉😀😀

Har hørt den gamle skuespiller Hans W. Petersen fortælle, at hans mor blev enke med 4 ukonfirmerede børn, som alle blev hjulpet til en studentereksamen via Frimurerne.

Havde en direktør engang der havde en 'broder' i røret, hvis firma gik dårligt, og som pga. broderskabet bad om gælden blev slettet, hvilket dog fik direktøren op i det røde felt, så jeg tvivler på, at 'broderen' fik ønsket opfyldt.😉

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Forsvarsadvokat
For 3 timer siden, ThomasSneum skrev:

Hvad mener du det kan skade?

Der er nogen som mener at internationale frimurere styre verden med en orden, som skal holde verdens befolkning fast i troen på en kugle jord! :D

Dette kan vel skade de kugle troende, hvis sandheden er en anden?

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind