Recommended Posts

basle72

Hvor skal man forsikre sin bil, og hvorfor?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk

Det sted man har flest aftaler, der hvor man får det billigst, og dem som man forstår betingelser hos.

Tror det er individuelt og begrundelser ligeså :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Det kan oftest betale sig at ringe lidt rundt. Især hvis du har andre typer forsikringer også, som indbo eller ulykke, og så se på den samlede pris.

Der er også forskelle for hver enkelt bil-model, nogen anser det for en "Brian-bil" hvor andre anser det for en "kone-bil" eller "nr 3 bil".

Men jeg plejer at starte hos GF-forsikring. Der er det medlemsejet, DVS hvis der ingen ulykker sker for nogen, så får du din del af overskuddet udbetalt igen ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72
For 3 timer siden, snoozz skrev:

Det kan oftest betale sig at ringe lidt rundt. Især hvis du har andre typer forsikringer også, som indbo eller ulykke, og så se på den samlede pris.

Der er også forskelle for hver enkelt bil-model, nogen anser det for en "Brian-bil" hvor andre anser det for en "kone-bil" eller "nr 3 bil".

Men jeg plejer at starte hos GF-forsikring. Der er det medlemsejet, DVS hvis der ingen ulykker sker for nogen, så får du din del af overskuddet udbetalt igen ;)

Ja det vil jeg også forsøge, men man skal se sig for. Prøvede Next forsikring der reklamerer med kanon billige bilforsikringer. For at opnå den billige pris krævede det dog at man tegnede hus og indboforsikring. Bilforsikringen alene var 2000kr billigere end mit eget selskab, til gengæld var husforsikringen 1000kr dyrere med ringere dækning, og indbo 1800kr dyrere, så samlet set ville jeg skulle betale 800kr mere for en ringere dækning, til gengæld var bilforsikringen billig 😉

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DDR
Skrevet (redigeret)

har Next til min bil, 236 kr pr mdr for kasko på en ny C3, der kunne TopDanmark med samlerabat og hele pivetøjet squ ikke være med....

har ikke krav om at samle forsikringer hos Next, så det er en billig spøg....(bilen koster også kun 130 kr halvårlig i grøn ejerafgift, så den er satme billig i drift....)

Redigeret af DDR

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
On 15.11.2019 at 08:09, basle72 skrev:

Ja det vil jeg også forsøge, men man skal se sig for. Prøvede Next forsikring der reklamerer med kanon billige bilforsikringer. For at opnå den billige pris krævede det dog at man tegnede hus og indboforsikring. Bilforsikringen alene var 2000kr billigere end mit eget selskab, til gengæld var husforsikringen 1000kr dyrere med ringere dækning, og indbo 1800kr dyrere, så samlet set ville jeg skulle betale 800kr mere for en ringere dækning, til gengæld var bilforsikringen billig 😉

Jeg synes, det ofte er sådan som du beskriver det.  Alka kan være dyre med sine bilforsikringer, og så giver de lidt på huset og indbo, andre noget modsat, og så er der alle de ekstra man kan tegne som ulykke,rejse og lønsikring og andet nutildags.

Bilen får folk til at skifte men det er ikke altid man vinder meget på det.

Har selv prøvet dem af med lidt Mercedes og Porsche, det er modeller de gerne vil have penge for at dække, og så skal man jo også have tyveri dækning der, så ikke så billigt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72
On 15.11.2019 at 14:08, DDR skrev:

har Next til min bil, 236 kr pr mdr for kasko på en ny C3, der kunne TopDanmark med samlerabat og hele pivetøjet squ ikke være med....

har ikke krav om at samle forsikringer hos Next, så det er en billig spøg....(bilen koster også kun 130 kr halvårlig i grøn ejerafgift, så den er satme billig i drift....)

Der er ingen krav om at samle forsikringer hos Next, men bilforsikringen bliver væsentligt dyrere hvis ikke man gør, og den pris man får hvis man bare går på deres hjemmeside og beder om prisen på en bilforsikring, det er den pris man skal give hvis man samtidig tegner hus og indbo, først når man vælger hus og indbo fra får man den reelle pris på bilforsikring alene 🙂

Men ja de er lidt billigere end mit eget selskab også selv om jeg har samlerabat hos mit eget ( top Danmark) men flytter jeg bil, hus og indbo til next, så er next dyrere samlet end bil hus og indbo er hos Top Danmark, dertil skal dig lige siges at vi er omfattet af en firma rabataftale hos top danmark

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72
On 15.11.2019 at 14:08, DDR skrev:

Har du prøvet at få udbetalt en erstatning fra Next?

Kunne godt være dem jeg valgte til bilen, men gider ikke hvis man så når man får en skade skal slås med dem, eller bliver smidt ud efter første skade 🙂

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DDR
For 1 minut siden, basle72 skrev:

Har du prøvet at få udbetalt en erstatning fra Next?

Nej, jeg ingen skader haft mens jeg har været hos Next, til gengæld havde jeg en hos TopDK, og da jeg desværre ikke havde set  i forsikringstilbuddet at min årlig kørsel var sat for lav, så kostede det mig en del i erstatningen....mener der stod 3000 km istedet for 30000 km, og der blev jeg squ bonget da bilen blev skadet....squ træls at jeg ikke tjekkede det skriftlige tilbud efter jeg havde bestilt forsikringen telefonisk....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Glentevej30

Jeg har lige skiftet forsikringsselskab - trådte i kraft her 1. November
Skiftet var ikke grundet bilen, men vores husforsikring ville stige ca. 1100 kr. årligt og rejseforsikringen ca. 400 kr.

Hvor du skal forsikre dine ting, handler meget om hvilken landsdel du bor i, samtidig er der stor forskel på hvordan de enkelte selskaber vurderer ud fra - f.eks postnummer, samlerabat, din alder, hvilke forsikringer du vil tegne osv. osv. - og ikke mindst hvor god du er til at forhandle priser. - billigst er det som hovedregel, alle forsikringer i samme selskab og betaling en gang årligt.

Nu har jeg lige skiftet fra alm.brand til Concordia (tidligere fynbo forsikring) - Concordia tegner forsikringer på Fyn og nedre del af Jylland - Himmerland (samme selskab) tegner så Nordjylland.

Af forsikringer har vi : Hus, indbo, bil og campingvogn inc. vejhjælp, 2 x ulykke og rejse m/afbestilling. = ca. 11000 kr. årligt.

Og det er vi yderst tilfreds med - dækningerne dækker ALT hvad hjertet begærer 🙂

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind