Forsvarsadvokat

Skal Danmark anerkendte Jerusalem som Israels hovedstad?

Recommended Posts

Forsvarsadvokat

"Min respekt for Mette Frederiksen ville nå nye højder, hvis hun fulgte i fodsporene på Færøerne og på Danmarks vegne anerkendte Jerusalem som Israels hovedstad" - Pernille Vermund (NB).

Mon ikke Mette Frederiksens egne (forbudt ord udeladt) vælgere ville fravælge Socialdemokratiet ved næste valg, hvis hun modsætter sig (forbudt ord udeladt)?

Jeg synes at det er en god idé at anerkende Jerusalem som Jødernes hovedstad, som flere lande da også har gjort!

De (forbudt ord udeladt) palæstinensere har dog tidligere krævet, at halvdelen af Jerusalem skal være deres hovedstad i en palæstinensisk stat!

Men med den terror som (forbudt ord udeladt) foretager overfor Israel med bomber og raketter, skal (forbudt ord udeladt) aldrig nogen sinde have et stykke land af Jødernes stat?

Din mening?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Gazastribens udfordringer løses ikke her. 

Jeg tror konflikten har mange parter som spænder over alle sociale og politiske rammer, på begge sider her. 

Personligt mener jeg at de jødiske bosættelser, er en vederstyggelig overtrædelse af de eksisterende aftaler. Jeg har ingen sympati med Hamas, og jeg er ikke religiøs. Det er en konflikt med forbrydere på begge sider - og synes jeg at man så skal anderkende Jerusalem som Jødisk hovedsæde... næ!. Jeg synes at vi bør tage afstand fra bosættelserne (Og meget mere) og vi bør forsøge at holde os neutrale i konflikten, så længe det er muligt. 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey

NEJ! Så vidt jeg ved, er det vist også kun USA g Guatamala, der anerkender Jerusalem som Israels hovedstad, selvom den israelske regering påstår at videre 10 lande vil anerkende Jerusalem som Israels hovedstad.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare mig.

Nej, selvfølig bør Danmark ikke ikke anerkende Jerusalem som Israels hovedstad. Af en eller anden mærkelig grund, synes det som om Israel mener at kunne gøre hvad der passer dem efter WW2.

Har samme mening som Araberne, at Jerusalem højst kan blive en delt hovedstad, samt annekteringen som Israel udføre skal spoles helt tilbage. Det er formodentlig den eneste måde der nogensinde kan blive fred i den region. 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna

Selvfølgelig skal vi det. Israel kan da selv bestemme hvilken by der skal være deres hovedstad ligesom et hvilket som helst andet selvstændigt land. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 26 minutter siden, dna skrev:

Selvfølgelig skal vi det. Israel kan da selv bestemme hvilken by der skal være deres hovedstad ligesom et hvilket som helst andet selvstændigt land. 

Så, Danmark må godt udråbe Flensburg som Danmarks hovedstad. 

• Synes godt om 2
  • Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 38 minutter siden, Jojojo skrev:

Så, Danmark må godt udråbe Flensburg som Danmarks hovedstad. 

Jeg tror tyskerne bliver sure

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 46 minutter siden, DenBruneMunk skrev:

Jeg tror tyskerne bliver sure

Altså lidt mopset bliver de da sikkert:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 1 time siden, dna skrev:

Nej det kan Israel faktisk ikke. Israel overtræder FN's beslutninger om Østjerusalem.'s status og krænker international folkeret Siden 1945 har der været enighed om, at et område, der med magt blev erobret kan ikke annekteres. Israel erobrede Øst Jerusalem i 1967 og annekterede området i 1980. 

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna
For 2 timer siden, dewey skrev:

Nej det kan Israel faktisk ikke. Israel overtræder FN's beslutninger om Østjerusalem.'s status og krænker international folkeret Siden 1945 har der været enighed om, at et område, der med magt blev erobret kan ikke annekteres. Israel erobrede Øst Jerusalem i 1967 og annekterede området i 1980. 

Jeg må indrømme at min viden om forholdene ikke er særlig stor. Jeg vidste ikke det var imod FN-regler så I det lys skal vi selvfølgelig ikke anerkende det. 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind