fresh_air

Kæreste har HPV sagde det ikke.

Recommended Posts

fresh_air

Hej
Min kæreste har HPV og jeg opdagede det ved at mærke en kønsvorte ved hendes skede. Hun sagde at næsten alle har det og hun lige var tjekket sidste uge, hvilket nok passer. Men samtidigt sagde hun at hun ikke vidste om hun skulle fortælle mig det. Iogmed det er kræftfremkaldene at have HPV kan jeg slet ikke fortstå hvorfor hun ikke skulle fortælle mig det, så jeg selv kunne blive tjekket.

Hmm

• Ked 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Det lyder umiddelbart ikke som noget man bør holde skjult for sin partner. 

Håber I finder ud af det. :ae:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guru-Master

Er kønsvorter og HPV ikke to vidt forskellige ting? 
Men uanset hvad bør man være ærlig overfor sin partner selvfølgelig er det ikke sjovt for din kæreste lige nu men går da ud fra du er en støttende og forstående kæreste så hun har da ikke haft grund til at holde det hemmeligt 

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
FrkFauna
On 16.11.2019 at 18:05, Guru-Master skrev:

Er kønsvorter og HPV ikke to vidt forskellige ting? 
Men uanset hvad bør man være ærlig overfor sin partner selvfølgelig er det ikke sjovt for din kæreste lige nu men går da ud fra du er en støttende og forstående kæreste så hun har da ikke haft grund til at holde det hemmeligt 

Jo,

Kønsvorter (Kondylomer, som de også kaldes) er en kønssygdom, som skyldes en infektion af Humant Papilloma virus (HPV), men der er flere undertyper, hvor af nogen medvirker til at man udvikler celleforandringer og kræft i livmoderhalsen. Men kønsvorter kan også komme af hvis man har mange forskellige sex-partnere og derved dyrker ubeskyttet sex. 

En mere detaljeret beskrivelse over det hele kan læses her: https://netdoktor.dk/sygdomme/fakta/kondylomer.htm 

Til trådstarter, kan du komme i tanke om en grund til hvorfor din kæreste ikke ville sige noget om det? - Jeg kan selvfølgelig godt forstå hun ikke ligefrem jubler over det, og nok er bange og tænker tusinde tanker. Men derfor synes jeg stadig det er meget forkert af hende ikke at sige noget, eftersom kønsvorter er ret smitsomt. 

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guru-Master
For 3 timer siden, FrkFauna skrev:

Jo,

Kønsvorter (Kondylomer, som de også kaldes) er en kønssygdom, som skyldes en infektion af Humant Papilloma virus (HPV), men der er flere undertyper, hvor af nogen medvirker til at man udvikler celleforandringer og kræft i livmoderhalsen. Men kønsvorter kan også komme af hvis man har mange forskellige sex-partnere og derved dyrker ubeskyttet sex. 

En mere detaljeret beskrivelse over det hele kan læses her: https://netdoktor.dk/sygdomme/fakta/kondylomer.htm 

Til trådstarter, kan du komme i tanke om en grund til hvorfor din kæreste ikke ville sige noget om det? - Jeg kan selvfølgelig godt forstå hun ikke ligefrem jubler over det, og nok er bange og tænker tusinde tanker. Men derfor synes jeg stadig det er meget forkert af hende ikke at sige noget, eftersom kønsvorter er ret smitsomt. 

så blev jeg det klogere  men det har heller aldrig skadet nogen 

Tak

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind